  • 51. Data: 2011-01-06 23:16:31
    Temat: Re: odtwarzanie plikow video z 5DmkII
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 07 Jan 2011 00:04:27 +0100, "Paweł W." napisał(a):

    > A utworzenie RAM dysku i zrobienie z tej nadmiarowej, niewykorzystanej
    > przez programy pamięci, partycji z folderem na pliki tymczasowe?

    Spróbuj w ten sposób wyrenderować w jakimś programie do modelowania 3D
    skomplikowaną scenę - taką, która nie zmieści się w 2GB pamięci.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

  • 52. Data: 2011-01-07 07:56:39
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-01-07 00:16, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Spróbuj w ten sposób wyrenderować w jakimś programie do modelowania 3D
    > skomplikowaną scenę - taką, która nie zmieści się w 2GB pamięci.

    No dobra. A inne zastosowania? :)

    --
    pozdrawia Adam
    /z instytucji publicznych najsprawniej działa dom publiczny bo jest

  • 53. Data: 2011-01-07 09:43:09
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 07 Jan 2011 08:56:39 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > No dobra. A inne zastosowania? :)

    W innych zastosowaniach też lepiej chyba, jak program ma więcej dostępnej
    pamięci bezpośrednio, a nie zmuszać go do swapowania na dysk i potem ten
    dysk robić w tejże pamięci :)

    Ba, do lepszego zarządzania nie potrzeba wcale, żeby programy były w
    wersjach x64 - wystarczy, że używa się paru wymagających programów x86 i
    system x64 jest w stanie łatwiej znaleźć w pamięci dość miejsca dla obu, by
    nie wymuszać swapowania na dysk.

  • 54. Data: 2011-01-09 02:03:05
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 07.01.2011 Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl> napisał/a:

    > W innych zastosowaniach też lepiej chyba, jak program ma więcej dostępnej
    > pamięci bezpośrednio, a nie zmuszać go do swapowania na dysk i potem ten
    > dysk robić w tejże pamięci :)

    Janko pytał bardzo konkretnie o inne zastosowanie, też się zapytam co
    mogę robić na moim desktopie (poza renderowaniem sceny >2GB) tak, aby mi
    trzeba było >2GB na proces ;) Bo tak się składa że mam w ogóle 2GB obecnie i
    mam problem ten komputer zeswapić :)

> [...]
    > system x64 jest w stanie łatwiej znaleźć w pamięci dość miejsca dla obu, by

    Jakich wymagających programów? Serio. W zastosowaniach domowych, nie serwerowych.

    Bo otwieram RAW do obróbki z 5dmk2 i jakoś zajmuje toto 200-300MB, no chyba że
    pootwieram ich naście, tylko w celu? Otwarcie do podglądu to jakieś pojedyncze
    MB.

  • 55. Data: 2011-01-09 09:41:59
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia 09 Jan 2011 02:03:05 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

> [...]
    > trzeba było >2GB na proces ;) Bo tak się składa że mam w ogóle 2GB obecnie i

    Na razie tego niewiele, ale to nie powód, by świadomie wybierać system
    który nawet teoretycznie nie potrafi przydzielić więcej niż 2GB RAM na
    proces :)

    > Jakich wymagających programów? Serio. W zastosowaniach domowych, nie serwerowych.

    Toż w zastosowaniach domowych nawet przeglądarka z kilkunastoma kartami
    może zająć 1GB i więcej :) Że nie wspomnę o grach, bo te to dopiero się
    rozpychają :)

    > Bo otwieram RAW do obróbki z 5dmk2 i jakoś zajmuje toto 200-300MB, no chyba że
    > pootwieram ich naście, tylko w celu? Otwarcie do podglądu to jakieś pojedyncze
    > MB.

    Dwa, trzy duże JPEGi (skany A4) + historia operacji i robi się zajętej
    pamięci sporo.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "The gift is the blessing of the giver."

  • 56. Data: 2011-02-08 21:34:35
    Od: "Latet" <l...@c...pl>

    > Zachecony wymienilem flaki w moim domowym stacjonarnym na:
    > i-3 550 3,2GHz / Geforce GT240 1GB DDR3 / 2x2GB DDR3 1600 dual channel/ plyta
    > ASUS P7P55D-E LX / Win XP home.
    > Filmy nie odtwarzaja sie plynnie.

    To dziwne, bo sam mam o generację słabszy procesor (C2D 2600 MHz) i identyczną
    kartę graficzną, Win XP 32-bit, a filmy z tego aparatu chodzą u mnie płynnie.

    Polecam Ci program (player) Splash Lite. Jest darmowy. Nie wymaga kodeków. Nie
    śmieci w systemie. I co najważniejsze - wykorzystuje "video engine" karty nVidia
    (nie wiem których modeli, ale na pewno GT240 tak). A jeśli nie może wykorzystać
    karty graf, to przynanjmniej umie korzystać z wszystkich rdzenie procesora.

    Za Twoje problemy mogą być też odpowiedzialne sterowniki karty graficznej.
    Spróbuj nowszych, jeśli masz stare. Jest też wiele innych ustawień systemowych,
    które mogą być odpowiedzialne za podobne problemy, ale playery samowystarczalne,
    takie jak Splash Lite, powinny być "ponad tym".

    Widziałem, że wiele osób polaca Ci player VLC. To dobry player i ma wiele zalet.
    Ale wydajność nie jest jego najmocniejszą stroną. Odkąd trafił w moje ręce
    Splash Lite - prawie zapomniałem o VLC.

    latet

  • 57. Data: 2011-02-08 21:38:20
    Od: "Latet" <l...@c...pl>

    P.S.
    Sprawdź też jeszcze programem Defraggler, czy odtwarzyny plik nie jest za bardzo
    pokawałkowany. Jeśli jest, to może bardzo wplynąć na płynność odtwarzania. Tym
    programem możesz dany, konkretny plik szybko zdefragmentować.

    latet