  • 1. Data: 2014-11-04 07:49:46
    Temat: Zimówki na jednej osi
    Od: Trybun <I...@j...com>

    Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
    znacząco właściwości jezdnych?

  • 2. Data: 2014-11-04 08:45:39
    Temat: Re: Zimówki na jednej osi
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 04 Nov 2014 07:49:46 +0100, Trybun napisał(a):

    > Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
    > znacząco właściwości jezdnych?

    Jazda po śniegu z prędkością wyższą niż spacerowa, to będzie wyzwanie.
    Natomiast jak potrzebujesz tylko wydobyć się z jakiegoś zaśnieżonego
    parkingu, a dalej masz odśnieżoną drogę to od biedy można próbować (na
    podobnej zasadzie na której łańcuchy nakłada się tylko na oś napędzaną i
    się bez problemu jedzie, tyle że powoli i uważnie - bo zakładam że masz
    auto FWD).

    Jedziesz cały czas że świadomością że jak się gdzieś przydarzy trochę
    śniegu, to tylna oś natychmiast postanowi wyprzedzić przednią :-)

    Sporo jeszcze zależy od stanu i odzaju tych letnich - niektóre jak są nowe,
    radzą sobie na śniegu nawet nie najgorzej, inne z kolei są tragiczne,
    zwłaszcza jak bieżnika już mniej.

  • 3. Data: 2014-11-04 08:48:24
    Od: Franek Kalina <a...@g...ru>

    Trybun pisze:
    > Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
    > znacząco właściwości jezdnych?

    Pogorszy. Ruszać będziesz normalnie - na ile pozwolą ci zimówki (przy
    załozeniu przedniego napędu), ale hamowanie na śliskiej nawierzchni,
    zwłaszcza na łukach będzie troszkę ryzykowne.

  • 4. Data: 2014-11-04 10:09:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
    >Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
    >znacząco właściwości jezdnych?

    Ja bym sie tam potem bal na kazdym zakrecie ...

    J.

  • 5. Data: 2014-11-04 10:20:51
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 listopada 2014 08:48:05 UTC+1 użytkownik Franek Kalina napisał:

    > Pogorszy. Ruszać będziesz normalnie - na ile pozwolą ci zimówki (przy
    > załozeniu przedniego napędu), ale hamowanie na śliskiej nawierzchni,
    > zwłaszcza na łukach będzie troszkę ryzykowne.

    To tez zalezy jakie sa te letnie. Mialem np. Michelin Energy, ktore po sniegu
    jezdzily calkiem znosnie (takze w konfiguracji: przod-zima, tyl-lato) oraz
    Uniroyal Rally, ktore po sniegu nie chcialy jezdzic wogole.

    Pozdrawiaam
    MK

  • 6. Data: 2014-11-04 10:57:06
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 04.11.2014 07:49, Trybun wrote:
    > Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
    > znacząco właściwości jezdnych?
    Dla swojego bezpieczenstwa daj zimowe na tyl.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 7. Data: 2014-11-04 11:55:48
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-11-04 o 08:45, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Sporo jeszcze zależy od stanu i odzaju tych letnich - niektóre jak są nowe,
    > radzą sobie na śniegu nawet nie najgorzej, inne z kolei są tragiczne,

    Taki okres i czasy że w zimie i złych warunkach absolutnie nic mnie nie
    zmusza aby jeździć szybciej niż tempem spacerowym.
    I głównie o coś takiego mi chodzi - o wyjechanie z zaśnieżonego
    parkingu, o podjazd z postoju pod górkę, wyjazd z zaspy itd.
    A czy w ogóle ktoś jeździ zima z inną świadomością że że za chwilę można
    trafić na oblodzoną drogę, czy zaspę, że nie wspomnę o najgorszym z
    możliwych zagrożeń - lodowych koleinach? No cóż, pewnie większość
    kierowców jeździ po autostradach i innych drogach szybkiego ruchu, czy
    mieście i z czymś takim w ogóle się nie spotyka, ale dla mnie mieszkańca
    wsi jest to w zimie codzienność. Drogi dojazdowe w ostatnim stopniu
    odśnieżania.
    Na letnich przejechałam zaledwie około 5tys km, i mają niecały rok, a
    więc prawie nówki..

  • 8. Data: 2014-11-04 11:56:01
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-11-04 o 08:48, Franek Kalina pisze:

    > Pogorszy. Ruszać będziesz normalnie - na ile pozwolą ci zimówki (przy
    > załozeniu przedniego napędu), ale hamowanie na śliskiej nawierzchni,
    > zwłaszcza na łukach będzie troszkę ryzykowne.

    A więc trzeba się rozglądać za druga parą zimówek.. Dzięki.

  • 9. Data: 2014-11-04 11:56:24
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-11-04 o 10:09, J.F. pisze:

    > Ja bym sie tam potem bal na kazdym zakrecie ...
    >
    > J.

    Ale to jest strach czymś namacalnym powodowany? Przecież zima to chyba
    ogólnie strach na zakrętach bez rozróżniania na jakich oponach się jedzie?

  • 10. Data: 2014-11-04 11:58:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Ale to jest strach czymś namacalnym powodowany? Przecież zima to
    >chyba ogólnie strach na zakrętach bez rozróżniania na jakich oponach

    Jak tyl nie wylatuje w bok, to jakis mniejszy.

    J.