  • 1. Data: 2011-01-03 20:16:20
    Temat: jak to jest z kurzeniem sie martycy cyfranki?
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    Mam gorąca prośbe do Kolegów o doksztalt w temacie kurzenia się
    lustrznek cyfrowych. Bo to jest problem, który mnie skutecznie zniecheca
    do używania cyfranki w turystyce :-(

    Sam mam już ze 4 lata Pentaxa Ds-a i w zasadzie caly czas mam paprochy
    na matrycy przy przesłonie powyżej 8. Dlatego wożę go jako zapas, a
    zdjecia robie nadal MZ-6 na slajdach. No ale ten Pentax nie ma
    czyszczenia matrycy wiec niby ma prawo sie kurzyć.

    Znajoma zanabyla sobie nowke-sztukę Sony Alfa 330 + 2 typowe kity (chyba
    18-50 i 50-200) i juz po 2 tygodniach podróży po Australii (codzienna
    kilkakrotna zmiana obiektywów - jak dla mnie norma dla zwyklej
    lustrzanki) na blekitnym niebie pojawily się paprochy. I potem sie
    szybko te paprochy pojawialy na nowo mimo czyszczenia matrycy przy
    uniesionym lustrze. A Sony ma ponoć jakies czyszczenie co to się samo
    uruchamia, a skutek na ekranie taki sam jak w moim Ds-ie

    W tej samej ekipie australijskiej byl jakś Canon z obiektywem 15-70 wiec
    nie tak często zmienianym i paprochów nie złapał.

    Reszta to było kompakty lub hybrydy i jedyna ich widoczna wadą było nie
    nadążanie migawki przy skaczących kangurach ;-)

    Co jest grane? Zwykła lustrzanka cyfrowa się nie nadaje do turystyki?
    Jesli tak to jaka się nadaje?

    PZDR
    Piotr

  • 2. Data: 2011-01-04 08:28:23
    Temat: Re: jak to jest z kurzeniem sie martycy cyfranki?
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 3 Sty, 21:16, Adampio <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Znajoma zanabyla sobie nowke-sztuk Sony Alfa 330 + 2 typowe kity (chyba
    > 18-50 i 50-200) i juz po 2 tygodniach podr y po Australii (codzienna
    > kilkakrotna zmiana obiektyw w - jak dla mnie norma dla zwyklej
    > lustrzanki) na blekitnym niebie pojawily si paprochy. I potem sie
    > szybko te paprochy pojawialy na nowo mimo czyszczenia matrycy przy
    > uniesionym lustrze. A Sony ma pono jakies czyszczenie co to si samo
    > uruchamia, a skutek na ekranie taki sam jak w moim Ds-ie
    >
    > W tej samej ekipie australijskiej byl jak Canon z obiektywem 15-70 wiec
    > nie tak cz sto zmienianym i paproch w nie z apa .

    Taka uroda lustrzanek z matrycami.
    Choć w przypadku moich trzech Olków, użytkowanych od ponad 5 lat
    (najstarszy E-1), nie zauważyłem syfów na matrycy, obiektywy zmieniam
    często (szczególnie na E-1 którego przez 2 lata miałem tylko jako
    jeden korpus). Matryc nigdy nie czyściłem.
    Teraz na wyprawę zabieram dwa lub trzy korpusy, na każdym inny
    obiektyw (ultra wide, standard, tele) więc i z kurzem i szybkością
    użycia odpowiedniego szkła jest lepiej, no i oszczędności na fitnesie
    są ...

    > Reszta to by o kompakty lub hybrydy i jedyna ich widoczna wad by o nie
    > nad anie migawki przy skacz cych kangurach ;-)

    To raczej była wada użytkownika kompaktu / hybrydy (tzw. wada braku
    wiedzy lub inaczej wada nieumiejętności właściwej obsługi).

    > Co jest grane? Zwyk a lustrzanka cyfrowa si nie nadaje do turystyki?
    > Jesli tak to jaka si nadaje?

    Każdy aparat nadaje się do turystyki, ale nie każdy turysta nadaje się
    do robienia zdjęć.

  • 3. Data: 2011-01-04 08:51:09
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Tue, 04 Jan 2011 00:28:23 -0800, Anonymouse napisał(a):

> [...]
    > (najstarszy E-1), nie zauważyłem syfów na matrycy, obiektywy zmieniam
    > często (szczególnie na E-1 którego przez 2 lata miałem tylko jako jeden

    Olki mają system czyszczenia matrycy....

    --
    pzdr
    meping

  • 4. Data: 2011-01-04 09:03:19
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 03.01.2011 21:16, Adampio wrote:

    Nie mogę się powstrzymać:

    Towarzystwo antynikotynowe rozesłało ankietę do kobiet, jedno z pytań
    brzmiało:
    - Czy kurzy pani po stosunku?

    Jedna z respondentek odpowiedziała - Nie wiem, nie zaglądałam.

    To tak a propos tematu wiadomości.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 5. Data: 2011-01-04 09:12:38
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Adampio napisał(a):
> [...]
    >
    > Sam mam już ze 4 lata Pentaxa Ds-a i w zasadzie caly czas mam paprochy
    > na matrycy przy przesłonie powyżej 8. Dlatego wożę go jako zapas, a

    Na cropowej cyfrowej lustrzance f/8 to jak na analogu f/11.
    Ile razy na analogu wychodzisz powyżej f/11?
    Ja na cropie dla widoczków ustawiam domyślnie f/7.1 i w znakomitej
    większości przypadków wystarcza. Tyle, że to trzeba robić w trybie Av,
    bo w P czasem aparat sam ustawi więcej, co łatwo przegapić przy
    fotografowaniu turystycznym.

    A na tych paru fotkach przy większych przysłonach, jeśli się jakaś
    plamka na niebie ujawni, to się ją łatwo wyplamkuje w Picasie. :-)

    Mam lustro bez czyszczenia matrycy i jakoś mi tego nie brakuje.
    Czyszczę sam, przeważnie przed jakimś dłuższym wyjazdem, tak gdzieś raz
    w roku.

    Pozdrawiam,
    Mirek
    --
    Mirek

  • 6. Data: 2011-01-04 10:19:46
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Chajęcki" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:ifun1s$r45$2@inews.gazeta.pl...

    > Olki mają system czyszczenia matrycy....

    Totez wlasnie, chyba na wlasnie ceche (pomijana podczas wybory aparatu dosc
    czesto) autor delikatnie chcial zwrocic uwage :)

    Thomas

  • 7. Data: 2011-01-04 10:54:36
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Tue, 04 Jan 2011 11:19:46 +0100, Thomas napisał(a):

> [...]
    >
    > Totez wlasnie, chyba na wlasnie ceche (pomijana podczas wybory aparatu
    > dosc czesto) autor delikatnie chcial zwrocic uwage :)

    a ja odniosłem wrażenie, że autor stwierdził po prostu, że u niego się
    nie brudzi z niewiadomych przyczyn.... ;-)

    --
    pzdr
    meping

  • 8. Data: 2011-01-04 12:41:14
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 4 Sty, 11:54, Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
    wrote:

    > a ja odniosłem wrażenie, że autor stwierdził po prostu, że u niego się
    > nie brudzi z niewiadomych przyczyn.... ;-)

    Widać mylnie przyjąłem założenie, że bywający tu mają choćby minimalną
    wiedzę w temacie ...

  • 9. Data: 2011-01-04 13:54:30
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Tue, 04 Jan 2011 04:41:14 -0800, Anonymouse napisał(a):

    > Widać mylnie przyjąłem założenie, że bywający tu mają choćby minimalną
    > wiedzę w temacie ...

    No widzisz.... człowiek całe życie się uczy... ;-)

    --
    pzdr
    meping

  • 10. Data: 2011-01-04 14:04:58
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 4 Sty, 14:54, Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
    wrote:
    > Dnia Tue, 04 Jan 2011 04:41:14 -0800, Anonymouse napisa (a):

    > No widzisz.... cz owiek ca e ycie si uczy... ;-)

    Masz rację, więc się ucz ... choć jak to mówią ... człowiek całe życie
    się uczy , a i tak głupim umiera.