  • 1. Data: 2009-05-24 13:25:51
    Temat: nośność regałów
    Od: "Tomek" <v...@g...pl>

    Witam
    Mam w pracy robione regały i co kontrola to się czepiają, że nie ma
    tabliczki z nośnością.
    Jak rozwiązać ten problem, czy można to jakoś wyliczyć?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2009-05-24 13:54:35
    Temat: Re: nośność regałów
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 May 2009 15:25:51 +0200, Tomek wrote:
    >Mam w pracy robione regały i co kontrola to się czepiają, że nie ma
    >tabliczki z nośnością.
    >Jak rozwiązać ten problem, czy można to jakoś wyliczyć?

    Zastanowic sie ile trzeba, przeprowadzic probe obciazeniowa, spisac
    protokol, podzielic przez 3 i przykrecic tabliczke ? :-)

    J.

  • 3. Data: 2009-05-24 14:29:41
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Mam w pracy robione regały i co kontrola to się czepiają, że nie ma
    > tabliczki z nośnością.
    > Jak rozwiązać ten problem, czy można to jakoś wyliczyć?

    Skręcane te regały?
    Na ilu śrubach trzyma się półka?
    Jakiej klasy są śruby?
    Wytrzymałość jednego połączenia pomnóż przez ilość śrub i będzie dobrze.
    Zakładam, że półki nie są kupione w obi, czy innym praktikerze, gdzie
    półka jest z cieniutkiej blachy.

    zyga

  • 4. Data: 2009-05-24 15:26:12
    Od: "Tomek" <v...@g...pl>

> [...]
    > Wytrzymałość jednego połączenia pomnóż przez ilość śrub i będzie dobrze.
    > Zakładam, że półki nie są kupione w obi, czy innym praktikerze, gdzie

    Są to dwa rodzaje regałów:
    1) zrobiony jest z profili 35x35 (słupki boczne), półki z kątownika 25x25 i
    do tego jest włożona płyta wiórowa. Regał 7 półek. Wymiary regału: wysokość:
    200cm, szerokość: 100cm, głębokość: 35cm. Wszystkie połączenia są spawane.
    2) (podest) zrobiony jest z ceowników 100x50 (i co 100cm jest dany dodatkowy
    ceownik w środku) a nogi są zrobione z ruł fi 85, wysokość podestu: 120cm.
    Podest ma wymiary 600cm szerokości x 120cm głębokości i jest podparty na 8
    nogach. Na górze jest przyspawana blacha 6mm gruba. Całość jest spawana.
    Na tym podeście są ustawiane palety w różnymi rzeczami.

  • 5. Data: 2009-05-24 20:04:58
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > tabliczki z nośnością.
    > Jak rozwiązać ten problem, czy można to jakoś wyliczyć?

    Oszacuj ile jest na najbardziej zapakowanym regale. Wydrukuj kartki z taką
    nośnością. Daj do zalaminowania, przyczep opaskami do przewodów do regałów i po
    sprawie.

  • 6. Data: 2018-09-06 20:10:28
    Od: k...@g...com

    W kwestii przeglądów, obliczania nośności regałów zapraszam do współpracy.

    BIELTEC
    www.bieltec.pl
    b...@b...pl

  • 7. Data: 2018-09-06 20:20:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-09-06 o 20:10, k...@g...com pisze:
    > BIELTEC
    > www.bieltec.pl

    Z waszej strony:
    "Obliczenia części maszyn metodą FEM"

    Może po koleżeńsku obliczycie krzywiznę bowclamp? :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=x848wVY-33c

    Robert

  • 8. Data: 2018-09-06 22:28:44
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Może po koleżeńsku obliczycie krzywiznę bowclamp? :-)
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=x848wVY-33c

    Można policzyć kształt na kalkulatorze.
    Przeanalizuj przypadek z rysunku 12.6
    http://limba.wil.pk.edu.pl/zwm/12ugiec.pdf
    Równomierne obciążenie i belka wygina się w/g linii:
    y=x^4/24-l*x^3/12+l^3*x/24
    Gdy ją wstępnie wygniesz zgodnie z tą linią, to pod obciążeniem
    przeciwnym wyprostuje się.

    Taka belka ma wprawdzie stałą grubość, ale dzięki temu łatwo ją wygiąć
    na gorąco.
    Frezujesz tylko wzornik, a nie każdą belkę.

    WM

  • 9. Data: 2018-09-10 21:39:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-09-06 o 22:28, WM pisze:

> [...]
    > na gorąco.
    > Frezujesz tylko wzornik, a nie każdą belkę.

    Ciekawe.
    Dobrze interpretuję, że dla 2 m belki jej ugięcie to 20 cm?
    http://www.wolframalpha.com/input/?i=y%3Dx%5E4%2F24-
    2*x%5E3%2F12%2B2%5E3*x%2F24

    A przy 60 cm słabe 2 mm?
    http://www.wolframalpha.com/input/?i=y%3D0.3%5E4%2F2
    4-0.6*0.3%5E3%2F12%2B0.6%5E3*0.3%2F24

    Robert

  • 10. Data: 2018-09-10 23:23:27
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Dobrze interpretuję, że dla 2 m belki jej ugięcie to 20 cm?

    Opuściłem poprzednio w równaniu obciążenie jednostkowe q i sztywność na
    zginanie EJ.
    Teraz to uzupełnię i uporządkuję.
    Gdzie:
    q- obciążenie belki na jednostkę długości,
    E - moduł Younga materiału belki,
    J - moment bezwładnosci jej przekroju poprzecznego wzgledem głównej
    centralnej osi bezwładnosci.

    Trzeba trochę uporządkować równanie wprowadzając zmienne bezwymiarowe.

    Y= w * [E*J*24/(q*l^4)]

    X= x/l

    Równanie bezwymiarowe linii ugięcia wygląda ładniej:

    Y= X^4-2*X^3+X dla 0<X<1

    Skorzystam z Excela i zrobię szybko tabelkę linii ugięcia.

    X Y
    0 0
    0,1 -0,0981
    0,2 -0,1856