eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaodmow dostępu....Re: odmow dostępu....
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Jakub Roguski <a...@s...maila.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: odmow dostępu....
    Date: Sun, 26 Feb 2012 20:08:51 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 44
    Message-ID: <jie006$mls$1@node2.news.atman.pl>
    References: <jidu72$p4b$1@news.icpnet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-68-236-163.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1330283334 23228 89.68.236.163 (26 Feb 2012 19:08:54
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 26 Feb 2012 19:08:54 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:10.0.2) Gecko/20120216
    Thunderbird/10.0.2
    In-Reply-To: <jidu72$p4b$1@news.icpnet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:888927
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-02-26 18:46, TheGuru pisze:
    [...]
    > próbowałem udostępnić po kolei pliki ale pojawia się błąd "nie można
    > udostępnić pliku". założyłem konto administratora ale na nim pojawiają się
    > te same kłopoty.
    [...]


    Co prawda nie jestem specem od Windows, ale spróbowałbym po zalogowaniu
    jako administrator lub użytkownik z prawami administratora, zmienić
    właściciela plików:
    - prawym klawiszem na katalogu
    - opcja "Properties" lub "Właściwości"
    - zakładka "Security" albo "Bezpieczeństwo"
    - na dole okienka opcja "Advanced" lub "Zaawansowane"
    - zakładka "Owner" lub "Właściciel"

    Spodziewam się, że jako "Owner" lub też "Właściciel" występuje jakiś
    ciąg cyfr zamiast rozpoznawalnej osoby. Jeżeli tak, to trzeba nacisnąć
    "Edit" lub "Edytuj" i w kolejnym okienku wskazać osobę, która ma być
    właścicielem katalogu czy pliku i nacisnąć OK (i naciskać OK aż do
    zamknięcia ostatniego okienka).

    Sądzę, że problem bierze się z faktu, iż w nowo zainstalowanym systemie
    nie występuje sygnatura użytkownika, który poprzednio był właścicielem
    katalogów i plików. Pomimo tego, że zarówno w starym jak i w nowym
    systemie występuje użytkownik o tej samej nazwie, to dla Windows o
    tożsamości użytkownika świadczy jego sygnatura, a nie nazwa, a ta jest
    generowana jako unikalny ciąg liczb przy zakładaniu konta - ta sama
    nazwa użytkownika w starym systemie miała inną sygnaturę niż w nowym.

    Wydaje mi się, że jest też prostsza opcja: skopiuj wszystkie pliki na
    inny dysk, a oryginalne katalogi skasuj. Kopia powinna mieć już
    poprawnego użytkownika jako właściciela. Ponowne skopiowanie katalogów
    na stary dysk powinno rozwiązać problem.

    Daj znać czy to coś pomogło.

    --
    Pozdrawiam
    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: