  • 21. Data: 2018-09-11 14:55:19
    Temat: Re: nośnośćregałów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-09-11 o 12:48, J.F. pisze:

    >Nie wiem dlaczego, ale dopuszczałem myśl, że ile by ich nie było to
    >siła ma każdym klocku będzie taka sama.

    Im wiecej, tym pewnie lepiej, a im mniej tym gorzej.

    >To rozumiem. Miałem wątpliwości czy moduł Younga będzie wpływał na
    >kształt krzywej.

    Na ogolny charakter, tzn na to X^4 nie. O ile oczywiscie zmiescimy sie
    w granicach malych ugiec.
    Ale na konkretne to oczywiscie tak.

    Przy czym znow - dla dowolnej krzywej z tej rodziny istnieje taki
    moment, ktory ja wyprostuje.

    >No tak, jak nie będzie symetrii to pewnie siły już się rozjadą.

    Ale przy 5 czy 6 klockach juz nie jest tak fajnie ..

    J.

  • 22. Data: 2018-09-11 15:09:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-09-10 o 23:23, WM pisze:
> [...]

    P.S. Znacznie ladniej by wygladalo, gdybys załozyl symetryczne X, np
    od -1 do 1

    >Tak patrzę... ugięcie 30 cm na belce o długości 100 cm.
    >Tak intuicyjnie wydaje się dużo. :-)

    bo przez tą bezwymiarowosc troche sie traci.
    Nie wiemy ani jak gruba belka, ani jakie sily ... ani tak naprawde
    jakie ugiecie.

    Tym niemniej sprawdzic mozna - np polmetrowa listwa przy 50kG ugina
    sie o 2cm,
    metrowa przy 25kG ugina sie o 16cm, a pod obciazeniem 50kG ... peka :)

    J.

  • 23. Data: 2018-09-11 15:20:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-09-11 o 15:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > P.S. Znacznie ladniej by wygladalo, gdybys załozyl symetryczne X, np od
    > -1 do 1

    >>> 0,1    -0,0981
    >>> 0,2    -0,1856
    >>> 0,3    -0,2541
    >>> 0,4    -0,2976
    >>> 0,5    -0,3125
    >>> 0,6    -0,2976
    >>> 0,7    -0,2541
    >>> 0,8    -0,1856
    >>> 0,9    -0,0981

> [...]
    > o 2cm,
    > metrowa przy 25kG ugina sie o 16cm, a pod obciazeniem 50kG ... peka :)

    Skleję warstwo obłogi na szablonie i sprawdzę jak to się zachowuje.

    Robert

  • 24. Data: 2018-09-11 15:25:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-09-11 o 13:43, WM pisze:

    > Kiedyś miałem do rozwiązania podobny problem jak Twój z rysunku.
    > Rozwiązałem go podobnie jak konstruktorzy wycieraczek samochodowych.
    > Wrzuciłem rysunek tutaj:
    > https://www.fotosik.pl/zdjecie/0f3eb676f8dc26ad

    Tylko ja nie mam możliwości na środku dać ścisk.

    Robert

  • 25. Data: 2018-09-11 15:46:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Tylko ja nie mam możliwości na środku dać ścisk.

    To trzeba te konstrukcje docisnac przez belke z dwoch stron.

    Obawiam sie tylko, ze uzywasz do klejenia, a to bedzie za malo sztywne
    i spadnie.
    Wiec wracamy do luku :-)

    J.

  • 26. Data: 2018-09-11 16:20:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Skleję warstwo obłogi na szablonie i sprawdzę jak to się zachowuje.

    Zdaje sie masz obrabiarke CNC - moze po prostu podciac pare mm z
    takiej belki grubej na kilka cm.
    Co prawda trzeba by przeliczyc jak to powinno wygladac uzwzgledniajac
    zmiane grubosci ... albo podciac z drugiej strony tak, aby grubosc sie
    nie zmieniala.

    J.

  • 27. Data: 2018-09-11 17:52:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-09-11 o 16:20, J.F. pisze:
> [...]
    > Co prawda trzeba by przeliczyc jak to powinno wygladac uzwzgledniajac
    > zmiane grubosci ... albo podciac z drugiej strony tak, aby grubosc sie

    Przecinanie włókien może osłabić. To zależy jak głęboki będzie ten łuk.
    I strata materiału duża.
    Ale posunąłeś mi pomysł, aby zrobić to z MDF-u. A może dodać obłogi po
    obu stronach wygięcia.

    Robert

  • 28. Data: 2018-09-11 18:18:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Przecinanie włókien może osłabić. To zależy jak głęboki będzie ten
    >łuk.
    >I strata materiału duża.

    Tak ci zalezy na tym materiale ?

    >Ale posunąłeś mi pomysł, aby zrobić to z MDF-u.

    MDF wytrzyma takie duze giecie ?
    Zrobilbym to jednak z prawdziwego drewna.

    Albo ze stali - tylko gdzie tu taki duzy resor :-)

    J.

  • 29. Data: 2018-09-11 18:57:23
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-11 o 15:09, J.F. pisze:

    > P.S. Znacznie ladniej by wygladalo, gdybys załozyl symetryczne X, np od
    > -1 do 1

    Łatwiej mierzyć od brzegu niż od osi symetrii.
    Trzeba mieć na względzie jak wykonawca to będzie mierzył.

    > bo przez tą bezwymiarowosc troche sie traci.
    > Nie wiemy ani jak gruba belka, ani jakie sily ... ani tak naprawde jakie
    > ugiecie.

    Nic się nie traci jeżeli wiesz co robisz.
    Wtedy nie musisz nawet liczyć sztywności belki, tylko wyznaczysz ją
    doświadczalnie.

    Obciążasz belkę, notując strzałkę ugięcia "w" dla danego obciążenia "q".
    Z tablic dla X= x/l = 0,5 bierzesz wartość Y = 0,3125

    Sztywność belki to:
    E*J = (1/24) * (Y/w) * q * l^4

    > Tym niemniej sprawdzic mozna - np polmetrowa listwa przy 50kG ugina sie
    > o 2cm,
    > metrowa przy 25kG ugina sie o 16cm, a pod obciazeniem 50kG ... peka :)

    Warto pamiętać, że wzór dotyczy belki z obciążeniem równomiernie
    rozmieszczonym na jej długości.
    Dla belki obciążonej siłą skupioną w jej środku, wzór jest inny.

    WM

  • 30. Data: 2018-09-11 19:17:10
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-11 o 15:46, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    Jest dużo długich ścisków do wyboru.
    http://swiatnarzedzi.com.pl/all/wolfcraft/3038000_la
    cznik-2.jpg

    > To trzeba te konstrukcje docisnac przez belke z dwoch stron.
    >
    > Obawiam sie tylko, ze uzywasz do klejenia, a to bedzie za malo sztywne i
    > spadnie.

    Dać prowadzenie, to nie spadnie.

    WM