  • 181. Data: 2024-08-07 11:30:25
    Temat: Re: nie kabluj
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 07.08.2024 o 10:42, Cavallino pisze:

    > Dokładnie.
    > Sami to napisali w odpowiedzi na artykuł, że kara była za brak
    > usprawiedliwienia, jakiegokolwiek.

    Dokładnie to gość nie kwestionuje kary tylko sam fakt wzywania. I nie
    jest wcale tak, że można sobie usprawiedliwiać jakkolwiek. To tylko taka
    teza z d..y by przedstawić sprawy w innym świetle niż one naprawdę są.
    Po prostu obiboki wolały wezwać gostka na świadka by nie musieli nic robić.

  • 182. Data: 2024-08-07 11:43:13
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Zapewne mnóstwo, tylko my znamy tego jednego i nie wiem, czemu nie
    > zacząć od niego.

    Ano temu, że to nic do sprawy nie wnosi.

    > Potem możemy i całe miasto przesłuchać.

    Puknij się w główkę.

    > Wyciągnąć dane
    > z BTSów okolicznych i wyłapać przyjezdnych. Wykluczysz, ze ktoś z nich
    > zauważył ten pojazd? Do Amerykanów sie zwrócić, bo może przelatujący
    > satelita akurat sfotografował ten samochód.

    Ja bym najpierw zapytał właściciela.

    > Przedawnieniu czego? Ścigania, skutków skazania. Używasz słów, których
    > nie pojmujesz.

    Puknij się w główkę.

    Sam pieprzyłeś o przedawnieniu więc Ci napisałem, że żadnego
    przedawnienia nie da się stwierdzić z zeznania świadka ponieważ natura
    przedawnienia jest taka, że potrzebny jest upływ znacznego czasu.

> [...]
    > stworzyli to wykroczenie. Jakby ich nie było, to nie byłoby wykroczenia.
    > Nie sadziłem, ze kiedykolwiek mi się przydadzą wykłady z Filozofii.
    > Przywróciłem moja wiarę w ich sens.

    > I satelity przelatywały. I samochody jeździły, a może mają kamerki. Ty
    > mnie przekonaj, czemu nie zacząć od tego, co to wiemy, że tam był. Bo ze
    > była masa ludzi innych, to fakt. Ale czemu nie od niego? Czemu mamy
    > wzywać jakiegoś przechodnia, co to pewnie w ogóle nie zwrócił uwagi na
    > ten samochód stojący na zakazie. nie zwrócił, bo codziennie wiele takich

    To, że w jakimś momencie samochód tam był jest oczywiste bo wynika z
    przesłanego zdjęcia. Cała reszta nie i wymaga podjęcia zupełnie innych
    kroków niż ciąganie fotografa.

    > Ogólnie jest. Różnego rodzaju wykroczeń codziennie się odwala masa.
    > Większości nikt nie zauważa. Ten zauważył i uznał to za tak istotne, że
    > wysłał zawiadomienie o wykroczeniu. Nie chciałbyś się dowiedzieć, czemu
    > akurat ten samochód wybrał?

    No to chyba powinni się zainteresować, ale przecież nie od Ciebie bo byś
    coś zaczął pieprzyć od rzeczy jak wyżej i wyżej.

    > Ależ on powinien być dumny. Jest świadkiem bardzo poważnego wykroczenia.
    > Wszyscy chcą poznać pobudki, jakimi się kierował. Jego zeznania mają
    > kluczowe znacznie. Przecie w samej Warszawie w tym samym monecie pewnie
    > stało dziesiątki nieprawidłowo zaparkowanych pojazdów. Ale Straż Miejska
    > poważnie potraktowała jego zawiadomienie.
    >
    > Chyba, że jest, ja już psiałem, i facet uważa, że to nie było warte
    > zainteresowani. Tylko po cholerę zatem wysłał tę fotkę?

    Co za różnica? Jest samochód, zrobiono mu zdjęcie. Jakby nie zrobiono to
    by się można zastanawiać czemu nie zgłosił i też go ciągać. No ale to
    trzeba być pierdołą bo tak działać.

  • 183. Data: 2024-08-07 12:02:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Wyliczanka Twoja też pomija jeden kluczowy w sprawie aspekt. O ile można
    > na podstawie zdjęcia nałożyć mandat, to wniosku o ukaranie do sądu bez
    > świadka wysłać nie można. Bo dowodem jest zeznanie świadka - może być z
    > dołączonym zdjęciem. Mogę jedynie założyć, że w chwili wysyłania
    > wezwania nie było możliwości nałożenia mandatu, zaś później się sytuacja
    > zmieniła.

    Z jakiego przepisu wynika ta konieczność posiadania zeznań świadka bo
    coś się nie mogę doszukać? Patrzę na taki 57kpw i nic podobnego nie widzę.
    Dowodem może być MZ samo zdjęcie. Z czego wynika, ze nie?

    --
    Marcin

  • 184. Data: 2024-08-07 17:03:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.08.2024 o 07:47, Akarm pisze:

    > https://maps.app.goo.gl/RJMdcF7hF3pgDhPP9
    > Bywają samochody zaparkowane jeszcze za tymi dwoma białymi, sięgające
    > drogi dla rowerów.

    No bywają - jak są zaparkowane bezpośrednio na przejściu to są. Jak nie
    to że inne bywają nie powoduje że one parkują _bezpośrednio_ na przejściu.

    > Nie o takim przypadku pisałem.

    Caly czas odnoszę wrażenie, że piszesz o innym przypadku niż dajesz
    linka do GM:P

    > Jak jeden z kolegów powiedział o zamieszkujących ten blok:
    >  - chama*, żeby nie wiem jak się przebrał, zawsze da się rozpoznać.
    >
    > * U nas nigdy nie mówiło się "słoik".

    Fascynujące. BTW - miałem chyba kumpelę w tym bloku:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 185. Data: 2024-08-07 19:51:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.08.2024 o 11:30, io pisze:
    > Po prostu obiboki wolały wezwać gostka na świadka by nie musieli nic robić.

    Dobre, a nawet doskonałe. Mogli go nie przesłuchiwać, ale nie chciało im
    się nic robić, to go wezwali, żeby go przesłuchać.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 186. Data: 2024-08-07 19:54:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.08.2024 o 11:21, io pisze:
    > Kolejne brednie. Ta sprawa nie polega na tym by na podstawie zdjęcia
    > kogoś oskarżać w sądzie tylko by rozwiązać problem samochodu
    > postawionego w niewłaściwym miejscu.

    Jak?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 187. Data: 2024-08-07 19:57:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Z jakiego przepisu wynika ta konieczność posiadania zeznań świadka bo
    > coś się nie mogę doszukać? Patrzę na taki 57kpw i nic podobnego nie widzę.
    > Dowodem może być MZ samo zdjęcie. Z czego wynika, ze nie?

    Bo nie ma protokołu, a tego wymaga art. 37 kpow.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 188. Data: 2024-08-07 19:58:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.08.2024 o 11:43, io pisze:

    > Ano temu, że to nic do sprawy nie wnosi.

    A postulowane tu przesłuchanie reszty miasta wniesie?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 189. Data: 2024-08-08 02:38:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Bo nie ma protokołu, a tego wymaga art. 37 kpow.

    Sorry, nie rozumiem.

    Art. 37. § 1. Protokół sporządza się z każdej czynności mającej istotne
    znaczenie dla sprawy, a w szczególności z rozprawy, a także z dokonanych poza
    rozprawą czynności dowodowych, chyba że ustawa stanowi inaczej.

    Sporządza się protokół z czynności dowodowych. Skąd wynika konieczność,
    żeby ten protokół zawierał zeznanie świadka? Nie widzę takiego warunku w
    37(a,b). Jak dostaniecie pocztą bez oznaczenia nadawcy film
    dokumentujący jakieś przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego to
    nie robicie nic, bo nie da się wskazać świadka (tego, kto ten film
    zarejestrował)?

    --
    Marcin

  • 190. Data: 2024-08-08 06:29:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > dokumentujący jakieś przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego to
    > nie robicie nic, bo nie da się wskazać świadka (tego, kto ten film

    Dobre pytanie!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!