-
1. Data: 2014-11-02 17:37:50
Temat: zestaw do cofania tłoczków
Od: PiteR <e...@f...pl>
hamulcowych
Czy tańszym zestawem który ma tylko prawy gwint da się załatwić lewe i
prawe koło? Tu wątpliwość mnie nachodzi bo przecież tłoczek od kierowcy
trzeba wkręcać w lewo a od pasażera w prawo.
--
Piter
golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.
-
2. Data: 2014-11-02 18:09:21
Temat: Re: zestaw do cofania tłoczków
Od: <6...@3...180921.invalid> (Tom N)
PiteR w
<news:XnsA3D9B35984AC3elektronik@localhost.net>:
> hamulcowych
> Czy tańszym zestawem który ma tylko prawy gwint da się załatwić lewe i
> prawe koło? Tu wątpliwość mnie nachodzi bo przecież tłoczek od kierowcy
> trzeba wkręcać w lewo a od pasażera w prawo.
Mówisz, że takie coś od strony kierowcy trza w zacisk lewogwintowym
rozpierakiem wciskać, a od strony pasażera prawogwintowym?
<http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/zdjecia/81620107.
jpg>
--
'Tom N'
-
3. Data: 2014-11-02 18:48:16
Temat: Re: zestaw do cofania tłoczków
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 2 Nov 2014 18:09:21 +0100, Tom N napisał(a):
> PiteR w
> <news:XnsA3D9B35984AC3elektronik@localhost.net>:
>
>> hamulcowych
>
>> Czy tańszym zestawem który ma tylko prawy gwint da się załatwić lewe i
>> prawe koło? Tu wątpliwość mnie nachodzi bo przecież tłoczek od kierowcy
>> trzeba wkręcać w lewo a od pasażera w prawo.
>
> Mówisz, że takie coś od strony kierowcy trza w zacisk lewogwintowym
> rozpierakiem wciskać, a od strony pasażera prawogwintowym?
>
> <http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/zdjecia/81620107.
jpg>
Pewnie ma na myśli tylne zaciski, które jeśli uruchamiają też hamulec
ręczny, to mają w środku gwinty w tłoczkach.
I jeśli ma taki z różnymi gwinami, no to zestaw wciskający też powinien
mieć różne gwinty, no chyba że z tym lewym poradzi sobie jakoś inaczej.
-
4. Data: 2014-11-02 19:13:48
Temat: Re: zestaw do cofania tłoczków
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:
> Pewnie ma na myśli tylne zaciski, które jeśli uruchamiają też hamulec
> ręczny, to mają w środku gwinty w tłoczkach.
tak, chodzi mi o tylne zaciski, licho zjadło "tylne" :)
> I jeśli ma taki z różnymi gwinami, no to zestaw wciskający też
> powinien mieć różne gwinty,
To są auta tylko z prawymi gwintami? czy sprzedawcy ściemniają.
Jak wtedy rozwiązane jest zaczepienie linki.
--
Piter
golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.
-
5. Data: 2014-11-02 19:20:35
Temat: Re: zestaw do cofania tłoczków
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 02 Nov 2014 19:13:48 +0100, PiteR napisał(a):
>> I jeśli ma taki z różnymi gwinami, no to zestaw wciskający też
>> powinien mieć różne gwinty,
>
> To są auta tylko z prawymi gwintami? czy sprzedawcy ściemniają.
> Jak wtedy rozwiązane jest zaczepienie linki.
Jeśli dobrze kojarzę, to taki mam u mnie w Vectrze C.
Jeśli dobrze pamiętam (a to różnie może być) ręczny nie jest aktywowany
przez obrót tego gwintowanego elementu w zacisku, a przez jego pchnięcie.
Element obracający się (z gwintem wewnętrznym) znajduje się wewnątrz
tłoczka na własnym łożysku i sprzęgiełku, więc spokojnie obie strony mogą
mieć ten sam gwint.
Zasada pewnie będzie taka, że jeżeli do danego modelu masz różne tłoczki
lewy i prawy, to i wkręcanie będzie w różne strony.
Jak tłoczki są takie same, to pewnie oba się wkręca w prawo.
-
6. Data: 2014-11-02 19:36:46
Temat: Re: zestaw do cofania tłoczków
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:
>>> I jeśli ma taki z różnymi gwinami, no to zestaw wciskający też
>>> powinien mieć różne gwinty,
>>
>> To są auta tylko z prawymi gwintami? czy sprzedawcy ściemniają.
>> Jak wtedy rozwiązane jest zaczepienie linki.
>
> Jeśli dobrze kojarzę, to taki mam u mnie w Vectrze C.
>
> Jeśli dobrze pamiętam (a to różnie może być) ręczny nie jest
> aktywowany przez obrót tego gwintowanego elementu w zacisku, a
> przez jego pchnięcie.
acha dzięki za oświecenie
--
Piter
golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.