  • 61. Data: 2017-01-08 21:52:58
    Temat: Re: odkręcam gaz...
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    > To teraz zablysnales. Gaz miejski to gaz otrzymywany z rozkladu wegla
    Tego już dawno nie ma, jest gaz metan i o takim pisałem, znafco.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 62. Data: 2017-01-08 22:04:11
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    > Wiesz co znawco gazu. Gazu nke mam ale w necie sa rachunki za gaz.
    Nie znafco tobie wsadzę w du.. wielkim kopem, chcesz?
    Tu masz dwa pdf-y z taryfami na dole strony
    http://www.pgnig.pl/dla-domu/taryfa

    porównaj sobie W1.1 i W3.6 i przestań pierdolić głupoty.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 63. Data: 2017-01-08 22:20:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Jan 2017 12:17:19 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > To zależy od kuchenki. Moja ma "boosta" 5.5kW. Grzeje błyskiem, ino
    > trzeba uważać, aby odpowiednio szybko zmniejszyć moc...

    Zasilanie z 3 faz, czy jak typowe - z 2 dwoch, ale moga zasilac 1
    cewke ?
    Czy pradu moze 22A brac z 1 fazy ?

    J.

  • 64. Data: 2017-01-08 23:03:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 5 Jan 2017 20:45:52 +0100, Piotr Gałka napisał(a):
    > 20 lat temu miałem do wyboru, czy chcę mieć w mieszkaniu gaz, czy siłę
    > wybrałem siłę (prądu się mniej boję niż gazu :) ).
    > Jak 5 lat później w kolejnym mieszkaniu podejmowałem tę samą decyzję to
    > była taka sama. Myślałem, że już tym razem to nikt nie weźmie gazu i
    > budynek nie będzie w ogóle zagrożony gazem, ale niestety..

    Rodacy maja doswiadczenie i gazu sie nie boja :-)
    Nawiasem mowiac - ten przypadek w Gdansku - dzis sie sugeruje, ze
    tajne sluzby zamieszane byly.

    A prad tez potrafi sie zapalic.

    Dziwne ze wybor byl - to dzis czesto decyzja inwestora - bez gazu i
    koniec gadania. Znacznie taniej dla niego - o ile w miescie jest EC.

    J.

  • 65. Data: 2017-01-08 23:09:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Jan 2017 12:20:49 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Ja wytrzymuję najwyżej 39C.

    38C w baseniku termalnym wytrzymywalem, nawet z pewna doza
    przyjemnosci.

    > Zaraz po zamontowaniu grzejnika moja córka nastawiła 43C, wlazłem i
    > odkręciłem wodę... Teraz już do końca życia będę sprawdzał nastawę
    > temperatury przed wejściem pod prysznic.

    A corka wytrzymywala ?
    Czy woli wanne, a po nalaniu z 43 robi sie przyjemne 39 ?

    J.

  • 66. Data: 2017-01-09 00:04:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Jan 2017 08:32:57 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    > Nie wiem jak jest teraz bo od dawna nie korzystamy z gazu.
    > Zrezygnowalismy miedzy innymi dlatego ze na rachunku za gaz bylo 5
    > zlotych a 20 to byly jakies inne oplaty. Jesli teraz jest podobnie
    > to gaz dla uzytkownika jest dwa razy drozszy od pradu w przypadku
    > gdy napedza nim kuchenke. Uchodzacy za drogi plynny gaz w butlach
    > musi byc tanszy do gotowania od gazu z rury bo cieszy sie duza
    > popularnoscia.

    A nie od pradu ?
    I dlatego osoby nie majace rury z gazem gotuja na butli, bo taniej niz
    z gniazdka ?

    Zagotowanie litra wody na "malym palniku" trwalo 7:40 i zuzylo 0.028
    m3 gazu. Wiekszy palnik by chyba tylko bardziej powietrze podgrzal.

    Podgrzanie litra wody o 90K wymaga 378kJ, czyli 0.105kWh.
    Gaz mam ... 10.972 kWh/m3. 39.5MJ/m3, czyli znakomity - o ile to
    prawda.

    Zuzylem 0.307kWh ... mierna sprawnosc tego palnika, a wydawalo mi sie,
    ze otoczenie umiarkowanie podgrzewa.
    Moc wychodzi 2.4kW - byc moze w/g ciepla spalania, czyli po skropleniu
    pary ze spalin. Uzyteczna moc, czyli to co trafia do czajnika, to
    raptem 0.82kW.

    Cena gazu 0.10865+0.04518= ~0.188 zl/kWh z VAT

    wychodzi 5.7gr za podgrzanie.

    Zakladajac sprawnosc czajnika elektrycznego 90% potrzeba
    420kJ = 0.117 kWh (2kW*3:30)
    Przy obecnej cenie 0.53/kWh to 6.2 gr

    No to juz nie jest tak jak dawniej - moze czas sie przestawic ...
    wieksza oszczednosc w pradzie widze w tym, ze ma szybke z boku i
    nalewam pol litra potrzebujac szklanke, a nie nie wiadomo ile na
    wyczucie :-)

    Ile kosztuje gaz w butli ? Chyba drozej ...

    Jeszcze jest kwestia gotowania zupy czy ziemniakow - wymaga tylko
    podtrzymania temperatury, ogienek mozna skrecic na minimum,
    A kuchenki elekyczne jakie maja mozliwosci regulacji mocy ?
    Indukcyjne to dosc szerokie ..

    J.

  • 67. Data: 2017-01-09 00:56:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Manipujacja jaka popelniles polega na tym ze podales gola cene gazu bez abonamentu,
    oplat za przesyl. Jak zejdziesz w gospodarstwie domowym uzywajacym gazu do gotowania
    ponizej 25 groszy za kilowatogodzine to bedziesz wielki. Jak bys cos chcial jeszcze
    macic to podesle link ze zdjeciem rachunku za gaz z konca zeszlego roku. Wystarczy w
    nim podzielic kwote do zaplaty przez ilosc kilowatogodzin i wyjdzie cena
    kilowatogodziny.

  • 68. Data: 2017-01-09 10:33:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >
    > Cena gazu 0.10865+0.04518= ~0.188 zl/kWh z VAT
    >
    > wychodzi 5.7gr za podgrzanie.
    >
    > Zakladajac sprawnosc czajnika elektrycznego 90% potrzeba

    Takie rachunki nie opisują dokładnie tago, co dzieje się przy gotowaniu
    wody na herbatę. Spaliłem w życiu mnóstwo czajników, ale odkąd pojawiły
    się czajniki elektryczne z automatycznym wyłącznikiem, więcej palić nie
    zamierzam. Jak tani by nie był dżul gazowy, u mnie zawsze wyjdzie drożej
    od dżula elektrycznego. Woda gotuje się nie do momentu zagotowania, lecz
    często do wygotowania.

    Jarek

    --
    Rachunek, według którego nie dokładamy do naszego przemysłu -- niedokładny.
    -- Hugo Steinhaus

  • 69. Data: 2017-01-09 12:30:34
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 05.01.2017 o 13:31, sundayman pisze:
    > Nie, nie w tym celu co pomyśleliście :)
    >
    > Takie mam pytanie - jaka może być równoważna "moc" palnika kuchenki
    > gazowej w kW ?
    >
    > Znaczy - stawiam garnek z wodą. I ogrzewam. I mniej więcej - jaka
    > musiałaby być grzałka elektryczna, żeby efekty był ten sam ?
    >
    > Jak palnik ? Ano taki "normalny", jak to w są w typowych kuchenkach
    > gazowych, co to maja 4 palniki, na "gaz ziemny z "sieci".
    > Powiedzmy ten największy, na oko to ma z 7 cm średnicy.
    >
    > Pewnie są jakoś znormalizowane.
    >
    > Nie chodzi mi o dokładną moc. Tylko czy to jest raczej 2kW, czy też 5
> [...]

    Weż garnek litr wody o temperaturze powiedzmy 20 deg C i zmierz czas do
    zagotowania, potem wylicz.

  • 70. Data: 2017-01-09 13:24:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:
    [...]
> [...]
    >drożej
    >od dżula elektrycznego. Woda gotuje się nie do momentu zagotowania,

    Pojawily sie tez czajniki z gwizdkiem.
    W zasadzie to trudno mowic "pojawily sie", bo one starsze ode mnie,
    ale teraz to jakby standard :-)

    Tylko ... trzeba ten gwizdek zalozyc/zamknac :-)

    J.