  • 111. Data: 2011-07-20 20:31:50
    Temat: Re: plastyka obrazu
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze JA:

    > Ale czy nie widzisz różnicy? Przecież tylko debil, nawet nie cep może
    > powiedzieć, że coś jest lepsze tylko na podstawie jego jednego
    > parametru i tylko ten parametr decyduje o lepszości.

    Cep to narzędzie.

    > To tak jakbyś powiedział, że rozkładany stół na 12 osób jest ZAWSZE
    > lepszy od małego stolika do brydża i tylko dla tego, że jest duży.

    To jest tak, jakbym powiedział, że jest lepszy, bo jest bardziej dżezi.

  • 112. Data: 2011-07-21 00:08:58
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-07-19 20:58, proartisma pisze:
    > co to jest plastyka obrazu? czytam dalej o obiektywach i nigdzie nie moge
    > znalezc takiego paraametru, zwykle podaje sie w testach jak ponizej:
    >
    > rozdzielczość obrazu
    > aberracja chromatyczna
    > dystorsja
    > koma i astygmatyzm
    > winietowanie
    > odblaski
    > autofokus
    >
    > plastyki nigdzie nie widzialam. prosze o wyjasnienie tematu, najlepszy byl by
    > taki przyklad pokazujacy identyczne ujecie wykonane za pomoca obiektywow o
> [...]

    Plastyka obrazu w moim rozumieniu (bo pewnie chodzi Ci o to co napisałem
    w Twoim wątku o obiektywie do koteltów) to powyższe cechy, które
    wymieniłaś złączone w jedną całość, określające odzwierciedlenie
    rzeczywistości w obiektywie, a co za tym idzie - na zdjęciach.

  • 113. Data: 2011-07-21 07:20:21
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 21 Jul., 02:08, Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:

    > Plastyka obrazu w moim rozumieniu (bo pewnie chodzi Ci o to co napisa em
    > w Twoim w tku o obiektywie do kotelt w) to powy sze cechy, kt re
    > wymieni a z czone w jedn ca o , okre laj ce odzwierciedlenie
    > rzeczywisto ci w obiektywie, a co za tym idzie - na zdj ciach.

    LUDZIEE nie wypisujcie GLUPOT !!

    cytuje:

    ") to powy sze cechy, kt re
    > wymieni a z czone w jedn ca o , okre laj ce odzwierciedlenie
    > rzeczywisto ci w obiektywie, "

    od kiedy to AF obiektywu jest cecha obrazu swiadczaca o jego
    "plastycznosci "?

    Dystorsja :
    Pokaze Ci zdjecia robione fisheyem , ktore maja olbrzymia dystorsje i
    rabia wrazenie plastycznych , w odroznieniu od zdjec robionych
    "plaskim" obiektywem ortogonalnym praktycznie bez dystorsjii.

    Rozdzielczosc:
    Pare dni temu podpialem Planara zeissa 2,8/35 - coz za wspanialy
    obraz , plastyczny pomyslalem , ale rozdzielczosc jednak nie za
    wysoka. I rzeczywiscie pomiar mtf wykazal , krzywa pieknie wypukla do
    gory , ale nizsza rozdzielczac niz wielu innych obiektywow.

    Pomieszanie z poplataniem.

    Zauwazylem, ze piszac o braku "plastyki " tamrona , nie bardzo
    rozumiales o czym pisales.

    To nic innego jak sposob przenoszenia kontrastu przez obiektyw .
    obiektywy majace tendencje do podnoszenia kontrastu daja obraz , ktory
    w potocznym odczuciu jest bardziej plastyczny od obiektywow majacych
    tendencje do zanizania kontrastu - dajacych obraz malo plastyczny
    czyli "plaski".
    przy czym to przenoszenie kontrastu jest rozne dla roznych czestosci -
    czyli ksztalt krzywej MTF.

    Kropka . niczego wiecej nie wymyslicie- to tzw zabobony.

    Ksztralt tej krzywej to konkretna cecha , wprawdzie jej sie nie
    porownuje mierzac obiektywy , porownuje sie jedynie kiedy ona osiganie
    minimalna wartosc , co odpowiada maksymalnej rozdzielczosci ukladu
    obiektyw/matryca.

  • 114. Data: 2011-07-21 07:56:30
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com>

    On 20 Lip, 15:47, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > małoobrazkowego FP4+. Pierwsza ma piękną "plastykę" a druga to syf i
    > malaria. Po prostu pierwsze jest ostra do granic rozdzielczości oka i
    > gładziutka w tonach jak pupa archanioła - żadnego ziarna czy artefaktów. W
    > dodatku wokół jasnych świateł czy czerni nie ma żadnego halo jak po USM
    > (odbitka z fp4+ je ma - hgw skąd bo raczej nie wołałem akutancyjnie... a
    > może...) - a to jedna z podstawowych wad które psują "plastykę" zdjęć
    > cyfrowych. Zdjęcia "plastyczne" są ostre z natury bez sztuczek oszukujących
    > wzrok (USM przecież nie wyostrza tylko udaje ostrość).

    Pomiędzy 135 a 4x5 jest pewna różnica, nie? nie chodzi tu o plastykę a
    o zwykła rozdzielczość.
    Kiedy zoomujesz zdjęcie z 135 na monitorze, przy jakiej rozdzielczości
    nowe detale przestaną się pojawiać? dla mnie to jest coś koło HD,
    czyli 720 linii, czyli niecały megapixel. a teraz zmniejsz 4x5 do HD i
    co dzieje się z tą plastyką? oba zdjęcia są takie same.

  • 115. Data: 2011-07-21 07:57:45
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-07-21 09:20, XX YY pisze:
> [...]
    > w potocznym odczuciu jest bardziej plastyczny od obiektywow majacych
    > tendencje do zanizania kontrastu - dajacych obraz malo plastyczny

    Tamron 17-50/2.8 daje w/g mnie tragiczne zdjęcie jeśli chodzi o
    plastykę, a kontrastu to mu nie brakuje.

  • 116. Data: 2011-07-21 08:09:22
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com>

    On 21 Lip, 09:20, XX YY <f...@g...com> wrote:
> [...]
    > wysoka. I rzeczywiscie pomiar mtf wykazal , krzywa pieknie wypukla do
    > gory , ale nizsza rozdzielczac niz wielu innych obiektywow.

    mocniej wyostrz to ci się jeszcze bardziej uwypukli krzywa - bedziesz
    miał lepszą plastykę.

  • 117. Data: 2011-07-21 08:14:06
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com>

    On 20 Lip, 08:05, XX YY <f...@g...com> wrote:
    > Bardzo ladnie widac to na krzywych MTF , ktore wyraznie moga sie
    > roznic ksztaltem.
    > Dla obiektywow o lepszej"plastyce" krzywa przebiega wyzej ,  w
    > poczatkowym zakresie nawet rosnie , tzn kontrast jest powyzej wartosci
    > 1 , a wiec obiektyw podnosi kontrast.

    Bzdury. Mylisz krzywą MTF obiektywu z MTFem z matrycy. Idealny
    obiektyw miałby MTF = 1 - przenosiłby każdy kontrast bez strat, dla
    każdej czestotliwości. MTF>1 dla obiektywu to perpetuum mobile.

  • 118. Data: 2011-07-21 08:14:08
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jul 21, 3:57 am, Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:

    > Tamron 17-50/2.8 daje w/g mnie tragiczne zdjęcie jeśli chodzi o
    > plastykę, a kontrastu to mu nie brakuje.

    Czy zdjecia na twojej stronie internetowej
    http://www.hubertdajnowski.pl/informacje/
    wykonywane byly z tym Tamronem, czy jeszcze czyms gorszym?

    ----
    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 119. Data: 2011-07-21 08:23:15
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-20 21:31:49 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > O *charakterystycznej*. Charakterystyczna jest obiektywna, a nie
    > subiektywna.

    A kto i gdzie powiedział, że oceniać trzeba obiektywnie? Zwłaszcza
    narzędzie służące do działalności twórczej (jakichkolwiek lotów).

    de Fresz

  • 120. Data: 2011-07-21 08:27:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 21 Jul., 09:20, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > Pare dni temu podpialem Planara zeissa 2,8/35 - coz za wspanialy
    > obraz , plastyczny pomyslalem , ale rozdzielczosc jednak nie za

    sorry to byl distagon - zasadnicza roznica