  • 1. Data: 2010-10-07 07:27:56
    Temat: nisza na rynku - ktos chce byc pierwszy?
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    ostatnio wrzuciłem na grupę alt.pl.voip
    zapytanie o urządzenie, które teoretycznie powinno istnieć...
    ale wyszło, że nikt o tym nie słyszał.

    chodzi o proste urządzenie, które potrafi wysterować logicznie
    wyjście(prosty przekaźnik)
    na podstawie stanu linii telefonicznej, na zasadzie
    dzwoni telefon - zapala się lampka alarmowa albo włącza się jakaś głośna
    syrena

    w telefonii analogowej sa juz takie "przystawki"
    ale w technologii voip nie udało się doszukać odpowiednika

    zadanie wydaje się dość skomplikowane, ale tak naprawdę
    wystarczyłoby urządzenie w postaci przelotki RJ45
    które po skonfigurowaniu (teraz to nie istotne w jaki sposób)
    adresu IP monitorowanego telefonu (t) i IP centralki (c)
    pasywnie nasłuchiwałoby pakietów z c do t
    po rozpoznaniu wywołania, wysterowuje wyjście
    i już...

    sądzę, że nakład pracy na oprogramowanie (bo cena elektroniki znikoma
    raczej),
    zwróciłby się z nawiązką...
    jeśli ktoś chciałby podchwycić temat, mogę służyć jako królik
    doświadczalny..

  • 2. Data: 2010-10-07 08:05:53
    Temat: Re: nisza na rynku - ktos chce byc pierwszy?
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!

    > w telefonii analogowej sa juz takie "przystawki"
    > ale w technologii voip nie udało się doszukać odpowiednika

    Technologia voip to dosc szerokie pojecie..
    Z czym dokladnie ma to wspolpracowac?
    Jakis zewnetrzny operator? SIP? H.323? Inny protokol?
    Najprosciej bramke voip jakas zaadoptowac

  • 3. Data: 2010-10-07 08:50:46
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > sądzę, że nakład pracy na oprogramowanie (bo cena elektroniki znikoma
    > raczej),
    > zwróciłby się z nawiązką...

    IMHO nie. Albo ktoś obsługuje VOIP bramką czy centralką, wówczas ma aparat z
    normalną linią i tam wepnie klasyczny sygnalizator, albo ma porgramowego
    klienta VOIP na PC czy komórce i wówczas wystarczy zmiana w tym
    oprogramowaniu.

  • 4. Data: 2010-10-07 08:54:31
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Technologia voip to dosc szerokie pojecie..
    > Z czym dokladnie ma to wspolpracowac?
    > Jakis zewnetrzny operator? SIP? H.323? Inny protokol?

    SIP - na początek...

    > Najprosciej bramke voip jakas zaadoptowac

    ani najprościej, ani najtaniej...
    poza ceną bramki, komplikuje się sprawa logowania bamki na to samo konto
    dodatkowej linii ethernet, zasilania PoE...

  • 5. Data: 2010-10-07 08:58:24
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!

> [...]
    > na podstawie stanu linii telefonicznej, na zasadzie
    > dzwoni telefon - zapala się lampka alarmowa albo włącza się jakaś głośna

    Ale chcesz miec telefon i do tego sygnalizacje czy tylko sygnalizacje?

  • 6. Data: 2010-10-07 09:06:43
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 07 Oct 2010 10:58:24 +0200, wchpikus napisał(a):

    > Witam!

    > Ale chcesz miec telefon i do tego sygnalizacje czy tylko sygnalizacje?

    O ile dobrze kojarzę - kolega by chciał takie urządzenie podłączyć z jednej
    strony do sieci komputerowej, z drugiej do lampki/silnika/syreny/whateva.

    Hipotetyczne urządzenie miałoby się zalogować do sieci voip wybranego
    operatora. Gdy zadzwonimy pod numer jego numer telefonu, to urządzenie
    zamiast łączyć rozmowę zapalałoby/gasiłoby lampką/whateverem, tak, aby w
    ten sposób sterować czymś przez telefon.

    Dobrze myślę?

    --
    Yakhub

  • 7. Data: 2010-10-07 09:48:43
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > O ile dobrze kojarzę - kolega by chciał takie urządzenie podłączyć

    > z jednej strony do sieci komputerowej,
    > z drugiej do lampki/silnika/syreny/whateva.

    a z trzeciej do telefonu VoIP

> [...]
    > zamiast łączyć rozmowę zapalałoby/gasiłoby lampką/whateverem, tak, aby w
    > ten sposób sterować czymś przez telefon.

    dobrze ale nie do końca ;-)

    chodzi mi o taki "podsłuchiwacz" montowany przed właściwym aparatem VoIP
    na tej samej linii ethernet (przelotka) ale nie zakłócający jego pracy

    i bez logowania - myslę raczej o prostym podsłuchiwaniu ruchu miedzy
    centralą a aparatem...

  • 8. Data: 2010-10-07 09:58:27
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!

> [...]
    > na tej samej linii ethernet (przelotka) ale nie zakłócający jego pracy
    >
    > i bez logowania - myslę raczej o prostym podsłuchiwaniu ruchu miedzy

    No to nie bedzie ani tanie ani proste.
    Aby podsluchac pakiety tcpip potrzebujesz:
    - hub
    - oprogramowanie potrafiace snif-owac pakiety
    - oprogramowanie do obrobki sip-a
    - oprogramowanie wykonawcze (co ma robic jak cos sie pojawi)

    Nie bedzie to tanie...

  • 9. Data: 2010-10-07 10:15:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    qlphon ostatnio wrzucił na grupę alt.pl.voip zapytanie o urządzenie,
> [...]

    > adresu IP monitorowanego telefonu (t) i IP centralki (c)
    > pasywnie nasłuchiwałoby pakietów z c do t
    > po rozpoznaniu wywołania, wysterowuje wyjście

    ...i już zaczynają się schody. W ogólnym przypadku nie wiadomo nawet
    jakie są IP (c) i (t). Najczęściej podaje się nazwę domenową serwera,
    a DNS (przynajmniej u większych operatorów) zwracać może jeden z kilku
    adresów IP. To się może zmieniać dosłownie co chwilę. Czyli jakiś
    resolver by się przydał. Numer (t) też na ogół przydziela DHCP. Nie
    ma żadnej gwarancji, że zawsze będzie taki sam. Najczęściej to się
    w ogóle wtyka w dziurkę, a nikogo nie interesują żadne numerki, bo
    telefon po prostu działa. Tu nawet resolver nie pomoże. Ale to dopiero
    początek, bo dalej cały projekt wygląda jak Plac Hiszpański w Rzymie.

    > sądzę, że nakład pracy na oprogramowanie (bo cena elektroniki znikoma
    > raczej), zwróciłby się z nawiązką... jeśli ktoś chciałby podchwycić
    > temat, mogę służyć jako królik doświadczalny..

    Jeśli ktoś liczy na zwrot, to się przeliczy. Lepiej od razu zrobić
    pasztet lub przyrządić w potrawce.

    Jarek

    --
    Czy ktoś widział jak biegnie króliczek ulicą
    Czy to widział kto...

  • 10. Data: 2010-10-07 10:16:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]

    > temat, mogę służyć jako królik doświadczalny..

    Jeśli ktoś liczy na zwrot, to się przeliczy. Lepiej od razu zrobić
    pasztet lub przyrządzić w potrawce.

    Jarek