  • 1. Data: 2014-01-10 15:44:25
    Temat: Chiński Kodak strikes back! :)
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Materializuje się wreszcie zapowiadany bodajże na jesień zeszłego
    roku "chiński Kodak":
    http://www.dpreview.com/news/2014/01/09/ces-2014-han
    ds-on-with-kodak-s-pixpro-s1-camera-and-smart-lenses
    ?utm_campaign=internal-link&utm_source=news-list&utm
    _medium=text&ref=title_0_1

    Stworzony chyba po to, żeby i Biedronka mogła wrócić do tradycji
    handlowania sprzętem fotograficznym :) - przestaje dziwić jesienny
    wypust tanich modeli entry-level właśnie.

    Jeszcze bardziej obniży to zyski w mikromatrycach, no i bardzo
    dobrze! - liczę na to, że wreszcie ktoś następny odważy się wejść półkę
    wyżej i przy okazji zrobi jakiś wybór w segmencie powyżej APS-C, bo póki
    co, wszyscy uczestnicy branży, wszystko co mają do zaproponowania, to:

    - bardzo ciężki grzmot SLR 3:2;
    - lekki EVIL 3:2 bez stabilizacji, oszklenia i dobrego AF;
    - lekki kompakt 3:2, ale ze stałką.

    Normalnie zmowa monopolistyczna! Kiedyś, to człowiek miał w
    fotografii wybór - głowa bolała... :))

    I przy okazji: moje mechaniczne przeliczenie trzech ważnych
    parametrów sugerowało, że najbliższymi konkurentami dla "chińskiego
    Kodaka" w segmencie Economy będą następujące modele (szczegóły w wątku z
    grudnia):

    Dla oszczędnych:

    a). Jakość obrazu: 20%
    b). Cena PL: 65%
    c). Masa: 15%

    1. 168,1 Nikon 1 J1 Hybrid < 4:3
    2. 162,4 Nikon D3100 Entry-level DSLR APS-C
    3. 160,5 Olympus PEN E-PM1 Hybrid 4:3
    4. 157,5 Nikon D3200 Entry-level DSLR APS-C
    5. 156,1 Nikon Coolpix P330 Compact < 4:3
    6. 155,3 Nikon 1 S1 Hybrid < 4:3
    7. 154,2 Sony a3000 Hybrid APS-C
    8. 151,9 Canon EOS M Hybrid APS-C
    9. 150,4 Canon PowerShot S110 Compact < 4:3
    10. 150,1 Nikon D5100 Entry-level DSLR APS-C
    11. 149,3 Canon EOS 1100D Entry-level DSLR APS-C
    12. 147,4 Sony NEX-3N Hybrid APS-C
    13. 147,3 Fujifilm FinePix F800EXR Compact < 4:3
    14. 147,2 Nikon 1 J2 Hybrid < 4:3
    15. 141,8 Fujifilm FinePix X F1 Compact < 4:3
    16. 140,9 Samsung NX 200 Hybrid APS-C
    17. 140,5 Olympus PEN E-PL1 Hybrid 4:3
    18. 140,2 Nikon 1 J3 Hybrid < 4:3
    19. 139,3 Pentax Q Hybrid < 4:3
    20. 137,6 Samsung EX2F Compact < 4:3

    pozdrawiam serdecznie

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ladakhNAwp.pl

  • 2. Data: 2014-01-12 15:13:16
    Temat: Re: Chiński Kodak strikes back! :)
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

> [...]
    > - lekki kompakt 3:2, ale ze stałką.
    >
    > Normalnie zmowa monopolistyczna! Kiedyś, to człowiek miał w

    Dorzucę jeszcze taką myśl, że oto produkty no-name sięgnęły już
    półki micro 4/3. Co tym samym tnie możliwe do uzyskania tam marże (jak w
    kompaktach), więc i ceny w tym segmencie powinny zmierzać ku niedawnym
    cenom kompaktów. Żeby zgarniać extra premię producent musi znowu uciec
    do segmentu premium.

    Przy czym nie można zrobić tylko najmniejszego możliwego kroku, bo
    przy taniejących FF byłaby to gra na bardzo krótką metę. FF powoli staje
    się amatorskim wysokim standardem i tu wrócę do innego wątku - naprawdę
    przydałoby się wreszcie złamać monopol matryc 3:2, skoro jest to tak
    łatwo osiągalne - każda inna propozycja oparta na tej samej przekątnej
    (średnicy pola obrazowego) ma prawo równorzędnego bytu.
    Pięć/czwartych? ;-)

    [mr.]