  • 1. Data: 2012-02-26 17:46:17
    Temat: odmow dostępu....
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    Dzisiaj rano przy próbie włączenia kompa Windows7 64 odmówił wykonywania
    swoich obowiązków.
    Zrobił to tak wrednie, że nie pozwolił wrócić do wcześniejszych działających
    punktów ani nawet uruchomić się w trybie awaryjnym.
    Wg niego nic się nie stało przecież wszystkie dokumenty i zdjęcia są na
    dysku E: .
    Zrobiłem mu format C: nowy instal i wszystko było ok do momentu jak chciałem
    przejrzeć dokumenty i zdjęcia.
    Katalogi były udostępnione w grupie domowej i teraz pojawiły się kłopoty z
    dostępem.
    Po wielogodzinnej walce udało mi się tylko udostępnić katalogi. mogę
    przeglądać zawartość ale dokumenty i zdjęcia się nie otwierają pojawia się
    okienko z odmową dostępu.
    próbowałem udostępnić po kolei pliki ale pojawia się błąd "nie można
    udostępnić pliku". założyłem konto administratora ale na nim pojawiają się
    te same kłopoty.

    Wiem, że trochę NTG ale zaglądają tutaj wyskokiej klasy specjaliści no i w
    katalogach mam zdjęcia ;-)

    Licząc na Waszą pomoc pozdrawiam.

    Podziękuję aktualnym żartem z Rosji.

    Po zakończonych wyborach przychodzi do Putina przewodniczący komisji
    wyborczej i mówi.
    - Władymirze Władymirowiczu mam dwie wiadomości dobrą i złą od której
    zacząć?
    - dawaj dobrą.
    - Został Pan Prezydentem Federacji Rosyjskiej.
    - wspaniale. a ta zła wiadomość?
    - nikt na Pana nie zagłosował...

  • 2. Data: 2012-02-26 18:54:11
    Temat: Re: odmow dostępu....
    Od: "Michał M. Lechański" <m...@d...eu>

    On 26/02/2012 17:46 TheGuru wrote:

    > Licząc na Waszą pomoc pozdrawiam.

    Miałem podobną sytuację. Rozwiązałem to w ten sposób, że najpierw jako
    administrator ustawiłem siebie jako właściciela całego katalogu wraz z
    podkatalogami i plikami, a potem (nadal jako administrator) zmieniając
    właściciela na docelowego. Ważne jest, żeby konto tego docelowego
    właściciela było już w systemie.
    Próba zmiany od razu na docelowego właściciela (z pominięciem
    administratora) nie powiodła się. Więc najpierw administrator, a dopiero
    potem ostateczny właściciel.

    --
    Mis'

  • 3. Data: 2012-02-26 19:08:51
    Od: Jakub Roguski <a...@s...maila.pl>

    W dniu 2012-02-26 18:46, TheGuru pisze:
    [...]
    > próbowałem udostępnić po kolei pliki ale pojawia się błąd "nie można
    > udostępnić pliku". założyłem konto administratora ale na nim pojawiają się
    > te same kłopoty.
    [...]

    Co prawda nie jestem specem od Windows, ale spróbowałbym po zalogowaniu
    jako administrator lub użytkownik z prawami administratora, zmienić
    właściciela plików:
    - prawym klawiszem na katalogu
    - opcja "Properties" lub "Właściwości"
    - zakładka "Security" albo "Bezpieczeństwo"
    - na dole okienka opcja "Advanced" lub "Zaawansowane"
    - zakładka "Owner" lub "Właściciel"

    Spodziewam się, że jako "Owner" lub też "Właściciel" występuje jakiś
    ciąg cyfr zamiast rozpoznawalnej osoby. Jeżeli tak, to trzeba nacisnąć
    "Edit" lub "Edytuj" i w kolejnym okienku wskazać osobę, która ma być
    właścicielem katalogu czy pliku i nacisnąć OK (i naciskać OK aż do
    zamknięcia ostatniego okienka).

    Sądzę, że problem bierze się z faktu, iż w nowo zainstalowanym systemie
    nie występuje sygnatura użytkownika, który poprzednio był właścicielem
    katalogów i plików. Pomimo tego, że zarówno w starym jak i w nowym
    systemie występuje użytkownik o tej samej nazwie, to dla Windows o
    tożsamości użytkownika świadczy jego sygnatura, a nie nazwa, a ta jest
    generowana jako unikalny ciąg liczb przy zakładaniu konta - ta sama
    nazwa użytkownika w starym systemie miała inną sygnaturę niż w nowym.

    Wydaje mi się, że jest też prostsza opcja: skopiuj wszystkie pliki na
    inny dysk, a oryginalne katalogi skasuj. Kopia powinna mieć już
    poprawnego użytkownika jako właściciela. Ponowne skopiowanie katalogów
    na stary dysk powinno rozwiązać problem.

    Daj znać czy to coś pomogło.

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

  • 4. Data: 2012-02-26 19:24:29
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    /*
> [...]

    Próba zmiany od razu na docelowego właściciela (z pominięciem
    administratora) nie powiodła się. Więc najpierw administrator, a dopiero
    */

    no właśnie jako administrator nie mogę zmienić TYLKO tego katalogu. robię
    udostępnij wszystkim ale nie zmienia sią z opcji "udostępnij nikomu".

  • 5. Data: 2012-02-26 19:27:42
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    /*
    [...]
    > próbowałem udostępnić po kolei pliki ale pojawia się błąd "nie można
    > udostępnić pliku". założyłem konto administratora ale na nim pojawiają się
    > te same kłopoty.
    [...]

[...]

    tak robiłem i niestety bez efektu.

  • 7. Data: 2012-02-26 19:45:26
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 26/02/2012 19:24, TheGuru wrote:
> [...]
    >

    > no właśnie jako administrator nie mogę zmienić TYLKO tego katalogu.
    > robię udostępnij wszystkim ale nie zmienia sią z opcji "udostępnij nikomu".

    NAJPIERW musisz ustawić siebie jako właściciela (w edycji opcji
    zabezpieczeń plików), potem jako właściciel ustawić uprawnienia.
    "udostępniaj" chyba w ogóle nie ma w opcjach bezpieczeństwa, pewnie
    patrzysz w udostępnianie katalogów przez sieć zamiast ich zabezpieczenia.

    B.

  • 8. Data: 2012-02-26 20:26:19
    Od: Grzegorz Hryn <i...@g...usun.to.pl>

    On 2012-02-26 20:27, TheGuru wrote:
> [...]
    > - opcja "Properties" lub "Właściwości"
    > - zakładka "Security" albo "Bezpieczeństwo"
    > - na dole okienka opcja "Advanced" lub "Zaawansowane"

    No dobra, to po zmianie właściciela plików musisz teraz dać sobie
    uprawnienia, żeby to wszystko zadziałało.
    Czyli jeszcze raz, upewniasz się, że użytkownik, na którego jesteś
    zalogowany jest właścicielem (owner) całego dysku. Jeśli tak, to we
    właściwościach dysku na zakładce security zmieniasz uprawnienia (klikasz
    na Edit) i dodajesz się z uprawnieniami Full Control. Tak po bożemu to w
    zasadzie powinieneś dodać swojego użytkownika do grupy administratorów a
    potem administratorom (grupie Administrators) dać uprawnienia do dysku e:.
    Sprawdź również czy użytkownik SYSTEM ma tam odpowiednie uprawnienia.

    Pozdrawiam

    Grzesiek

  • 9. Data: 2012-02-26 20:41:37
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    Pewnie już próbowałeś:
    Uruchom jakiś manager plików jako administrator, choćby klikając prawym
    klawiszem na ikonę Windows Eksplorera i wybierając Uruchom jako
    administrator.

    Trzymam kciuki,
    Paweł

  • 10. Data: 2012-02-26 21:17:18
    Od: Gregy <g...@w...pl>

    jako administrator:
    prawy klik na folderze -> Właściwości -> zakładka Zabezpieczenia ->
    Zaawansowane -> zakładka Właściciel -> Edytuj -> wybierasz właściwego
    użytkownika jako nowego właściciela, zaznaczasz, żeby względnił
    podkontenery itp -> OK

    i na obrazku:
    http://chomikuj.pl/Gregy76/uprawnienia,1466085746.jp