  • 1. Data: 2010-10-14 14:16:50
    Temat: Pentium 4 2,6 FSB
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Witam

    Proszę o wyjaśnienie. Płyta Gigabyte GA-8I848P(-L). Obsadzona procerorem:

    1. Pentium4 2.6 GHz. Everest pokazuje:

    Częstotliwość taktowania procesora 2612.5 MHz (oryginalny: 2600 MHz)
    Mnożnik procesora 13x
    Procesor FSB 201.0 MHz (oryginalny: 200 MHz)

    2. Celeron 2.6 GHz

    Częstotliwość taktowania procesora 2612.5 MHz (oryginalny: 2600 MHz)
    Mnożnik procesora 26x (Tu moze być mała różnica, dokładnie nie pamiętam.
    teraz siedzi Pentium)
    Procesor FSB 100.0 MHz (oryginalny: 100 MHz)

    O co w tym chodzi? Czy tak ma być?

    I jeszcze jedno. Everest pokazuje temperaturę procesora 20 st C nawet po
    dłuższej pracy (bez stresu). Radiator fakrycznie jest zimny. Tak mało ciepła
    wydzielają te procesory? Everest pokazuje użycie procesora 1%. Pierwszy raz
    tak mam. Na innym sprzęcie np. P4 1.6 GHz, czy AMD Athlon 1,8 zużycie
    procesora jest w granicach 10%, a temperatura ok. 50 - 55 st C w tych samych
    warunkach tzn. poczta www, słuchanie mp3.

    Remek

  • 2. Data: 2010-10-16 21:03:57
    Temat: Re: Pentium 4 2,6 FSB
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 16:16:50 +0200, Remek napisał(a):

    > I jeszcze jedno. Everest pokazuje temperaturę procesora 20 st C nawet po

    A w pokoju ile masz stopni?

    > dłuższej pracy (bez stresu). Radiator fakrycznie jest zimny. Tak mało ciepła
    > wydzielają te procesory? Everest pokazuje użycie procesora 1%. Pierwszy raz

    P4 to grzejniki

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 3. Data: 2010-10-16 22:41:27
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Remek" <d...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > teraz siedzi Pentium)
    > Procesor FSB 100.0 MHz (oryginalny: 100 MHz)

    Były Celerony z FSB 100 i były też P4 z FSB 200.

  • 4. Data: 2010-10-16 23:55:44
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Norbert" napisał:

    > A w pokoju ile masz stopni?

    Coś koło 20 st.

    > P4 to grzejniki

    Też taką opinię wyczytałem. W danych tego P4 podali, że pobiera 35 - 85 W. U
    mnie jest zimny. To naprawdę dziwne. Obok siebie postawiłem dwa komputery.
    Jeden ten z P4, a drugi Athlon 2400. Oba w spoczynku, tylko system.
    Temperatura Athlona 50 - 55 st, a P4 22 - 24 st.

    Remek

  • 5. Data: 2010-10-17 00:08:36
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-17 01:55, Remek pisze:

> [...]
    > Jeden ten z P4, a drugi Athlon 2400. Oba w spoczynku, tylko system.
    > Temperatura Athlona 50 - 55 st, a P4 22 - 24 st.

    U mnie jest tak:

    --
    animka

  • 6. Data: 2010-10-17 07:09:31
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Norbert" napisał w wiadomości grup
    > dłuższej pracy (bez stresu). Radiator fakrycznie jest zimny. Tak mało ciepła
    > wydzielają te procesory? Everest pokazuje użycie procesora 1%. Pierwszy raz

    P4 to grzejniki

    To mit.

  • 7. Data: 2010-10-17 23:20:27
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Sun, 17 Oct 2010 09:09:31 +0200, qwerty napisał(a):

    > P4 to grzejniki
    >
    > To mit.

    Mam lapka z P4 2,8Ghz. Jak mu zapodam obciazenie to z kratek wentylacyjnych
    wali taki ukrop, ze reki nie mozna z mysza tam utrzymac.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 8. Data: 2010-10-18 08:49:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Norbert" napisał w wiadomości grup
    Mam lapka z P4 2,8Ghz. Jak mu zapodam obciazenie to z kratek wentylacyjnych
    wali taki ukrop, ze reki nie mozna z mysza tam utrzymac.

    Northwood, czy Prescott?

  • 9. Data: 2010-10-19 10:15:39
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-10-17 09:09, qwerty pisze:

    > P4 to grzejniki
    >
    > To mit.

    Siedzę właśnie przy takim "grzejniku" (Pentium D 2,8 GHz). Grzeje tak
    "mocno", że aż zadowala się radiatorem bez wiatraka. Radiator jest
    chłodny, chłodniejszy niż aktywnie chłodzony w domowym Athlonie X2.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 10. Data: 2010-10-19 10:57:31
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message
    > Użytkownik "Norbert" napisał w wiadomości grup
    >
    > P4 to grzejniki
    >
    > To mit.

    Mam w pracy jeszcze kilkanascie Delli GX270-280 z P4, grzeja na potege i juz
    dobrych 20 padlo z przegrzania w ciagu kilku lat.

    Pozdrawiam
    Kamil