  • 21. Data: 2011-01-05 13:27:37
    Temat: Re: odtwarzanie plikow video z 5DmkII
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 5 Jan 2011 10:29:49 +0000 (UTC), Krzysztof Chajęcki napisał(a):

    > obróbką video się nie bawię, ale z obróbką zdjęć nie mam problemów, a
    > wręcz przeciwnie... ;-)

    Ale autor pytania się bawi :)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    A world is supported by four things ... the learning of the wise,

  • 22. Data: 2011-01-05 22:13:33
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Wed, 05 Jan 2011 14:27:37 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Ale autor pytania się bawi :)

    nie - nie bawi się, tylko ogląda.... a tak na marginesie, to na 99% znam
    rozwiązanie jego problemu.... ;)

    --
    pzdr
    meping

  • 23. Data: 2011-01-05 22:28:40
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 5 Jan 2011 22:13:33 +0000 (UTC), Krzysztof Chajęcki napisał(a):

    > nie - nie bawi się, tylko ogląda.... a tak na marginesie, to na 99% znam
    > rozwiązanie jego problemu.... ;)

    PIO? Bo właśnie niedawno reanimowałem netbooka cierpiącego na tą
    przypadłość :)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "The beer was good and there was even a free lunch. The demons

  • 24. Data: 2011-01-05 23:03:34
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Wed, 05 Jan 2011 23:28:40 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > PIO? Bo właśnie niedawno reanimowałem netbooka cierpiącego na tą
    > przypadłość :)

    tak w skrócie..... M$ jak coś robi to zazwyczaj upadłego twierdzi, że
    jest o.k. nawet jak jest do d.....

    Wspólnota linuksowa, jak coś robi, to czasem nie dokończy (zdarza się nie
    rzadko, ale wtedy widać po nr wersji chociażby), ale zazwyczaj jak coś
    robi, to to robi solidnie, a jak spierdoli to poprawia jak najszybciej,
    wypuszcza łatki i świat zapomina po naprawionym błędzie.....

    M$ jak coś spierdoli to będzie do upadłego wmawiał, że jest o.k. a potem
    ew. potajemnie to naprawi ale się tego wyprze.... ;-)

    A co do meritum: Jak instalujesz system pod windowsem to zdarza się nie
    raz, nie dwa, że system znajduje własne sterowniki grafiki na przykład,
    które są w stanie płynnie odsłużyć przewijanie okienek pod excelem i ani
    bita więcej... Panaceum na to jest wyp..... sterowników natywnych systemu
    i zainstalowanie sterowników producenta sprzętu - temu ostatniemu
    zazwyczaj zależy, aby sprzęt działał poprawnie, bo poprawność działania
    jest odwrotnie proporcjonalna do ilości reklamacji, w związku z tym dba o
    to, aby sterowniki jego produkcji były jak najlepsze, zaś wszelkie błędy
    usuwane jak najszybciej i jak najszybciej publikowane nowsze wersje.

    Problem w tym, że M$ nie ma szczególnego interesu w ich publikowaniu,
    więc rzadko kiedy do update systemu się załapują. Więc trzeba szukać
    samodzielnie na stronach producenta sprzętu aktualizacji sterowników.
    Optymistyczne jest to, że zazwyczaj wgranie sterownika produkcji
    producenta sprzętu rozwiązuje problem....

    Często zainstalowanie linuxa rozwiązuje te problemy, bo wszelkie
    aktualizacje ściągają się same (do wszystkiego), ale nie mogą go wszyscy
    używać, bo naście firm żyjących z naprawiania windowsów poszło by ma
    bruk.... ;) dlatego windows jest bardzo pożytecznym systemem........ :)

    --
    pzdr
    meping

  • 25. Data: 2011-01-05 23:36:06
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2011-01-06 00:03, Krzysztof Chajęcki pisze:
> [...]
    > używać, bo naście firm żyjących z naprawiania windowsów poszło by ma
    > bruk.... ;) dlatego windows jest bardzo pożytecznym systemem........ :)

    A przy upgrade iksy padna i bol i placz i zgrzytanie zebow*, tak. ;-) Na
    tym rynku tez jest praca. ;-)

    * zeby nie bylo, linux user od czasow, kiedy Debian Potato byl
    testingiem... juz nawet nie pamietam ktory to byl rok.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 26. Data: 2011-01-06 09:24:00
    Od: "Jacek 'Jacoj' Jakubowski" <j...@p...fm>

    Ptas wrote:
    [...]
    > Zachecony wymienilem flaki w moim domowym stacjonarnym na:
    > i-3 550 3,2GHz / Geforce GT240 1GB DDR3 / 2x2GB DDR3 1600 dual channel/
    > plyta ASUS P7P55D-E LX / Win XP home.
    > Filmy nie odtwarzaja sie plynnie.
    >
    > Pytanie: potrzebuje Win 7 64bit na domowym czy fachowca do skonfigurowania
    > komputera?

    Ja odtwarzam w pełni płynnie filmu FullHD na starym laptopie Della
    z procesorem Intel Core2 Duo 1,8GHz, na Windows XP. W Twoim przypadku
    na 100% są to problemy konfiguracyjne. Na 90% stawiam na niewłaściwe
    kodeki. Ściągnij sobie kodeki np. Codec8.3q (ja takich używam - bo to
    mały zestaw i nie zawiera ffdshow za którym nie przepadam, albo inną
    gotową paczkę kodeków ze strony http://www.free-codecs.com/ np. "K-Lite".
    Jeżeli nie pomoże, to niestety coś nie tak masz z systemem (wirusy,
    antywirusy - niektóre strasznie spowalniają system, brak odpowiednich
    sterowników, niektóre programy wrzucają swoje beznadziejne kodeki, itd.)

    Jacoj - Jacek Jakubowski [ e-mail: j a c o j j @ p o c z t a . f m ]
    Z protokołów zgłoszeniowych do PZU:
    Na samochód wpadła krowa. Później
    dowiedziałem się, że była trochę przygłupia.

  • 27. Data: 2011-01-06 10:26:16
    Od: "gr" <g...@a...com>

    > Pytanie: potrzebuje Win 7 64bit na domowym czy fachowca do skonfigurowania
    > komputera?
    >
    > Jeszcze raz wybaczcie i jakby jakis dobry czlowiek podpowiedzial to bede
    > wdzieczny/piwo postawie/film cz-b wywolam/etc .....
    >
    > Bardzo pozdrawiam,
    >
    > Ptas
    Nie nie potrzebujesz Win 7. Potrzebujesz odtwarzacza, który wykorzysta moc
    karty graficznej przy dekodowaniu plików H.264. Windows 7 ma wbudowany
    Windows Media Player 12, który wykorzystuje kartę graficzną i dlatego plik
    odtwarza się płynnie. Używajać Win XP, korzystasz pewnie z normalnego Quick
    Time Player, który w zasadzie wykorzystuje tylko CPU. Zainstaluj pod XP
    odtwarzacz np. PowerDVD 10, który wykorzystuje CUDA lub Ati Stream. Powinna
    być znaczna poprawa. Inna sprawa, że ten Ati w laptopie jest ciut lepszy w
    wsparciu HD niz GT240 ( ale roznica nie jest duża).

  • 28. Data: 2011-01-06 10:38:23
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 5 Jan 2011 23:03:34 +0000 (UTC), Krzysztof Chajęcki napisał(a):

> [...]
    > to, aby sterowniki jego produkcji były jak najlepsze, zaś wszelkie błędy
    > usuwane jak najszybciej i jak najszybciej publikowane nowsze wersje.

    Właściwie prawda, tylko, że... dawno i nieprawda. _Współczesne_ systemy
    (tj. Win7) akurat są w stanie pobrać z Windows Update sterownik
    przygotowany przez producenta.

    > Problem w tym, że M$ nie ma szczególnego interesu w ich publikowaniu,
    > więc rzadko kiedy do update systemu się załapują.

    Ależ ma jak najbardziej.

    > Więc trzeba szukać
    > samodzielnie na stronach producenta sprzętu aktualizacji sterowników.
    > Optymistyczne jest to, że zazwyczaj wgranie sterownika produkcji
    > producenta sprzętu rozwiązuje problem....

    Z Windows Update automatycznie pobierają się zarówno sterowniki ForceWare
    nVidii jak i Catalysty od AMD.

    > Często zainstalowanie linuxa rozwiązuje te problemy,

    Rozwiązuje niestety również problemy ze zbyt wielką różnorodnością
    oprogramowania.

    > bo wszelkie
    > aktualizacje ściągają się same (do wszystkiego),

    Pamiętam, jak po jednej takiej automatycznej aktualizacji nie wstał mi na
    dwóch komputerach (ubuntu i kubuntu) xserver, bo ktoś wpuścił do repo
    błędną poprawkę :)

    > ale nie mogą go wszyscy
    > używać, bo naście firm żyjących z naprawiania windowsów poszło by ma
    > bruk.... ;) dlatego windows jest bardzo pożytecznym systemem........ :)

    Naprawdę mam wrażenie, że twoja przygoda z Windows skończyła się na XP, ale
    hej, mamy rok 2011 i Windows 7 :)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Nie jesteś Supermanem; Marines i piloci myśliwscy: wy TAKŻE nie."

  • 29. Data: 2011-01-06 10:40:23
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 06 Jan 2011 00:36:06 +0100, Mateusz Papiernik napisał(a):

    > A przy upgrade iksy padna i bol i placz i zgrzytanie zebow*, tak. ;-) Na
    > tym rynku tez jest praca. ;-)

    Pamiętam coś takiego, jak po poprawce xserver w ubuntu i kubuntu odmówił
    wstawania, ręcznie "cofałem" oba systemy :) Parę godzin później była już
    poprawka do poprawki i aktualizacja przestała grozić padem :)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 30. Data: 2011-01-06 10:45:43
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 6 Jan 2011 11:26:16 +0100, gr napisał(a):

    > Nie nie potrzebujesz Win 7.

    Owszem, potrzebuje. Chyba, że znasz jakiś sposób, żeby XP x86 uzyskał
    dostęp do całej pamięci, jaką ma zainstalowaną w komputerze?

    > Potrzebujesz odtwarzacza, który wykorzysta moc
    > karty graficznej przy dekodowaniu plików H.264.

    Tylko że to sprawnie działa pod Vistą i Win7, pod XP wymaga protez.

> [...]
    > Time Player, który w zasadzie wykorzystuje tylko CPU. Zainstaluj pod XP
    > odtwarzacz np. PowerDVD 10, który wykorzystuje CUDA lub Ati Stream.

    Za PowerDVD trzeba zapłacić 45$. Wolałbym chyba wydane na niego pieniądze
    wydać jednak na współczesny system (dokładając nieco), a nie na pudrowanie
    trupa. Zyska w ten sposób nie tylko w tym jednym zastosowaniu.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118