    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: nisza na rynku - ktos chce byc pierwszy?
    Date: Thu, 7 Oct 2010 10:15:39 +0000 (UTC)

    qlphon ostatnio wrzucił na grupę alt.pl.voip zapytanie o urządzenie,
    które teoretycznie powinno istnieć...

    > zadanie wydaje się dość skomplikowane, ale tak naprawdę
    > wystarczyłoby urządzenie w postaci przelotki RJ45
    > które po skonfigurowaniu (teraz to nie istotne w jaki sposób)
    > adresu IP monitorowanego telefonu (t) i IP centralki (c)
    > pasywnie nasłuchiwałoby pakietów z c do t
    > po rozpoznaniu wywołania, wysterowuje wyjście
    > i już...

    ...i już zaczynają się schody. W ogólnym przypadku nie wiadomo nawet
    jakie są IP (c) i (t). Najczęściej podaje się nazwę domenową serwera,
    a DNS (przynajmniej u większych operatorów) zwracać może jeden z kilku
    adresów IP. To się może zmieniać dosłownie co chwilę. Czyli jakiś
    resolver by się przydał. Numer (t) też na ogół przydziela DHCP. Nie
    ma żadnej gwarancji, że zawsze będzie taki sam. Najczęściej to się
    w ogóle wtyka w dziurkę, a nikogo nie interesują żadne numerki, bo
    telefon po prostu działa. Tu nawet resolver nie pomoże. Ale to dopiero
    początek, bo dalej cały projekt wygląda jak Plac Hiszpański w Rzymie.

    > sądzę, że nakład pracy na oprogramowanie (bo cena elektroniki znikoma
    > raczej), zwróciłby się z nawiązką... jeśli ktoś chciałby podchwycić
    > temat, mogę służyć jako królik doświadczalny..

    Jeśli ktoś liczy na zwrot, to się przeliczy. Lepiej od razu zrobić
    pasztet lub przyrządić w potrawce.

    Jarek

    --
    Czy ktoś widział jak biegnie króliczek ulicą
    Czy to widział kto...