  • 1. Data: 2024-07-28 13:26:00
    Temat: do krecików
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    nie spać grupo, zwiedzać

    Jak rozwiązujecie temat nawigacji w telefonie.
    Opuszczacie okulary nisko na nos (na subiekta)
    czy już macie takie wielkie ekrany w autach
    że widzicie ostro? ;)

    Okulary progresywne?

    a może jedziecie na gadanie?

    Lubię widok mapy z lotu ptaka.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 2. Data: 2024-07-28 18:50:40
    Temat: Re: do krecików
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 28.07.2024 13:26, PiteR wrote:
> [...]
    >
    > Jak rozwiązujecie temat nawigacji w telefonie.
    > Opuszczacie okulary nisko na nos (na subiekta)
    > czy już macie takie wielkie ekrany w autach

    Mam już sztuczne soczewki w obu oczach - ustawione na nieskończoność,
    ale nie potrzebuję okularów, aby śledzić nawigację w telefonie (6,5").
    Gorzej z grzebaniem w nawigacji. Generalnie jak potrzebuję widzieć ostro
    blisko i daleko używam okularów "połówek" bez ramki na górze. Nie
    odczuwam dyskomfortu.

  • 3. Data: 2024-07-28 18:58:12
    Temat: [OT] Re: do krecików
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/07/2024 13:26, PiteR wrote:
    > widzicie ostro?

    Jest nadzieja, kiedyś.

    https://news.mit.edu/2014/new-display-technology-aut
    omatically-corrects-for-vision-defects-0731

  • 4. Data: 2024-07-28 22:53:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v85st0$58u$1@news.chmurka.net>
    user Uncle Pete pisze tak:

> [...]
    > jak potrzebuję widzieć ostro blisko i daleko używam okularów
    > "połówek" bez ramki na górze. Nie odczuwam dyskomfortu.

    Mnie okulary irytują. Czasem popatrzę przez nie w lusterka.
    A ponad nimi na nawigację. Już nic nie widzę z bliska.
    To przełączanie zabiera czas w nieznanej okolicy.

    Będę próbował wozić laptop 16" z dotykowym ekranem. W telefonie będę
    włączał hotspot wifi a na laptopie Google Maps. Wystarczy mi żebym
    wiedział, którą mieścinę przy autostradzie za chwile mijam.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 5. Data: 2024-07-28 23:28:45
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.07.2024 o 13:26, PiteR pisze:
    > nie spać grupo, zwiedzać
    >
    > Jak rozwiązujecie temat nawigacji w telefonie.
    > Opuszczacie okulary nisko na nos (na subiekta)
    > czy już macie takie wielkie ekrany w autach
    > że widzicie ostro? ;)

    Nie rozumiesz problemu :) Na grupie są krótkowidze i dalekowidze.
    Krótkowidze nie widzą dalej jak na 100m bez korekcji a dalekowidze mają
    problem z navi. Krótkowidze w sumie majo przejebane, bo chodzi o
    bezpieczeństwo obserwacji przedpola. Nawet z korekcją nie ogarniają
    dalej niż 250m, potem "mgła". Dalekowidze mogą jechać na "gadanie" lub
    mieć tablet 10'', jeśli mają więcej niż 3+. Jeśli majo mniej niż +2
    (okulary) to idzie ustawić sobie nawet telefon na tyle blisko, żeby
    spoglądać :]

    > Lubię widok mapy z lotu ptaka.

    Nie wyciągam ptaka w aucie :)

    BTW
    Z krótkowidzem w realu nie rozmawiam o kierowaniu. Rozmowa nie ma sensu.
    --
    Pixel(R)??

  • 6. Data: 2024-07-29 08:20:49
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-07-28 06:26, PiteR wrote:
> [...]
    >
    > Jak rozwiązujecie temat nawigacji w telefonie.
    > Opuszczacie okulary nisko na nos (na subiekta)
    > czy już macie takie wielkie ekrany w autach

    Uzywam map factor navigatora. Droge widze. Ikonek i nazw ulic czasem nie
    widac ale jazda to nie czas na czytanie, trzeba wiedziec wczesniej co
    sie szuka i wypatrywac zawczasu.

    Jak wzrok sie pogarsza az tak ze nie widac co na ekranie to nie wiem co
    poradzic. Moze wiekszy akran jak piszesz moze navi gdzie mozna ustawic
    wieksze elementy (map factor umi).

    --
    Lukasz

  • 7. Data: 2024-07-29 09:58:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Jul 2024 12:26:00 +0100, PiteR wrote:
> [...]
    >
    > Jak rozwiązujecie temat nawigacji w telefonie.
    > Opuszczacie okulary nisko na nos (na subiekta)
    > czy już macie takie wielkie ekrany w autach

    Okulary mam juz progresywne :-(

    Przy czym ja jestem krótkowidzem, i bardziej chodziło o zegarek, bo
    juz nie widziałem godziny wyraźnie w okularach "do dali".
    Teraz sie pozmieniało i może bym widział, ale od zegarek przestałem
    nosić :-)

    Na nawigację w telefonie średnio pomaga, bo telefon na szybie jednak
    dość wysoko. No i dość daleko, więc może się mieścic w zakresie
    widzenia.

    > a może jedziecie na gadanie?
    >
    > Lubię widok mapy z lotu ptaka.

    To nie masz większego problemu, bo trasę ogólnie widać.
    Gorzej z wpisywaniem adresu.

    A samochody z wbudowaną nawigacją ekrany mają niżej.

    J.

  • 8. Data: 2024-07-29 10:03:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Jul 2024 23:28:45 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:

    > Nie rozumiesz problemu :) Na grupie są krótkowidze i dalekowidze.

    A masz odpowiednio dużo lat, aby rozumieć problem? :-)

> [...]
    > problem z navi. KrĂłtkowidze w sumie majo przejebane, bo chodzi o
    > bezpieczeństwo obserwacji przedpola. Nawet z korekcją nie ogarniają

    Czas odwiedzic okulistę.
    KrĂłtkowidz w okularach widzi "normalnie". Gorzej, jak prĂłbuje jechac
    bez okularĂłw.

    No i niestety, w okularach/soczewkach, drogę widzi normalnie, ale
    blisko niewyraĹşnie.
    Są okulary dwuogniskowe, lub modne teraz progresywne.

    > BTW
    > Z krĂłtkowidzem w realu nie rozmawiam o kierowaniu. Rozmowa nie ma sensu.

    A może jednak warto spróbować. Ale widać z innymi.

    J.

  • 9. Data: 2024-07-29 10:11:47
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.07.2024 o 10:03, J.F pisze:

    > A może jednak warto spróbować. Ale widać z innymi.

    Nie tak, przestałem z nimi rozmawiać, bo kiedyś rozmawiałem, szczególnie
    jak siedzą obok jako pasażer i nie widzą co się odjaniepawla przed
    maską...próbując komentować i nie jest to na podstawie jednej osoby. To
    w sumie rozmowa o niczym. Dla mnie to ślepi ludzie, którzy są
    zagrożeniem na drodze, nawet z korekcją (szczególnie ci, którzy mają
    soczewki). OK, może piszę o skrajności ale trend jest nadal, nie widzą
    jeży, znaków, rowerzystów, drobniejszych uczestników ruchu, źle oceniają
    prędkość, odległości do innych...widać to nawet po ruchach, kiedy
    kierują. Najczęściej nerwowe ruchy kierownicą...jak w końcu coś zauważą.

    --
    Pixel(R)??

  • 10. Data: 2024-07-29 10:29:04
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 29.07.2024 o 10:11, Pixel(R)?? pisze:

> [...]
    > prędkość, odległości do innych...widać to nawet po ruchach, kiedy
    > kierują. Najczęściej nerwowe ruchy kierownicą...jak w końcu coś zauważą.

    A rondo? Zatrzymują się przed pustym? Kto się zatrzymuje? :-)