  • 141. Data: 2017-09-01 15:49:29
    Temat: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >więzienia: nieudacznikami w złodziejskim fachu. Czy takich, co to im
    >się
    >zbyt łatwo coś "do ręki przyklei" - traktować z taryfą ulgową? Hm, ja
    >tam bym znacznie rozszerzył repertuar kar, i dla nich bym widział
    >????????? (jak ktoś nie widzi prawidłowo cyrylicy, to naszym
    >alfabetem:
    >posjelenije), inaczej ??????, acz bez konieczności znacznego
    >oddalenia
    >od reszty cywilizowanego społeczeństwa. Syberia nie jest do tego
    >niezbędna, wystarczyłoby ze dwie, do pięciu wydzielonych gmin.

    Hm, i co - fabryke im tam wybudowac ?
    Czy worek zyta dac, sierp, i niech sobie radza ?

    To sobie poradza - uciekna :-)
    Poza tym bedziesz tam mial taka zlodziejska enklawe.

    Moze lepiej po kalifornijsku - jeden wyrok, drugi wyrok, ale trzeci to
    juz dozywocie.
    Tylko ... ci inteligetniejsi po drugim sie wyniosa do innego stanu,
    ale glupszych bedziesz musial utrzymywac :-)

    ... dobrze, ze w Unii jestesmy, to maja gdzie sp* :-)

    >Poza tym kompletnie nie rozumiem, czemu hurra-demokratom
    >przeszkadzała
    >kara chłosty? Wszak ona jest głęboko demokratyczna, i zrównuje
    >bogatego
    >z biednym: i żebraka, i lorda dupa boli tak samo! Powinno się chłostę
    >przywrócić, koniecznie.

    Moze i cos w tym jest ...

    >Kolejna kara wiąże się z tym, że, jak uważam, obywatele nie powinni
    >płacić żadnego podatku od dochodów (lecz od majątku! - bez względu na
    >to, czy on dochód przynosi, jak np. fabryka, czy też nie, jak
    >luksusowy
    >apartament).

    polemizowalbym.

    >Obywatele powinni płacić podatki tylko za to, z czego
    >korzystają, np. używanie dróg (jeśli byłyby jakieś państwowe).

    No i placa. Za korzystanie z wojska, z policji, z ministra, z urzedu
    planowania ... ze szkoly, ze szpitala ...

    Grzywne dodatkowa naklada sie i teraz.

    J.

  • 142. Data: 2017-09-01 16:01:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Podobno Polska to podstawowy poligon doświadczalny zbliżeniówek.

    Tylko dlaczego inni nie wdrażają wyników doświadczeń? W zeszłym roku
    płaciłem za benzynę na małej stacji w Austrii. Daje pompiarzowi kartę,
    ten się cieszy, że wreszcie zobaczył zbliżeniową, macha nią przed
    jakimś dziwacznym terminalem, a tu nic. Mówi w końcu, że u nich to
    raz działa, a raz nie, i że w ogóle rzadko ma okazję. Na innej stacji
    cała rodzina z jednego z krajów sąsiednich zeszła się przy kasie by
    próbować zapłacić. Dopiero trzecia karta się zautoryzowała, mimo że
    wcale nie były zbliżeniowe. Na kolejnej próbuje zapłacić za jakiś
    dobiazg -- a tu "płatność kartą powyżej 20 euro". Niech się schowają
    z tym swoim C.K. Dziadostwem.

    --
    Jarek

  • 143. Data: 2017-09-01 16:12:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    >Moje wątpliwości dotyczą jedynie normalnego rozumienia włamania - że
    >coś się siłą łamie.

    W przypadku kart/nowoczesnych technologii sile nalezaloby i tak
    rozumiec bardzo szeroko, bo nie siłą fizyczna a sprytem się obchodzi
    zabezpieczenia ... ale tu nie bylo zadnego obchodzenia, bo i
    zabezpieczen nie bylo :-)

    J.

  • 144. Data: 2017-09-01 16:17:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Pan J.F. napisał:

    >Jak kiedyś trzy razy po rząd doładowałem tak-taka ze swojej karty
    >kredytowej, to po kilku minutach zadzwonili z banku. Podejrzliwość
    >jednak jest na dość wysokim poziomie.

    Ale moze w jakiejs Francyji czy Angliji jest inaczej - klient
    twierdzi, ze transakcja nie miala miejsca, bank mu oddaje pieniadze,
    sklep powiadamia o reklamacji i zabiera mu pieniadze, a jak sklep
    dalej nic nie robi, to sprawa sie konczy i nikogo wiecej to nie
    interesuje.

    A jak wiekszosc rzeczy komputer zalatwi, to juz nawet zadnego
    czlowieka to nie zainteresuje ...

    J.

  • 145. Data: 2017-09-01 16:20:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 1 Sep 2017 13:00:00 +0200, Mario <M...@...pl> wrote:
    > Chinach. I okaże się że te normalne kraje to wspomniany Paragwaj
    > albo
    > jakiś Senegal.

    Daleko nam do wolności jaką jest w krajach Am. pld. I o tę wolność
    głównie chodzi.

    --
    Marek

  • 146. Data: 2017-09-01 16:27:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    >Połączenie on-line moja karta - jakiś link - kasa gdzieś tam wydawało
    >mi się praktycznie niemożliwe bo sądziłem, że czytnik narzuca bardzo
    >rygorystyczny reżim momentu w którym karta musi odpowiedzieć i
    >wydawało mi się, że nieuniknione opóźnienia w "jakiś link" rozłożą
    >to. Nie jestem zadowolony, że jest jednak możliwe.

    Z natury rzeczy wydaje sie, ze jest tam procesor, chwile przetwarza,
    co gorsza nie wiadomo dokladnie ile, ale taka szybka ta odpowiedz byc
    nie moze.

    Moze i znacznie krotsza niz przecietne opoznienie w sieci GSM, ale
    przeciez lacznosc mozna inaczej zorganizowac i beda mikrosekundy ...
    niecale, bo wszak w 1us to radio 300m przebywa.

    >Macie fajnie. U nas włączają na siłę, a wyłączyć to się trzeba
    >fatygować. Podobno Polska to podstawowy poligon doświadczalny
    >zbliżeniówek.

    Na poligon to sie moze nadajemy (bo silne banki i kiepskie sady), ale
    dziwne troche, zeby dla nas cos wymyslali.
    O sobie mysleli.

    No i te karty to od dluzszego czasu u nas sa wydawane - okres
    poligonowy powinien sie dawno skonczyc.

    J.

  • 147. Data: 2017-09-01 16:41:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > sklep powiadamia o reklamacji i zabiera mu pieniadze, a jak sklep
    > dalej nic nie robi, to sprawa sie konczy i nikogo wiecej to nie

    Nie sądzę, by bank dzwonił *wyłącznie* w moim interesie. Gdybym
    twierdził, ze te transakcje nie miały miejsca, to też by musieli
    liczyć z tym, że będą musieli mi zwrócić kasę, która wcześniej
    gdzieś przepadła. Może to by trwało dłużej niż we Francyji, ale
    jednak stać by się mogło.

    > A jak wiekszosc rzeczy komputer zalatwi, to juz nawet zadnego
    > czlowieka to nie zainteresuje ...

    To też załatwiał komputer, który śledzi podejrzane transakcje.
    Powiadomił człowieka, by ten zadzwonił. Mojej znajomej zeskanowali
    kartę w bankomacie w Warszawie. I chwilę po tym wypłacili kasę
    w innym, w Tajlandii. Tę sprawę komputer załatwił ma podstawie tego
    paragrafu, który mówi o niemożności poruszania się z prędkością
    kilkudziesięciu machów (tajny punkt regulaminu dotyczący klientów
    banku).

    --
    Jarek

  • 148. Data: 2017-09-01 16:49:23
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-09-01 o 15:13, Piotr Gałka pisze:

    > Nie pomyślałem, że rynek na to jest już taki, że komuś opłaca się to
    > produkować.

    No tak się porobiło. Nie wiem czego tam używają.
    Jak można wytłumaczyć człowiekowi że mu takie coś potrzebne...

    I jak wyniki, tak z ciekawości?

    Pozdrawiam

    DD

  • 149. Data: 2017-09-01 17:03:02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > paragrafu, który mówi o niemożności poruszania się z prędkością
    > kilkudziesięciu machów (tajny punkt regulaminu dotyczący klientów

    Kiepski komputer, że pozwolił wypłacić w Tajlandii. Wypłaty w bankomacie
    chyba są online. Rozumiem, że bankomat komunikuje się ze swoim
    właścicielem, ten z organizacją płatniczą, ta z bankiem pytając czy są
    środki. Komputer w organizacji płatniczej powinien (czekając na info z
    banku) zadać sobie pytanie czy ta osoba może tam być. Bankomat
    weryfikuje i weryfikuje kartę - czasu jest chyba dość.
    P.G.

  • 150. Data: 2017-09-01 17:04:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup

    >No tak się porobiło. Nie wiem czego tam używają.
    >Jak można wytłumaczyć człowiekowi że mu takie coś potrzebne...

    Przystawiasz telefon do kieszeni i pokazujesz - wszystko wiadomo - nr,
    data waznosci, czasem wiac co pan ostatnio kupowal ... no i pieniadze
    mozna panu z konta zabrac :-)

    J.