-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.supermedia.pl!newsfeed2.atman.pl!n
ewsfeed.atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
ws.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
-mail
Date: Wed, 05 Nov 2014 14:39:51 +0100
From: Trybun <I...@j...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.2.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
References: <m3bh8v$en3$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<m3bk0i$hio$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <m3bk0i$hio$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 141105-0, 2014-11-05), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 32
Message-ID: <545a28a5$0$12626$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: user-164-126-79-231.play-internet.pl
X-Trace: 1415194790 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 12626 164.126.79.231:1120
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548644
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-11-04 o 23:28, BartekK pisze:
> W dniu 2014-11-04 o 22:56, k...@g...com pisze:
>>> Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
>> Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
> Dlatego, że muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z
> silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on
> monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w
> żaden sposób widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura
> jest logowana jako błąd (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt
> wysoka temperatura przez długi okres czasu powoduje pokazanie się
> błędu w formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka
> temperatura - może oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące poważne
> uszkodzenia, tylko że to się (producentowi/serwisowi) nie opłaca by
> klient wiedział od razu, że coś się dzieje - lepiej niech przyjedzie
> usunąć poważną awarię, niż np. drobną nieszczelność w dolocie.
>
> Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się
> "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno
> zakłócony temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do
> istniejącej sondy (na której występują mV napięcia) może wprowadzić
> więcej zakłóceń (robiąc za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może
> głupieć. Dlatego łatwiej prościej jest wstawić niezależną osobną
> sondę, niż ruszać istniejące.
>
> wyjaśniłem wystarczająco?
>
Nic a nic co by wyjaśniło to poswięcenie i ryzykowanie że coś pójdzie
nie tak, że o kosztach sameego zakładania takiego czujnika nie wspomnę.
No bo po co kierowcy wiedza że spaliny są gorące bądź za mało gorące? W
razie za gorących będzie wyłączał silnik, bądź ręcznie ruchomi jakieś
chłodzenie?
Następne wpisy z tego wątku
- 05.11.14 14:43 tck
- 05.11.14 15:25 AZ
- 05.11.14 23:13 tá´Ź
- 05.11.14 23:15 tá´Ź
- 06.11.14 09:50 AZ
- 06.11.14 10:11 yabba
- 06.11.14 11:06 Marek
- 10.11.14 01:26 John Kołalsky
- 10.11.14 01:29 John Kołalsky
- 10.11.14 01:33 John Kołalsky
- 10.11.14 10:49 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-26 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-26 Wrocław => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-26 Wrocław => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-12-26 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=