eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodymontaż czujnika EGT w kolektorRe: montaż czujnika EGT w kolektor
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.supermedia.pl!newsfeed2.atman.pl!n
    ewsfeed.atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    Date: Wed, 05 Nov 2014 14:39:51 +0100
    From: Trybun <I...@j...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.2.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
    References: <m3bh8v$en3$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <m3bk0i$hio$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <m3bk0i$hio$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 141105-0, 2014-11-05), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 32
    Message-ID: <545a28a5$0$12626$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: user-164-126-79-231.play-internet.pl
    X-Trace: 1415194790 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 12626 164.126.79.231:1120
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548644
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-11-04 o 23:28, BartekK pisze:
    > W dniu 2014-11-04 o 22:56, k...@g...com pisze:
    >>> Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
    >> Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
    > Dlatego, że muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z
    > silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on
    > monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w
    > żaden sposób widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura
    > jest logowana jako błąd (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt
    > wysoka temperatura przez długi okres czasu powoduje pokazanie się
    > błędu w formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka
    > temperatura - może oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące poważne
    > uszkodzenia, tylko że to się (producentowi/serwisowi) nie opłaca by
    > klient wiedział od razu, że coś się dzieje - lepiej niech przyjedzie
    > usunąć poważną awarię, niż np. drobną nieszczelność w dolocie.
    >
    > Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się
    > "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno
    > zakłócony temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do
    > istniejącej sondy (na której występują mV napięcia) może wprowadzić
    > więcej zakłóceń (robiąc za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może
    > głupieć. Dlatego łatwiej prościej jest wstawić niezależną osobną
    > sondę, niż ruszać istniejące.
    >
    > wyjaśniłem wystarczająco?
    >

    Nic a nic co by wyjaśniło to poswięcenie i ryzykowanie że coś pójdzie
    nie tak, że o kosztach sameego zakładania takiego czujnika nie wspomnę.
    No bo po co kierowcy wiedza że spaliny są gorące bądź za mało gorące? W
    razie za gorących będzie wyłączał silnik, bądź ręcznie ruchomi jakieś
    chłodzenie?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: