  • 1. Data: 2010-10-17 12:34:12
    Temat: obróbka nowego netbuka ;)
    Od: jeo stancey <j...@g...com>

    Przed chwilą kupiłem Toshiba NB250. Jestem zadowolony z parametrów
    sprzętowych ALE denerwuje mnie Windows7 Starter który tam jest
    preinstalowany z całym mnóstwem programów (głównie made in Toshiba
    które wydają się bardzo przydatne do obsługi własnego sprzętu).

    Teraz chciałbym dodać na tamten dysk (250GB) jeszcze 2 systemy: XP
    (posiadam legalną wersję wielostanowiskową) i oczywiście Linuksa
    (najlepiej wersję 64-bitową - dla Atoma 455, prawda?)

    JAK to zreaizować? Ponieważ w zestawie nie ma żadnego CD - niestety
    WSZYSTKO JEST NA HDD!
    To znaczy (jak widzę pod PartedMagic) są 3 partycje:
    - pierwszą jest UKRYTA (niezamontowana pod windows) partycja
    "RECOVERY" (800MB) z której przy pierwszym włączeniu netbuka instaluje
    się cały system na HDD gdzie powstają wtedy automatycznie jesze 2
    (widoczne) parycje:
    - "SYSTEM" - gdzie siedzi Windows, oraz
    - "DANE" (obie po około 120GB)

    Teraz chcę zmniejszyć i przesunąć te 2 partycje (za pomocą Parted
    Magic) - stworzyć jeszcze wiele innych partycji/"dysków logicznych".

    1.) Co zrobić z partycją "RECOVERY"? Wiem, że są tam rzeczy które
    mogą się jeszcze przydać? Choćby wspomnieć ewentualność NAPRAWY
    systemu - z tym, że ta opcja NATYCHMIAST usunęłaby taki własonręcznie
    stworzony układ partycji i przywróciłaby ów "fabryczny" układ 3-ch
    partycji gdzie na drugiej postawiła w7...

    2.) Co zrobić z oryginalnym mechanizmem bootloader (jest tam opcja
    naprawy)? Jak puszczę instalkę XP to wiadomo - XP zainstaluje WŁASNY
    ntloader, czy obsłuży on poprawnie w7?
    Jeszcze chyba GRUB potrafi bezbłędnie butować w7?

    3.) Skąd wziąć sterowniki pod XP?

    Proszę o rady za które z góry dziękuję!

  • 2. Data: 2010-10-17 12:46:07
    Temat: Re: obróbka nowego netbuka ;)
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "jeo stancey" napisał w wiadomości grup
    0g2000yqk.googlegroups.com...
    1.) Co zrobić z partycją "RECOVERY"?

    Wywalić. Po co przywracać te wszystkie śmieci? Lepiej instalować czysty system.

    2.) Co zrobić z oryginalnym mechanizmem bootloader (jest tam opcja
    naprawy)?

    Instaluj XP->7->Linux (lub XP->Linux->7)

    3.) Skąd wziąć sterowniki pod XP?

    Od producenta.

  • 3. Data: 2010-10-17 12:55:38
    Od: jeo stancey <j...@g...com>

    On 17 Paź, 13:46, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:
> [...]
    >
    > 2.) Co zrobić z oryginalnym mechanizmem bootloader (jest tam opcja
    > naprawy)?
    >
    > Instaluj XP->7->Linux (lub XP->Linux->7)

    Tak ale NIE MA w pudełku CD (zresztą netbook nie ma napędu) ani
    żadnego katalogu z instalką w7 (nigdzie na HD). Wszystko jest w tej
    partycji "RECOVERY" ale nie da się tam wyodrębnić czystej instalacji
    w7, jest to chyba jakoś skompilowane przez Toshibę. Szczerze to nie
    widziałem jeszcze instalki w7, czego tam szukać (na 'RECOVERY') i jak
    uruchomić?

  • 4. Data: 2010-10-17 13:09:17
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam@srakapraptaka_o2.pl.invalid>

    W dniu 2010-10-17 14:55, jeo stancey pisze:
> [...]
    > w7, jest to chyba jakoś skompilowane przez Toshibę. Szczerze to nie
    > widziałem jeszcze instalki w7, czego tam szukać (na 'RECOVERY') i jak

    Poszukać w sieci P2P instalki W7 OEM i po instalacji wpisać klucz z
    obudowy komputera.

    Oczywiście, przy szukaniu tejże instalki warto zachować daleko posuniętą
    ostrożność i rozwagę, żeby nie ściągnąć jakiegoś gówna z malwarem.

    Pozdr,
    Tomek

  • 5. Data: 2010-10-17 15:34:28
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Tomek Głowacki" napisał w wiadomości grup
[...]

    Dokładnie. Jeszcze dodałbym zrobienie kopii aktywacji za pomocą ABR (czasami są
    problemy z aktywacją).

  • 6. Data: 2010-10-17 16:19:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jeo stancey" 4...@u...goo
    glegroups.com

    : systemu - z tym, że ta opcja NATYCHMIAST usunęłaby taki własnoręcznie

    ==== Nie odpowiadam za szkody wyrządzone złą interpretacją tego, co piszę. :) ====

    U mnie nie usuwa -- muszę usuwać własnoręcznie. :)

    Mając bezlik partycji mogę rekowerować do woli -- choć nie wiem,
    po co, skoro po rekoweracji ;) trzeba apdejtować wszystko przez
    ,,dwa dni''. :) Sama rekoweracja trwa i trwa... Nie łatwiej:

    postawić op.system;
    zapdejtować;
    doinstalować to, co potrzebne;
    zrobić bakap takiego kompletu na sąsiedniej partycji,
    czy nawet na kilku sąsiednich -- w razie czego
    (wirusa choćby) można zbutować z innej partycji
    i nie martwić się -- ,,starą'' można po prostu
    ciachnąć i wrzucić w jej miejsce kopię?

    Taką metodą można postawić całą masę różnych (lub identycznych) op.systemów
    obok siebie, dorzucając do nich jakiegoś (najlepiej jak najbardziej
    standardowego) butmenadżera (z tradycyjnym embeerem -- kod MBRu
    z W7 chyba nieco różni się do tradycyjnego na samym końcu -- może ja
    nie mam w pełni tradycyjnego?) współpracujący z butlołderami
    wszystkich op.systemów znajdujących się na dysku.

    BCD jest (jak widzę) świetny, choć wraz z p.rekowerną daje smutne
    efekty, gdyż zabawa z modyfikowaniem BCD wymaga widzenia partycji
    z BCD. :) Wywalenie p.rekowernej i postawienie BCD na p.systemowych
    (ważna jest p.aktywna -- BCD można też zwielokrotnić) jest chyba
    lepszym rozwiązaniem.

    Po pierwszym postawieniu osa żadna rekowerna nie jest potrzebna.
    Nawet M$ zaleca bakap.

    --
    ^ 750 25 27 . .04 . 749 ^c 440
    . 438
    | 740 . 06 08 . . 739 F|l 430 25 . .
    . . .09 . . 425
    | 730 26 29 październik 07 09 1112 16 729 E|i 420 2627 29 .
    02 05 0708 10 1213 .16 419
    P|l 720 28 30 02 1314 719 V|t 410 28 01
    04 06 11 1415 411
    E|/ 710 01 03 05 15 709 |r 400 wrzesień
    03 403
    F|m 700 10 695 1|y 390 30
    październik 391

    ==== Nie odpowiadam za szkody wyrządzone złą interpretacją tego, co piszę. :) ====

  • 7. Data: 2010-10-17 16:58:17
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    jeo stancey pisze:

    > JAK to zreaizować? Ponieważ w zestawie nie ma żadnego CD - niestety
    > WSZYSTKO JEST NA HDD!

    poczytaj moje boje na grupie Pecet i winnt, na temat odtwarzania
    windowsa, z laptopa z kompletnie padnietym dyskiem. w skrócie - jesteś
    skazany na zakup nowej licencji.

    Rada: kopia partycji recoewry - na płytecd/dvd
    kopia zainstalowanego systemu - na DVD

    spartycjonuj dysk - jak chcesz, zainstaluj windowsa, zainstaluj linuksa
    - ciesz sie życiem.

    ToMasz

    PS

    Stery do win XP - nie ta grupa. odwiedź strone www producenta, może tam
    będą.

  • 8. Data: 2010-10-17 19:57:37
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-17 18:58, ToMasz pisze:
    > poczytaj moje boje na grupie Pecet i winnt, na temat odtwarzania
    > windowsa, z laptopa z kompletnie padnietym dyskiem. w skrócie - jesteś
    > skazany na zakup nowej licencji.

    To zależy gdzie takie coś kupiłeś. Trzeba było kupic z systemem na płytce.
    Moja córka kupiła sobie kiedyś laptopa z płytką recovery. Ja kupiłam z
    systemem na płytce.

    --
    animka

  • 9. Data: 2010-10-17 20:00:10
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > w7, jest to chyba jakoś skompilowane przez Toshibę. Szczerze to nie
    > widziałem jeszcze instalki w7, czego tam szukać (na 'RECOVERY') i jak

    Dokup sobie zawnętrzną nagrywarkę. Poszukaj Recovery na dysku i nagraj
    na płytkę.

    --
    animka

  • 10. Data: 2010-10-17 21:33:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "animka" i9fkkh$fqq$...@n...news.atman.pl

    : To zależy gdzie takie coś kupiłeś. Trzeba było kupic z systemem na płytce.
    : Moja córka kupiła sobie kiedyś laptopa z płytką recovery. Ja kupiłam z
    : systemem na płytce.

    Ja skopiowałem/zbakapowałem skrzętnie partycje
    z notebooka -- do dzisiaj (od 12 sierpnia 2008
    roku) ich nie oglądałem. :) Zawalają mi miejsce.
    (zdają się być wszędzie: na penflaszkach; na malutkim
    dysku z (o pojemności 80 GB) ,,desktopa''; na płytach
    DVD; na dyskach zewnętrznych 2.5calowych podpinanych przez USB...)
    Oczywiście nie próbowałem nawet instalowania systemu z tych partycji.

    System na tym notebooku instalowałem tylko dwa razy -- raz bez AHCI
    (zamierzałem włączyć AHCI i podmienić sterowniki, ale rozmyśliłem
    się) i raz (około dwóch dni późnij) z AHCI. Od tamtej pory nie
    instalowałem WinZgroźnego ani razu!!! (jeśli nie liczyć wirtualnych
    maszyn -- tam niewielu :) rzeczy nie próbowałem) Natomiast
    eksperymentowałem tutaj (na tym notebooku) straszliwie :)
    z najróżniejszymi innymi systemami.

    Po co sobie życie utrudniać kolejnymi instalacjami? :)
    Pierwszą instalację mam zrzuconą na płytki (i na głęboki?)
    DVD -- ani razu tam nie zaglądałem, choć poczyniłem te bakapy
    około 12 czy 13 sierpnia 208 roku. :)

    Bakapy kolejnej instalacji (tej z AHCI) wypalony na DVD też nie przydały
    się. :) Też pięknie zrobione, opisane, zrzucona na sparowane DVD (jedna
    DVD może zawsze popsuć się -- stąd zrzucanie na dwie naraz) ze ślicznymi ;)
    ,,ikonografiami''. ;)

    Co jakiś czas zrzucam wszystkie m@ile -- też psu na budę, choć
    ze 30 razy przydały się. :) (a mam tych zrzutów ze 200 sztuk plus
    zrzuty zapasowe) Któregoś razy w trakcie kopiowania na zupełnie
    nowy dysk były błędy, które zauważyłem zbyt późno -- być może
    kiedyś (gdy zauważę jakieś braki) bakapy m@ili przydadzą się. :)

    -=-

    IMO reinstalacje i bakaoy systemu na płytach są niepotrzebne. :)
    Co do bakapu danych -- zapewne czasami przydają się. :)

    --
    ^ 750 25 27 . .04 . 749 ^c 440
    . 438
    | 740 . 06 08 . .17 739 F|l 430 25 . .
    . . .09 . . 425
    | 730 26 29 październik 07 09 1112 16 729 E|i 420 2627 29 .
    02 05 0708 10 1213 .1617 418
    P|l 720 28 30 02 1314 719 V|t 410 28
    01 04 06 11 1415 411
    E|/ 710 01 03 05 15 709 |r 400 wrzesień