eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › montaż czujnika EGT w kolektor
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 26

  • 11. Data: 2014-11-05 01:56:56
    Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-11-05 o 01:07, k...@g...com pisze:
    > Jakoś wygląda, fabrycznie nie bo inaczej skale są namalowane. Udało Ci się
    powiększyć otwory, kiedyś o to pytałeś.
    To nie moje zdjęcie, tak tylko poglądowo z sieci. Same skale to szczegół
    estetyczny, u mnie są podobne, nawet font literek się zgrał.

    Otwory udało się powiększyć - te 2mm na stronę to nie dramat, metal by
    się dało rozciągnąć to, i tworzywo zmusiłem. Drewniany kołeczek nacięty,
    śruba w środek by go rozpierać stopniowo, i podgrzewanie halogenem 500W
    - poszło łatwiej niż myślałem, ale 2x musiałem robić bo po odpuszczeniu
    i wystygnięciu prawie 1mm spowrotem skurczyło się.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 12. Data: 2014-11-05 09:27:18
    Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 04 Nov 2014 23:28:44 +0100, BartekK napisał(a):

    > Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się
    > "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakłócony
    > temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniejącej sondy
    > (na której występują mV napięcia) może wprowadzić więcej zakłóceń
    > (robiąc za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może głupieć.

    Niemożliwe. IMO podpięcie dwóch zrobionych w dzisiejszych standardach
    mierników temperatury do jednej sondy (termopary) nie spowoduje istotnego
    wzrostu błędu pomiaru. Zapytaj na pl.misc.elektronika, tam potwierdzą.
    Ovczywiscie, jakieś elementarne zasady powinny być zachowane - ekranowanie,
    przewody kompensacyjne.
    A co do wiórów to ja bym jednak nie przepuszczał ich przez turbinę :) A co,
    jak się jakiś większy zaklinuje między łopatką a obudową?
    --
    Jacek


  • 13. Data: 2014-11-05 10:52:01
    Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Pytanie tylko - kto ma racje, czy ja przesadzam ze zdejmowaniem
    > kolektora (wiadomo że można, i tak jest ładniej i porządniej, ale
    > moĹźe wcale nie potrzeba), czy warsztat przesadza z wierceniem na aucie?
    >
    >
    Kiedys rozwiercalem i gwintowalem krociec od pompy wody.
    Ktos mi doradzil, aby wiertlo i gwintownik wlozyc do smaru. Opilki
    podczas wiercenia przyklejaja sie do smaru.
    Mi sie udalo. Od wiercenia auto przejechalo prawie 200kkm i dalej hula.

    Swoja droga ciekawe jaki patent maja gazwonicy. Oni tez wierca w kolektorze.
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z


  • 14. Data: 2014-11-05 12:57:30
    Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:m3cs0l$5cq$1@speranza.aioe.org...
    >
    > Swoja droga ciekawe jaki patent maja gazwonicy. Oni tez wierca w
    > kolektorze.


    Teraz to są głównie plastikowym kolektorze.
    A nawet jak cos wpadnie do cylindra i go porysuje, to kto ich sprawdzi?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 15. Data: 2014-11-05 14:39:51
    Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-11-04 o 23:28, BartekK pisze:
    > W dniu 2014-11-04 o 22:56, k...@g...com pisze:
    >>> Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
    >> Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
    > Dlatego, że muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z
    > silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on
    > monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w
    > żaden sposób widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura
    > jest logowana jako błąd (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt
    > wysoka temperatura przez długi okres czasu powoduje pokazanie się
    > błędu w formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka
    > temperatura - może oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące poważne
    > uszkodzenia, tylko że to się (producentowi/serwisowi) nie opłaca by
    > klient wiedział od razu, że coś się dzieje - lepiej niech przyjedzie
    > usunąć poważną awarię, niż np. drobną nieszczelność w dolocie.
    >
    > Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się
    > "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno
    > zakłócony temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do
    > istniejącej sondy (na której występują mV napięcia) może wprowadzić
    > więcej zakłóceń (robiąc za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może
    > głupieć. Dlatego łatwiej prościej jest wstawić niezależną osobną
    > sondę, niż ruszać istniejące.
    >
    > wyjaśniłem wystarczająco?
    >

    Nic a nic co by wyjaśniło to poswięcenie i ryzykowanie że coś pójdzie
    nie tak, że o kosztach sameego zakładania takiego czujnika nie wspomnę.
    No bo po co kierowcy wiedza że spaliny są gorące bądź za mało gorące? W
    razie za gorących będzie wyłączał silnik, bądź ręcznie ruchomi jakieś
    chłodzenie?


  • 16. Data: 2014-11-05 14:43:00
    Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>


    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:545a1040$0$12645$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:m3cs0l$5cq$1@speranza.aioe.org...
    >>
    >> Swoja droga ciekawe jaki patent maja gazwonicy. Oni tez wierca w
    >> kolektorze.
    >
    >
    > Teraz to są głównie plastikowym kolektorze.
    > A nawet jak cos wpadnie do cylindra i go porysuje, to kto ich sprawdzi?
    >

    jak nie plastik to aluminium


    --
    pozdr


    tck(at)top.net.pl


  • 17. Data: 2014-11-05 15:25:29
    Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-11-05, yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
    > Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:m3cs0l$5cq$1@speranza.aioe.org...
    >>
    >> Swoja droga ciekawe jaki patent maja gazwonicy. Oni tez wierca w
    >> kolektorze.
    >
    > Teraz to są głównie plastikowym kolektorze.
    > A nawet jak cos wpadnie do cylindra i go porysuje, to kto ich sprawdzi?
    >
    Tyle, ze tu chodzi o kolektor wydechowy.

    --
    Artur
    ZZR 1200
    GSX-R 600 K6


  • 18. Data: 2014-11-05 23:13:17
    Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
    Od: tá´Ź

    BartekK wrote:

    > "co tam panie opiłki, się odessa odkurzaczem najwyżej, nic turbinie nie
    > zaszkodzi".

    Już wiele silników zostało załatwionych przez takich "fachowców".
    Zdejmij, umyj dokładnie, wywierć, umyj jeszcze raz.

    Kolektor zwykle jest brudny w środku (jak bardzo to zależy, czy masz EGR,
    jak skonstruowaną odmę i w jakim stanie silnik) i jest to zwykle dość
    lepki brud, więc opiłki się do tego poprzyklejają. Odkurzaczem, to sobie
    mogą odessać gile z nosa.

    --
    ss??q s? ??u??ou??


  • 19. Data: 2014-11-05 23:15:24
    Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
    Od: tá´Ź

    t? wrote:

    > BartekK wrote:
    >
    >> "co tam panie opiłki, się odessa odkurzaczem najwyżej, nic turbinie nie
    >> zaszkodzi".
    >
    > Już wiele silników zostało załatwionych przez takich "fachowców".
    > Zdejmij, umyj dokładnie, wywierć, umyj jeszcze raz.
    >
    > Kolektor zwykle jest brudny w środku (jak bardzo to zależy, czy masz
    > EGR, jak skonstruowaną odmę i w jakim stanie silnik) i jest to zwykle
    > dość lepki brud, więc opiłki się do tego poprzyklejają. Odkurzaczem, to
    > sobie mogą odessać gile z nosa.

    A sorry, Ty o wydechowym i EGT piszesz. Tutaj sytuacja wygląda znacznie
    lepiej. Ale chyba i tak bym nie ryzykował.

    --
    ss??q s? ??u??ou??


  • 20. Data: 2014-11-06 09:50:35
    Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-11-05, t? <t?> wrote:
    > BartekK wrote:
    >
    >> "co tam panie opiłki, się odessa odkurzaczem najwyżej, nic turbinie nie
    >> zaszkodzi".
    >
    > Już wiele silników zostało załatwionych przez takich "fachowców".
    > Zdejmij, umyj dokładnie, wywierć, umyj jeszcze raz.
    >
    Ale w jaki sposob? I po co myc kolektor wydechowy?
    >
    > Kolektor zwykle jest brudny w środku (jak bardzo to zależy, czy masz EGR,
    > jak skonstruowaną odmę i w jakim stanie silnik) i jest to zwykle dość
    > lepki brud, więc opiłki się do tego poprzyklejają. Odkurzaczem, to sobie
    > mogą odessać gile z nosa.
    >
    W wydechu?

    --
    Artur
    ZZR 1200
    GSX-R 600 K6

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: