  • 1. Data: 2012-09-26 22:17:42
    Temat: obsługa LPG
    Od: "maciek p." <m...@g...pl>

    Witam,

    dostałem na parę miesięcy starsze (14 letnia xsara) auto z LPG (podobno
    jedna z pierwszych inst. 3 generacji). Jakieś Landi Renzo. Wiem, że
    pytanie będzie mocno lamerskie ale na necie nie udało mi się znaleźć
    tego o co pytam a nigdy nie jeździłem samochodem z instalacją LPG.

    Mam 3 stopniowy przełącznik. Dolny benzyna, góry gaz, nie wiem do czego
    służy środkowy. Przy środkowym również pali się dioda od gazu.

    Auto trzeba ręcznie przełączać na gaz, więc robię to po kilku km jak
    wskazówka temperatury będzie w połowie skali (włączy się dmuchawa). Nie
    wiem natomiast, czy przed zgaszeniem auta przełączać je z powrotem na
    benzynę? Czy potem dopiero przed ponownym odpaleniem przełączyć na
    zgaszonym slniku? A może normalnie można odpalać również na gazie (ale
    chyba nie w zimie?)? Z tego co zauważyłem to się przełącza na gaz pow.
    2000 obrotów. Będę wdzięczny jak ktoś w dwóch zdaniach napisze jak
    obsługiwać ten przełącznik aby było cacy i żebym nie miał problemów
    oddając auto (właściciela bym spytał ale jest za granicą a do serwisu
    wstydzę się jechać ;).

    dzięki za odp ;).

  • 2. Data: 2012-09-26 22:51:14
    Temat: Re: obsługa LPG
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Sep 2012 22:17:42 +0200, maciek p. napisał(a):

    (...)

    Srodkowa pozycja to powinien byc tryb, w ktorym auto odpala na benzynie, a
    potm automatycznie przechodzi na gaz. Tak jest w moim Landirenzo, chociaz
    przelacznik mam inny - sa 3 tryby pracy.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 3. Data: 2012-09-26 23:22:49
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    W dniu 2012-09-26 22:17, maciek p. pisze:

    Środkowa pozycja to automat, odpala na benzynie, po przekroczeniu jakiejś
    wartości obrotów przełącza na gaz jeśli instalacja posiada czujnik
    temperatury to przełączy na gaz dopiero po osiągnięciu zadanej temperatury i
    obrotów.
    --
    http://kamikaze.mp.waw.pl/
    Gaz pieprzowy, obezwładniający, łzawiący, który wybrać?

  • 4. Data: 2012-09-26 23:28:20
    Od: "maciek p." <m...@g...pl>

    W dniu 2012-09-26 23:22, Kamikazee pisze:
> [...]
    > jakiejś wartości obrotów przełącza na gaz jeśli instalacja posiada
    > czujnik temperatury to przełączy na gaz dopiero po osiągnięciu zadanej

    Czyli mogę jeździć cały czas na środkowej pozycji (nawet w zimie)?. I
    dwóch pozostałych w ogóle nie używać? Czujnika temperatury nie mam,
    przełącza powyżej 2000 obrotów.

  • 5. Data: 2012-09-27 00:12:17
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-09-26 23:28, maciek p. pisze:
    > Czyli mogę jeździć cały czas na środkowej pozycji (nawet w zimie)?. I
    > dwóch pozostałych w ogóle nie używać? Czujnika temperatury nie mam,
    > przełącza powyżej 2000 obrotów.

    Na prawdę ma 3 generację i 3 pozycje do wyboru?
    U mnie jest albo automat albo benzyna.
    Automat to znaczy odpala na benzynie, po osiągnięciu odpowiedniej
    temperatury i obrotów przełącza na gaz. Wyłączenie silnika normalnie na
    gazie. Jak wyjeżdżę LPG sam przełącza się na benzynę informując
    stosownym piszczeniem :-)

    PS. Miałem wcześniej 2 gen. i też było 2 opcje.
    Fakt że można było wprowadzić w specjalny tryb "tylko gaz" ale to
    wymagało specjalnych kombinacji "serwisowych" zapłon-przycisk.

  • 6. Data: 2012-09-27 00:44:54
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2012-09-26, z <z...@u...pl> wrote:
> [...]
    > Fakt że można było wprowadzić w specjalny tryb "tylko gaz" ale to
    > wymagało specjalnych kombinacji "serwisowych" zapłon-przycisk.

    Przełączanie przy 2k obrotów brzmi jak instalacja starszego typu 2gen.
    Po prostu zimą startuj z pozycji benzyna, przejedziesz z
    kilometr i na środkową - pewnie automatyczną, żeby ci wcześniej sam przy
    ruszaniu już nie przełączył.

    Na automacie wystartuje zawsze na benzynie.
    Inne warianty tego były takie, ze był jeden przycisk:
    benzyna albo benzyna/gaz(automat) a jak sie go dłużej przytrzymało to
    wymuszał start na gazie.

    --
    WildS

  • 7. Data: 2012-09-28 05:39:26
    Od: u...@d...invalid

    W dniu 2012-09-27 00:44, WildS pisze:
    > Przełączanie przy 2k obrotów brzmi jak instalacja starszego typu 2gen.

    A dlaczego? W LandiRenzo Omegas (IV gen.) przełącza na benzynę, przy
    odpowiedniej temperaturze i właśnie po przekroczeniu 2k obrotów, gdy te
    zaczynają spadać.

  • 8. Data: 2012-09-28 07:00:18
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-09-28 05:39, u...@d...invalid pisze:
    > A dlaczego? W LandiRenzo Omegas (IV gen.) przełącza na benzynę, przy
    > odpowiedniej temperaturze i właśnie po przekroczeniu 2k obrotów, gdy te
    > zaczynają spadać.

    I to jest bardzo dobre. Mimo nie wiem jak wyregulowanej instalacji,
    systematycznego czyszczenia, małe szarpnięcie się może się pojawić.
    U mnie jest to akurat w przy porannym zawracaniu na ruchliwej drodze. :-)
    Oczywiście jest szansa że jakaś "blondynka" przejedzie kilkadziesiąt
    kilometrów nie zmieniając biegu, nie zmniejszając obrotów :-)

  • 9. Data: 2012-09-28 10:52:04
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-09-26 22:17, maciek p. pisze:
    > Auto trzeba ręcznie przełączać na gaz, więc robię to po kilku km jak wskazówka
    temperatury będzie w połowie skali (włączy się dmuchawa).

    Trochę przeginasz :)
    Zwykle automat przełącza na gaz gdy temperatura wynosi 40-50 stopni czyli wskazówka
    ledwie ruszy.
    Następuje to po kilkuset metrach, może kilometrze. No chyba że to ostra zima.

  • 10. Data: 2012-09-28 18:44:11
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Mam 3 stopniowy przełącznik. Dolny benzyna, góry gaz, nie wiem do czego
    > służy środkowy. Przy środkowym również pali się dioda od gazu.

    Ustaw na środkowym i zapomnij o naciskaniu czegokolwiek. Odpalasz i
    jedziesz. Jak się kończy gaz to tankujesz i jedziesz dalej. Cała filozofia.

    --
    Mateusz Bogusz