  • 51. Data: 2011-07-27 06:31:57
    Temat: Re: moduły Peltiera -- wydajność/sprawność
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Jul 2011 22:54:37 +0200, Waldemar Krzok napisał(a):
> [...]
    tm

    > Hmm. Nie rozumiesz zalet? No to zobacz sobie domki gdzieś w głuszy. Lepiej
    > jeszcze w australijskim Outback. Możesz sobie wyobrazić, że na świecie
    > istnieją domy bez elektryczności?

    A te urzadzenia nie wymagaja podlaczenia do gniazdka zeby automatyka
    ruszyla ? :-)

    Mysle ze to nie ten przypadek - oferta na US, widzialem wieksze urzadzenia
    jakby do biurowcow. A jakbym mial dom bez pradu .. to bym chyba poszukal
    urzadzenia ktore daje chlod, ciepla wode i prad jednoczesnie, jakze to, bez
    komputera, bez telewizji, bez radia :-)

    Oni sami podkreslaja glownie cene. I teraz pytanie:
    -absorbcyjne sa bardziej wydajne niz sprezarkowe ?
    (sa tez gazowe silnikowo-sprezarkowe)
    -gaz strasznie tani ?
    -prad sztucznie drogi ?

    -czy jak sie policzy wszystko - zasilanie do kopalni, zuzycie wlasne
    elektrowni, sprawnosc turbiny parowej, straty przesylowe, to domowa
    elektrownia/chlodnia wychodzi lepiej.

    J.

  • 52. Data: 2011-07-27 14:35:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > urzadzenia ktore daje chlod, ciepla wode i prad jednoczesnie, jakze to, bez

    Koniecznie musi być jednocześnie? Prąd do małych popierdółek i innych
    automatów może być ze słońca i wiatru, a duże rzeczy (cieplne) z gazu,
    który akurat szczęśliwym zrządzeniem losu jest na miejscu.

    A tak przy okazji -- klimatyzacja w dużych biurowcach często ma akumulator
    ciepła (zimna). Basen z wodą w podziemnej kondygnacji. Chłodzi się ją
    w nocy, gdy energia tańsza, a w dzień puszcza w obieg.

    --
    Jarek