  • 91. Data: 2016-02-15 18:28:27
    Temat: Re: pendrive Sandisk 4GB Cruzer padaka, soft naprawczy do chipa?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    On Mon, 15 Feb 2016 16:36:07 +0100, "J.F."

    >No ręce opadaja.

    Ano opadaja, nie potrafisz przeczytac wlasnego linka

    > Człowiek został aresztowany za przestępstwa a nie za

    Nie "za przestepstwa" tylko "podejrzany o popelnienie przestepstw".

    >odmowę, to że został umieszczony w poprawczaku "za odmowę" byłi tylko
    >dodatek do wyroku, który i tak by dostał.

    To jaki dostal wyrok za te inne przestepstwa ?
    Bo na razie mowa tylko o wyroku za odmowe podania hasla.

    >Nie ma możliwości zastosowania tego prawa bez znamion popełnienia
    >poważnych przestępstw, ergo jeśli jest się przestępcą nie ma
    >możliwości

    Wychodzi na to, ze nie odrozniasz podejrzanego, od winnego.

    >zastosowania p.a. 2000 BO nie będzie powodu do okazji w jakiej
    >sankcje się stosuje. I nie opowiadaj bajek o "błahych
    >przestępstwach".

    A kto tu mowi o blahych ?
    Korupcja, terroryzm, pedofilia, oszustwa podatkowe, a nawet
    oszukiwanie NFZ - to bardzo powazne zarzuty sa :-P

    >ciągle ignorujesz fakt, że przepis sankcjuje tylko ODMOWĘ (wiem ale
    >nie powiem) a nie brak fizycznej możliwości (zapomnienie) czy
    >fizyczne zniszczenie kluczy (w większości przypadków hasło nie jest
    >kluczem tylko zabezpiecza klucz, jeśli klucz zostanie zniszczony
    >znajomość hasła nic nie da).

    jak przeczytasz, to sie tlumaczyl ze haslo bylo dlugie (40-50 znakow)
    i nie pamieta, co nie przeszkodzilo go skazac.

    Bo prokurator przekonal przysieglych, ze jak sie takie dlugie hasla
    stosuje, to sie je zapisuje :-P

    J.

  • 92. Data: 2016-02-15 20:23:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Feb 2016 18:28:27 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie "za przestepstwa" tylko "podejrzany o popelnienie przestepstw".

    Wreszcie zaczynasz troszeczkę łapac w, czym rzecz! Trzeba być wpierw
    podejrzanym o poważne przestępstwa.

    > To jaki dostal wyrok za te inne przestepstwa ?
    > Bo na razie mowa tylko o wyroku za odmowe podania hasla.

    No może właśnie byś się zainteresował, zamiast czepiać się "skazania
    za odnowę podania.hasła"? (skazania które było tylko w wyobrazni
    tabloidów).

    > Wychodzi na to, ze nie odrozniasz podejrzanego, od winnego.

    Ależ wbrew pozorom odróżniam. Zastosowałem tylko skrót myślowy
    przedstawiający konieczne warunki brzegowe do zastosowania sankcji.

    > A kto tu mowi o blahych ?
    > Korupcja, terroryzm, pedofilia, oszustwa podatkowe, a nawet
    > oszukiwanie NFZ - to bardzo powazne zarzuty sa :-P

    No żesz urwa, jeszcze przed chwilą żeś pisał coś o "aresztawaniu z
    błahego powodu".

> [...]
    > i nie pamieta, co nie przeszkodzilo go skazac.
    > Bo prokurator przekonal przysieglych, ze jak sie takie dlugie hasla

    I nic nie było na przeszkodzie aby sobie te zapiski znaleźli. Chyba
    zbyt dosłownie zrozumiałeś kpiarski ton autora art. z którego to
    cytujesz.

    --
    Marek

  • 93. Data: 2016-02-15 20:39:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2016 20:23:20 +0100, Marek napisał(a):
    > On Mon, 15 Feb 2016 18:28:27 +0100, "J.F."
    >
    > Wreszcie zaczynasz troszeczkę łapac w, czym rzecz! Trzeba być wpierw
    > podejrzanym o poważne przestępstwa.

    No coz, podejrzenie nic nie kosztuje :-)

    > No może właśnie byś się zainteresował, zamiast czepiać się "skazania
    > za odnowę podania.hasła"? (skazania które było tylko w wyobrazni
    > tabloidów).

    Skoro takis pewny, to pewnie wiesz.
    A czytales co linkowales ?

    "In contrast, the Crown Prosecution Service responded to my queries
    without any reference at all to the sexual offences for which Drage
    had been arrested. Indeed, for the CPS the prosecution was explicable
    on the straightforward facts of this particular offence:

    [cytat]
    Oliver Drage was found guilty on October 5, at Preston Crown court of
    failing to provide his computer's password contrary to section 53 of
    the Regulation of Investigatory Powers Act 2000.
    [/cytat]
    "

    > No żesz urwa, jeszcze przed chwilą żeś pisał coś o "aresztawaniu z
    > błahego powodu".

    Ja ? Nie. Ja pisalem:
    "Nie, sugeruje, ze jakbys odmowil podania hasla, bo nie masz ochoty,
    zeby ktos ogladal twoje zdjecia z zona z powodu jakiegos bzdurnego
    oskarzenia"

    bzdurne dla Ciebie, a powazne dla prokuratora.

    > I nic nie było na przeszkodzie aby sobie te zapiski znaleźli. Chyba
    > zbyt dosłownie zrozumiałeś kpiarski ton autora art. z którego to
    > cytujesz.

    "Evidence showed that the defendant admitted in police interviews that
    he had set an encrypted password of between 40 and 50 characters
    containing both letters and numbers using an encryption software
    programme and that he had had originally relied on his memory to
    recall it but could not recall it when he was served with the notice.

    The jury heard both the prosecution and defence case and accepted the
    prosecution case that the defendant must have kept a record of this
    very complex password, rather than relying on memory, and that he had
    deliberately failed to disclose it to the police. "

    To nadal czesc cytatu z odpowiedzi CPS. I widac byli dobrzy w swoim
    fachu, skoro

    "As the defendant claimed to have forgotten a password that he had
    previously memorised, it was for the prosecution to rebut this and to
    prove beyond all reasonable doubt that this was not the reason for the
    defendant failing to disclose it."

    J.

  • 94. Data: 2016-02-15 22:51:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Feb 2016 20:39:45 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    had
    > deliberately failed to disclose it to the police. "

    No i? Pisałem wcześniej, że były przypadki, gdzie dano wiarę w
    szczere zapomnienie. Tu po prostu koleś mataczył więc nie było
    podstaw dania wiary w to co mówi.

    --
    Marek

  • 95. Data: 2016-02-15 23:09:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2016 22:51:07 +0100, Marek napisał(a):

    > No i? Pisałem wcześniej, że były przypadki, gdzie dano wiarę w
    > szczere zapomnienie. Tu po prostu koleś mataczył więc nie było
    > podstaw dania wiary w to co mówi.

    A wiesz ze mataczyl na podstawie tego ze byl oskarzony o inne
    przestepstwa ?

    Z tego kolejnego sie usmialem - prokurator udowodnil ponad wszelka
    watpliwosc, ze haslo jednak pamieta ... no, ciekawe jak :-)

    J.