  • 61. Data: 2019-01-02 16:08:42
    Temat: Re: mistrz kierownicy w BWM na pasach (i dwa trupy)
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-01-02 08:55, j...@j...org wrote:
> [...]
    ulicą Polną (u góry), a centrum handlowym (dół mapy, widać parking CH).

    > Panie wyleciały na 50 metrów do przodu. Z jaką prędkością musiał jechać samochód,
    aby wyrzucić dwie osoby tak daleko?

    W związku z tym (choć te 50m zdaje się naprawdę mocno naciągane)
    ponawiam pytanie - po co weszły na przejście skoro pojazd nadjeżdżał
    szybko (być może nawet bardzo szybko jak twierdzisz).

    --
    mk4

  • 62. Data: 2019-01-02 16:10:48
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-12-30 19:29, P.B. wrote:

    > Akurat Toruń można objechać autostradą/ekspresówką chyba z każdej strony w
    > każdą, więc cały ten wywód jest z dupy wzięty.
    >
    > KAPELUSZ AUTOPLONK

    Nie chodzi o objechanie ale o przejechanie z jednego punktu miasta do
    drugiego w sprawny sposób. Czyli właśnie jakąś drogą tranzytową ale
    przez miasto.

    --
    mk4

  • 63. Data: 2019-01-02 16:14:39
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-01-02 01:20, J.F. wrote:

    > Poniekad, ale nie narzekaj, bo zawsze moze byc tak
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=cS8YyDp47pc

    A co tu jest nie halo? Przecież ustąpienie pierwszeństwa pieszemu nie
    musi się wiązać z zatrzymaniem.

    Można przejechać przed nim/za nim. Byle w myśl zasady nie musiał zwolnić
    ani przyśpieszyć. Skąd w ogóle wziął się pomysł, że z ustąpieniem ma się
    wiązać zatrzymanie?

    --
    mk4

  • 64. Data: 2019-01-02 16:43:24
    Od: j...@j...org

    On Thursday, January 3, 2019 at 12:09:08 AM UTC+9, mk4 wrote:

    aby wyrzucić dwie osoby tak daleko?

    > W związku z tym (choć te 50m zdaje się naprawdę mocno naciągane)

    "zdaje się"? Masz jakieś bardziej wiarygodne dane? 45 metrów?

    Polecam również ustęp "Impact on a pedestrian":

    https://www.science.org.au/curious/technology-future
    /physics-speeding-cars

    > ponawiam pytanie - po co weszły na przejście skoro pojazd nadjeżdżał
    > szybko (być może nawet bardzo szybko jak twierdzisz).

    Parę lat temu w Szczecinie wydarzył się "interesujący" wypadek. Auto wyjechało z
    podporządkowanej, bo czym zostało rozcięte na pół przez pędzący motocykl z kierowcą
    po kielichu. Motocykl jechał ponad 200 km/h. Zginęły trzy osoby.
    Do dzisiaj nie ma pewności, czy kierowca i pasażer samochodu przed swoją śmiercią
    mieli szansę zobaczyć pędzący ulicą motor.

    A wracając do twojego pytania - wydaje mi się, że są dwie możliwe odpowiedzi:

    - matka z córką były samobójczyniami

    - matka z córką nie były samobójczyniami, lecz w okołoświątecznym roztargnieniu
    zapomniały wziąć ze sobą urządzenie do mierzenia prędkości nadlatujących samochodów

  • 65. Data: 2019-01-02 16:54:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-01-02 o 16:43, j...@j...org pisze:

> [...]
    zapomniały wziąć ze sobą urządzenie do mierzenia prędkości nadlatujących samochodów

    Robisz z siebie idiotę.
    Auto tak zapierdalało że jedną z ofiar przeniosło 50 metrów.
    Auto trafiło ofiarę kiedy ta była bliska wejścia na chodnik.
    Czyli kiedy ofiary wchodziły na jezdnie auta nie było widać.

    Pozdrawiam

  • 66. Data: 2019-01-02 17:21:40
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-01-02 16:54, RadoslawF wrote:

    > Robisz z siebie idiotę.
    > Auto tak zapierdalało że jedną z ofiar przeniosło 50 metrów.
    > Auto trafiło ofiarę kiedy ta była bliska wejścia na chodnik.
    > Czyli kiedy ofiary wchodziły na jezdnie auta nie było widać.

    Z pewnością widać było. Ale kto by się tam kłopotał z patrzeniem a tym
    bardziej z jakimkolwiek zastanowieniem czy może należy się wstrzymać z
    wejściem.

    Takie rzeczy, że nie było widać to zwykły kit. Zwłaszcza w tamtym
    miejscu gdzie dobrze widać w obie strony.

    A swoja drogą to ktoś wie coś więcej o tym zdarzeniu? Jakieś fakty
    (tylko nie wyssane z palca przez jakiegoś redaktora 50m).
    Skąd nadjeżdżał pojazd. W którym miejscu piesze weszły na przejście. W
    którym miejscu nastąpiło uderzenie. Jak wyglądał pojazd po zderzeniu?

    --
    mk4

  • 67. Data: 2019-01-02 17:36:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2019 o 16:08, mk4 pisze:

    > W związku z tym (choć te 50m zdaje się naprawdę mocno naciągane)
    > ponawiam pytanie - po co weszły na przejście skoro pojazd nadjeżdżał
    > szybko (być może nawet bardzo szybko jak twierdzisz).

    Zapewne po to, żeby przejść na druga stronę jezdni - a myślałeś że po co?

    Shrek

  • 68. Data: 2019-01-02 17:37:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2019 o 09:49, J.F. pisze:

    > Sajgonu nie widziales ?

    Sajgonu akurat nie. Ale inne azjatyckie miasta tak. Aboco?

    Shrek

  • 69. Data: 2019-01-02 18:16:55
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-01-02 17:36, Shrek wrote:

    > Zapewne po to, żeby przejść na druga stronę jezdni - a myślałeś że po co?

    No to nie można było tego zrobić bezpiecznie i nie włazić jak szybko
    zbliżał się pojazd? Po co ginąć z tak głupiego powodu jak
    niepowstrzymana chęć natychmiastowego przejścia na drugą stronę?

    --
    mk4

  • 70. Data: 2019-01-02 18:42:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2019 o 18:16, mk4 pisze:

    > No to nie można było tego zrobić bezpiecznie i nie włazić jak szybko
    > zbliżał się pojazd?

    Mieli czekać, aż nie będzie żadnego samochodu w zasięgu wzroku?

    > Po co ginąć z tak głupiego powodu jak
    > niepowstrzymana chęć natychmiastowego przejścia na drugą stronę?

    Albo po co ginąć z powodu tak głupiego jak czekanie na autobus, czy
    chodzenie po chodniku.

    Shrek