    From: "maciek p." <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: obsługa LPG
    Date: Wed, 26 Sep 2012 22:17:42 +0200

    Witam,

    dostałem na parę miesięcy starsze (14 letnia xsara) auto z LPG (podobno
    jedna z pierwszych inst. 3 generacji). Jakieś Landi Renzo. Wiem, że
    pytanie będzie mocno lamerskie ale na necie nie udało mi się znaleźć
    tego o co pytam a nigdy nie jeździłem samochodem z instalacją LPG.

    Mam 3 stopniowy przełącznik. Dolny benzyna, góry gaz, nie wiem do czego
    służy środkowy. Przy środkowym również pali się dioda od gazu.

    Auto trzeba ręcznie przełączać na gaz, więc robię to po kilku km jak
    wskazówka temperatury będzie w połowie skali (włączy się dmuchawa). Nie
    wiem natomiast, czy przed zgaszeniem auta przełączać je z powrotem na
    benzynę? Czy potem dopiero przed ponownym odpaleniem przełączyć na
    zgaszonym slniku? A może normalnie można odpalać również na gazie (ale
    chyba nie w zimie?)? Z tego co zauważyłem to się przełącza na gaz pow.
    2000 obrotów. Będę wdzięczny jak ktoś w dwóch zdaniach napisze jak
    obsługiwać ten przełącznik aby było cacy i żebym nie miał problemów
    oddając auto (właściciela bym spytał ale jest za granicą a do serwisu
    wstydzę się jechać ;).

    dzięki za odp ;).