  • 31. Data: 2010-10-19 21:29:20
    Temat: Re: obróbka nowego netbuka ;)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jeo stancey" e...@g...goo
    glegroups.com

    > Ja kiedyś stosowałem oddzielną partycję z winzgroźnym lołderem WXP.
    > (nawet nazywałem ją starterem)

    : Więc tak jak teraz ma difoltowo w7?

    Jak difoltowo W7 w moim netbuku. Nie wiem, czy tak jest także
    wtedy, gdy W7 jest instalowany z płyty kupionej oddzielnie
    (bez komputera) w sklepie. Nawet nie wiem, czy tak jest
    z każdym netbukiem z W7.

    > Była prymitywnie prosta, więc nieczuła na wirusy.

    : Czyli sugerujesz, że tak jest najlepiej?

    Nie. Tak próbowałem. I nawet uznałem to za rozwiązanie złe.

    > Później odstąpiłem
    > od tej metody i ładowałem WXP z normalnej partycji zawierającej ,,pełny''
    > WXP. Między innymi był tam wspólny SWAP dla wszystkich partycji Wcoś;
    > niestety nie znalazłem prostego sposobu na to, aby w całym komputerze
    > był tylko jeden plik z hibernacją -- nie twierdzę, że tego sposobu
    > szukałem zawzięcie.

    : Czyli tękniłeś za tą wspólną partycją-starterem bo
    : mogłeś właśnie tam położyć wspólne (!!!) pliki hibernacji i wymiany?

    Plik hibernacji nie był wspólny. Teraz nie ma tego pliku, bo nie ma
    miejsca. Gdy kupię większy dysk, zapewne będzie miejsce na hibernację.
    (na razie błysk Seagate podrożał, zamiast potanieć; ponadto bliżej mi
    do grobu niż do klawiatury -- efekt ,,miłości'' Ozorkowskiej świni
    i łachudrowatego Kościoła Jana Pawła II, oby Ozorowski był przeklęty
    na wieki!!)

    > Z tej partycji startowałem komputer, aby porządkować
    > pozostałe partycje systemowe. ?Oczywiście? wywalenie tej partycji (w razie
    > padu -- niestety :) jak na razie nigdy nie nastąpił) i skopiowanie w jej
    > miejsce którejś z logicznych (partycyjnerem uruchomionym spod flaszki)
    > i ustawienie tak powstałej kopii jako aktywnej dawało dobry efekt.

    : Czyli właśnie - niepotrzebna jest wspólna partycja-starter.

    Chyba tak.

    : Lepiej mieć w7ldr + Windows razem na pierwszej podstawowej

    Dlaczego na pierwszej i dlaczego ten plik, skoro ja go nie mam?

    : partycji - i ją zaraz sklonować ze 2 razy (najlepiej na butowalny
    : HDD USB zewnętrzny z mocnym narzędziem do manipulowania partycjami

    Mnie nie udało się butowanie W7 z dysku podpiętego poprzez USB.
    (ale nie testowałem tego zbyt usilnie -- kiedyś pomyślę
    o butowaniu z karty SDHC, ale nie teraz; teraz ledwo żyję)

    : - polecam PARTED-Magic, jest też partimage czy jako podobnie.)

    Ja wolę Paragony.

    > GRUB do ładowania WinZgroźnego nie jest typowym rozwiązaniem,
    > ale na tyle popularnym że można je uznać za proste? Ja wolę
    > jeszcze prostsze. :)

    : Ja akurat mam pewne doświadczenie z GRUBem i jeśli tylko on umie
    : zabutowac w7 to fajnie!

    Chyba każdy butmendżer umie zbutować każdy system, o ile ten system
    w ogóle daje się butować. I nie tyle zbutować potrafi butmendżer,
    co uruchomić butowanie. Butuje butlołder, nie butmenadżer.

    : Skoro GRUB jest open-source i jeszcze możesz go sobie samodzielnie
    : skompilować (np. pod Gentoo) to w pełni masz kontrolę co sie dzieje
    : w kompie.

    : Tego nie można powiedzieć o EasyBCD i choć wydaje się być
    : ułatawiającym życie znacznie narzędziem, przynajmniej
    : z opisu, to jednak coś właśnie w jego przypadku spodziewam
    : się, że "zbyt PIĘKNIE żeby prawdziwie"!

    Ale EasyBCD pokazuje, co robić, aby pozbyć się antymagii danej z W7. :)
    Można nim pobawić się i zobaczyć, co ulega zmianom, po czym wszystko
    poprzerabiać tak, aby pasowało. :)

    Niby można też z editBCD (czy BCDedit -- nie pamiętam) ale wolę EasyBCD.
    Można też rzucić okiem do rejestru, ale wolę doświadczenia i EasyBCD.

    Paragony nie tylko mają swoje butmenadżery, ale i proponują
    doinstalowywanie nowych OSów -- nie korzystałem z tych dobrodziejstw. :)

    : 2 partycje podstawowe dla jednego w7 to trochę za duża rozrzutność.

    Tak, ale dla W9x mogła być w ogóle tylko jedna podstawowa.
    Albo inaczej -- nie można było mieć naraz dwóch, trzech czy
    czterech widocznych podstawowych pod W9x. :) (więc jest postęp) ;)

    : A gdzie Linuks + XP?
    : Bo Linuks też powinien raczej mieć podstawową partycję /boot (z GRUBem).

    Moim zdaniem nie warto mieszać zbyt mocno Linuksa z Winzgroźnym.
    Linuksy niech zarządzają Linuksami, WinZgroźne WinZgroźnymi, ale
    może kiedyś zmienię ten pogląd na lepszy. ;) Trzy podstawowe
    (które mogą przejąć sterowanie z MBR jako możliwie aktywne) to dużo. :)

    : Chyba, że wszytko powierzymy EasyBCD.

    Tak jak powierzenie mechanizmom linuksowym.
    Kto Ci każe korzystać z EasyBCD? To coś podpowiada -- nie zmusza.

    : Trochę mi się to wydaje podejrzane, przecież to bardzo strategiczne
    : miejsce żeby tam umiescić wirusa czy trojana, sam wspominałeś, że
    : znane są przypadki, że w EasyBCD bywały wirusy.

    Najnowsza wersja chyba ma jakiegoś. :) I w czym to szkodzi? :)
    Jak z zabłoconą truskawką -- wkładasz do ust, liżesz, błoto
    wypluwasz, truskawkę zjadasz. :)

    : Skanning nie daje nam gwarancji bo wyścig zbrojeń trwa!

    : Raczej jakoś tak chyba lepiej powierzyć wszystko GRUBowi...

    : Ale zaraz... po co "wszystko"? Nie wystarcza przełączać przy butowaniu
    : z butmenedżera która partycja jest aktywna? GRUB tak potrafi.

    Wpisanie 80 w stosownym miejscu MBR potrafi niemal wszystko.

    : Ntldr też. Niech każdy loader siedzi w but-sektorze swojej lokalnej partycji.

    Tak jest klasycznie. Każdy system siedzi w butsektorze.
    (długim na wiele ;) sektorów) Nawet nazwa pochodzi od butowania.

    : Wtedy fajny jest efekt, że "komp pamięta" na czym ostatnio
    : pracowaliśmy - co daje bezobsługowość przy restartach!

    : Tylko tak... GRUB daje się zainstalowac w lokalnym but-sektorze,
    : ntldr też... A czy daje się też to z BCD lub EasyBCD?

    WXP ładuje się jak wczesne WiznZgroźne.
    Nie pamiętam które.

    Ani BCD nie mieści się w butsektorze, ani GRUB.

    -=-

    Jak zrobisz -- co za różnica? Obyś zrobił to tak,
    żebyś Ty nad tym panował, nie to nad Tobą. :) Lubisz
    GRUBa i możesz to posatwić na tym czymś -- OK.

    --
    ^ 750 25 27 . .04 . 749 ^c 440
    . 438
    | 740 . 06 08 . .17 739 F|l 430 25 .
    . . . .09 . . 425
    | 730 26 29 październik 07 09 1112 16 18 . 729 E|i 420 2627
    29 . 02 05 0708 10 1213 .1617 19 418
    P|l 720 28 30 02 1314 719 V|t 410 28
    01 04 06 11 1415 18 413
    E|/ 710 01 03 05 15 VV 709 |r 400
    wrzesień 03 403

  • 32. Data: 2010-10-19 23:55:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" i9l2kr$da$...@i...gazeta.pl

> [...]

    > Paragony nie tylko mają swoje butmenadżery, ale i proponują
    > doinstalowywanie nowych OSów -- nie korzystałem z tych dobrodziejstw. :)

    Któreś Paragony ,,reperują'' nie tylko siga partycji z WXP, ale i wpisy w boot.ini
    w WXP oraz wpisy w BCD przy okazji kopiowania partycji systemowej. Chyba więcej
    z tym problemów :) niż pożytku, ale jakiś krok w przyszłość... ;) (gdy się stoi
    nad przepaścią?)

    Automagicznie poprawiony BCD niekoniecznie zezwolił na lołdowanie ze skopiowanej
    partycji. :) Na szczęście można wszystko poprawić ręcznie -- tym razem naprawdę
    poprawić. :)

    > Jak zrobisz -- co za różnica? Obyś zrobił to tak,
    > żebyś Ty nad tym panował, nie to nad Tobą. :) Lubisz
    > GRUBa i możesz to posatwić na tym czymś -- OK.

    --
    W ciągu godziny należy wymienić całe powietrze w mieszkaniu takim jak moje:
    70 m^3/h w kuchni z oknem zewnętrznym, wyposażonej w kuchenkę gazową

    Tymczasem kominy nie tylko nie ciągną, ale potrafią wdmuchiwać smród do mieszkania.
    :)
    źródło to PN-83/B-03430; ciśnienie na wywiewnikach (okanch) ma wynieść 10 Pa