  • 1. Data: 2011-01-04 10:22:21
    Temat: odtwarzanie plikow video z 5DmkII
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    Witajcie,

    Staram sie unikac poruszania tematow nie-foto tutaj ale nie za bardzo wiem,
    gdzie szukac pomocy. Tak wiec krotko i off tematowo:

    Przetestowalem odtwarzanie plikow video z 5DmkII na takim lapku Samsunga:
    i3 370M / ATI Radeon HD545v 512M DDR3 / 4GB / Win 7 home 64bit.
    Poszly plynnie i slicznie!

    Zachecony wymienilem flaki w moim domowym stacjonarnym na:
    i-3 550 3,2GHz / Geforce GT240 1GB DDR3 / 2x2GB DDR3 1600 dual channel/
    plyta ASUS P7P55D-E LX / Win XP home.
    Filmy nie odtwarzaja sie plynnie.

    Pytanie: potrzebuje Win 7 64bit na domowym czy fachowca do skonfigurowania
    komputera?

    Jeszcze raz wybaczcie i jakby jakis dobry czlowiek podpowiedzial to bede
    wdzieczny/piwo postawie/film cz-b wywolam/etc .....

    Bardzo pozdrawiam,

    Ptas

  • 2. Data: 2011-01-04 11:05:06
    Temat: Re: odtwarzanie plikow video z 5DmkII
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2011 11:22:21 +0100, Ptas napisał(a):

> [...]
    > Filmy nie odtwarzaja sie plynnie.
    >
    > Pytanie: potrzebuje Win 7 64bit na domowym czy fachowca do skonfigurowania

    Potrzebujesz Win7 x64. Nie tylko ze względu na kiepskie odtwarzanie wideo,
    bo z tym pewnie szło by coś zrobić, ale... na XP ten komputer działa z
    zaciągniętym hamulcem ręcznym, 1/3 pamięci leży odłogiem, nie działa
    sprzętowe wspomaganie dekodowania współczesnych kodeków HD (h.264) i
    ogólnie nowy sprzęt jest obsługiwany gorzej.

    > Jeszcze raz wybaczcie i jakby jakis dobry czlowiek podpowiedzial to bede
    > wdzieczny/piwo postawie/film cz-b wywolam/etc .....

    Podpowiadam zatem :)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

  • 3. Data: 2011-01-04 11:21:29
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:ncy99fp2bhcb.cogggtz5lvtx.dlg@40tude.net...

> [...]
    > sprzętowe wspomaganie dekodowania współczesnych kodeków HD (h.264) i
    > ogólnie nowy sprzęt jest obsługiwany gorzej.

    A to dopytam jeszcze - karta graficzna ma CUDA. Testuje trial'a Sony Vegas.
    Moj stary komputer (flaki sprzed ok 3 lat, karta bez CUDA) mial przlicznik
    czasu renderowania do czasu odtwarzania przy renderowaniu 1920x1080 na
    poziomie x10-x12. Teraz mi wychodzi x4-x5. Flaki szybsze, CUda pono
    przyspiesza czterokrotnie - cos mi sie liczby nie zgadzaja .....

    Ptas

  • 4. Data: 2011-01-04 13:15:44
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2011 12:21:29 +0100, Ptas napisał(a):

> [...]
    > poziomie x10-x12. Teraz mi wychodzi x4-x5. Flaki szybsze, CUda pono
    > przyspiesza czterokrotnie - cos mi sie liczby nie zgadzaja .....

    CUDA przyspiesza. Tylko o ile, to już zależy od karty graficznej, a twoja
    demonem wydajności nie jest - toż to praktycznie to samo, co stary GF
    9600GT. Warto by sprawdzić jaki wynik osiągniesz z wyłączonym CUDA.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 5. Data: 2011-01-04 14:27:29
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 04.01.2011 Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl> napisał/a:

> [...]
    > sprzętowe wspomaganie dekodowania współczesnych kodeków HD (h.264) i
    > ogólnie nowy sprzęt jest obsługiwany gorzej.

    Eeee ale nie powinien haczyć na filmach z 'piątki'. Na połowie ww. mi nie
    tnie, co prawda w snow leopard ale xp nie powinien aż tak hamować, widzę
    przyczynę raczej w transwerze zdekodowanej ramki do karty. Spróbowałbym
    jeszcze jakiś lekki player typu mplayer czy vlc.

    Ale 7 się przyda z ww przyczyn oczywiście.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 6. Data: 2011-01-04 14:35:24
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-01-04 15:27, Sergiusz Rozanski pisze:

    > Eeee ale nie powinien haczyć na filmach z 'piątki'.

    Dlatego napisałem, że z tym akurat można by coś zrobić :) Zalecenia
    wymiany systemu są głównie z innych powodów.

> [...]
    > przyczynę raczej w transwerze zdekodowanej ramki do karty. Spróbowałbym
    > jeszcze jakiś lekki player typu mplayer czy vlc.

    Albo Media Player Classic Home Cinema + doinstalowane EVR i ustawienie
    jako wyjścia w odtwarzaczu właśnie EVR (przychodzi razem z .NET
    Frameworkiem 3.5 bodajże). Ale i tak odtwarzanie pod Win7 działa lepiej
    niż pod XP.

    > Ale 7 się przyda z ww przyczyn oczywiście.

    No właśnie :)

  • 7. Data: 2011-01-04 14:47:03
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@m...com.pl>
    napisał w wiadomości
    b.com.pl...

> [...]
    > jeszcze jakiś lekki player typu mplayer czy vlc.
    >
    > Ale 7 się przyda z ww przyczyn oczywiście.

    No wlasnie liczylem, ze nie bedzie a tu jednak .... VLC nie daje rady -
    probowalem :(

    Jestem 'podskornie' przekonany, ze poskladalem ale nie skonfigurowalem
    odpowiednio. Oczywiscie zainstalowalem wszystko dla plyty i dla karty
    graficznej ale zadnych ustawie nie zmienialem. Bedzie trza poszukac fachowca
    chyba .....

    Niemniej dzieki za uwagi (oczwywiscie "transport zdekodowanej ramki do
    karty" niewiele mi mowi, pierwszy raz o tym slysze. Niemniej domyslam sie,
    ze sdekodowana 'ciezka' wiec sporo do wyslania w krotkim czasie).

    Bardzo pozdrawiam,

    Ptas

  • 8. Data: 2011-01-04 14:48:00
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał w
    wiadomości news:4d233037$0$2495$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > jako wyjścia w odtwarzaczu właśnie EVR (przychodzi razem z .NET
    > Frameworkiem 3.5 bodajże). Ale i tak odtwarzanie pod Win7 działa lepiej

    Dzieki wielkie - bede mial o czym poczytac i co poprobowac :)

    Ptas

  • 9. Data: 2011-01-04 15:22:12
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    A czym (player, codec) odtwarzasz te pliki? Probowałeś canonowskim Zoom
    Browserem EX? Wtedy też "haczy"?

  • 10. Data: 2011-01-04 15:26:51
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    Użytkownik "kurdybanek" <k...@n...plt> napisał w wiadomości
    >A czym (player, codec) odtwarzasz te pliki? Probowałeś canonowskim Zoom
    >Browserem EX? Wtedy też "haczy"?

    Probowalem Quick Time i VLC. Rozumiem, ze oba maja wlasne kodeki wbudowane.

    Ops .. nie probowalem. Poprawie sie i sprobuje!

    Na laptopie z Win 7 poszly "od reki" na WMP.

    Pozdrawiam,

    Ptas