-
51. Data: 2019-01-01 22:58:21
Temat: Re: mistrz
Od: "Alik" <s...@r...pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
news:0a8e0bc5-4384-4400-b500-63b810f75695@googlegrou
ps.com...
> Zrobcie mnie krolem.
Daj nam szansę i wystartuj w wyborach.
-
52. Data: 2019-01-01 22:59:53
Temat: Re: mistrz kierownicy w BWM na pasach (i dwa trupy)
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Janusz j...@o...pl ...
> Oczywiście że nie, pokazuje tylko że trzeba mieć oczy szeroko otwarte
> i patrzeć obojętne czy to na przejściu, skrzyżowaniu czy przejeździe
> kolejowym. Zawsze się rozglądam i nigdy nie jadę na pamięć, po prostu
> jak się
> siada za kierownicą to trzeba się skupić na jeździe a nie zaprzątać
> sobie głowy
> codziennymi problemami.
Moim zdaniem trzeba tez sobie zostawiac zawsze miejsce na popełnienie
pomylki. A niestety spora czesc uzytkowników ulic zachowuje sie tak jakby
własnie uczestniczyła w GP Monaco i liczyła sie kazda sekunda od swiateł
do swiateł.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,
a odpowiedzi nie uwzględniają innego niż mój punktu widzenia.
-
53. Data: 2019-01-02 01:20:10
Temat: Re: mistrz kierownicy w BWM na pasach (i dwa trupy)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 30 Dec 2018 21:06:09 +0100, Shrek napisał(a):
> W dniu 30.12.2018 o 18:03, P.B. pisze:
>> świetny komentarz z Twittera wysłany przez TVP Korea:
>> "Mamy teorię, że gdyby zlikwidować przejścia dla pieszych, to w Polsce
>> ginęłoby mniej osób. Te kilka białych pasów na jezdni daje pieszym złudne
>> poczucie, że statystyczny polski kierowca ma mózg."
>
> Bo dokładnie tak jest. W wolsce (w zasadzie jednak w Polsce, bo rodowód
> zjawiska sięga głębokiego PRLu) wbrew nazwie przejścia dla pieszych nie
> są dla pieszych, tylko przeciw nim. Przejście to nie miejsce na którym
> ma się czuć bezpiecznie, a po prostu jedyne miejsce gdzie może pokonać
> jezdnię. Pod warunkiem że nic nie jedzie.
Poniekad, ale nie narzekaj, bo zawsze moze byc tak
https://www.youtube.com/watch?v=cS8YyDp47pc
https://www.youtube.com/watch?v=wx1QSjVV3BU
J.
-
54. Data: 2019-01-02 06:55:30
Temat: Re: mistrz kierownicy w BWM na pasach (i dwa trupy)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 02.01.2019 o 01:20, J.F. pisze:
> Poniekad, ale nie narzekaj, bo zawsze moze byc tak
>
> https://www.youtube.com/watch?v=cS8YyDp47pc
>
> https://www.youtube.com/watch?v=wx1QSjVV3BU
I teraz pytanie gdzie bezpieczniej - w zachodnio północnej Europie, czy
wschdonio południowej? Bo padają stwierdzenia, że model azjatycki jest
bezpieczniejszy. Ci prawda statystyki mówią co innego, ale nie przekonasz.
Shrek
-
55. Data: 2019-01-02 08:02:53
Temat: Re: mistrz kierownicy w BWM na pasach (i dwa trupy)
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2018-12-30 16:16, j...@j...org wrote:
> On Sunday, December 30, 2018 at 9:02:58 PM UTC+9, Cavallino wrote:
>> W dniu 30-12-2018 o 12:35, PiteR pisze:
>>> na ** p.m.s ** pisze tak:
>>>
>>>> Kolejny, który jeździ "szybko, lecz bezpiecznie", i nie będzie
>>>> zwalniał na pasach:
>>>>
>>>>
>>>> https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/26-letni-kiero
wca-potracil-sm
>>>> iertelnie-2-kobiety-w-toruniu/l4p223y
>>>>
>>>> Do tragicznego wypadku doszło w Toruniu w sobotę około godziny
>>>> 19:30. Rozpędzone BMW wjechało na przejście dla pieszych. Dwie
>>>> kobiety nie miały szans na ucieczkę. Ofiary to matka i córka.
>>>> Obie zmarły niedługo po przewiezieniu do szpitala. Zawinił
>>>> 26-letni kierowca.
>>>>
>>>> Uderzenie było tak silne, że ofiary znalazły się ok. 50 m od
>>>> miejsca uderzenia. 52-letnia matka i jej 18-letnia córka zostały
>>>> przetransportowane do szpitala. Działania lekarzy nie zdołały
>>>> ich uratować. Zmarły krótko po godz. 20.
>>>
>>>
>>>
>>> Dużo podobnych wypadków. Za niskie kary?
>>
>> Nie - za mała separacja ruchu samochodowego od ruchu rowerowego i
>> pieszych, brak obwodnic i szybkich przelotów przez miasta.
>
> Że tak powiem, bredzisz.
>
> Wypadek miał miejsce w Toruniu, na ulicy Grudziądzkiej, w tym miejscu, między ulicą
Polną (u góry), a centrum handlowym (dół mapy, widać parking CH).
>
> https://goo.gl/maps/36yoU3Ns9iH2
>
> https://screenshots.firefox.com/wgVY1zNJYxwv6bAg/www
.google.com
>
> - Toruń ma południową obwodnicę
>
> - droga dwupasmowa w obie strony, rozdzielona pasem zieleni
>
> - obok ścieżka rowerowa
>
> - dwa trupy, bo debil "jeździ szybko, a bezpiecznie" i ma cegłę zamiast mózgu i
prawej nogi
Ten fragment drogi niema nic wspólnego z czymś co można sprawnie
pokonać. Nie o tym była mowa.
A może wyjaśnisz czemu szanowne Panie przy dobrej widoczności drogi
wlazły pod pędzący pojazd? Bo jakoś ciężko to pojąc. Nie było widać, że
nadjeżdża pojazd? Nie było widać, że nadjeżdza szybko?
--
mk4
-
56. Data: 2019-01-02 08:55:48
Temat: Re: mistrz kierownicy w BWM na pasach (i dwa trupy)
Od: j...@j...org
On Wednesday, January 2, 2019 at 4:03:19 PM UTC+9, mk4 wrote:
> > On Sunday, December 30, 2018 at 9:02:58 PM UTC+9, Cavallino wrote:
> >> W dniu 30-12-2018 o 12:35, PiteR pisze:
> >>> na ** p.m.s ** pisze tak:
> >>>
> >>>> Kolejny, który jeździ "szybko, lecz bezpiecznie", i nie będzie
> >>>> zwalniał na pasach:
> >>>>
> >>>>
> >>>> https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/26-letni-kiero
wca-potracil-sm
> >>>> iertelnie-2-kobiety-w-toruniu/l4p223y
> >>>>
> >>>> Do tragicznego wypadku doszło w Toruniu w sobotę około godziny
> >>>> 19:30. Rozpędzone BMW wjechało na przejście dla pieszych. Dwie
> >>>> kobiety nie miały szans na ucieczkę. Ofiary to matka i córka.
> >>>> Obie zmarły niedługo po przewiezieniu do szpitala. Zawinił
> >>>> 26-letni kierowca.
> >>>>
> >>>> Uderzenie było tak silne, że ofiary znalazły się ok. 50 m od
> >>>> miejsca uderzenia. 52-letnia matka i jej 18-letnia córka zostały
> >>>> przetransportowane do szpitala. Działania lekarzy nie zdołały
> >>>> ich uratować. Zmarły krótko po godz. 20.
> >>>
> >>>
> >>>
> >>> Dużo podobnych wypadków. Za niskie kary?
> >>
> >> Nie - za mała separacja ruchu samochodowego od ruchu rowerowego i
> >> pieszych, brak obwodnic i szybkich przelotów przez miasta.
> >
> > Że tak powiem, bredzisz.
> >
> > Wypadek miał miejsce w Toruniu, na ulicy Grudziądzkiej, w tym miejscu, między
ulicą Polną (u góry), a centrum handlowym (dół mapy, widać parking CH).
> >
> > https://goo.gl/maps/36yoU3Ns9iH2
> >
> > https://screenshots.firefox.com/wgVY1zNJYxwv6bAg/www
.google.com
> >
> > - Toruń ma południową obwodnicę
> >
> > - droga dwupasmowa w obie strony, rozdzielona pasem zieleni
> >
> > - obok ścieżka rowerowa
> >
> > - dwa trupy, bo debil "jeździ szybko, a bezpiecznie" i ma cegłę zamiast mózgu i
prawej nogi
>
> Ten fragment drogi niema nic wspólnego z czymś co można sprawnie
> pokonać. Nie o tym była mowa.
>
> A może wyjaśnisz czemu szanowne Panie przy dobrej widoczności drogi
> wlazły pod pędzący pojazd? Bo jakoś ciężko to pojąc. Nie było widać, że
> nadjeżdża pojazd? Nie było widać, że nadjeżdza szybko?
Panie wyleciały na 50 metrów do przodu. Z jaką prędkością musiał jechać samochód, aby
wyrzucić dwie osoby tak daleko?
-
57. Data: 2019-01-02 09:49:20
Temat: Re: mistrz kierownicy w BWM na pasach (i dwa trupy)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 2 Jan 2019 06:55:30 +0100, Shrek napisał(a):
> W dniu 02.01.2019 o 01:20, J.F. pisze:
>> Poniekad, ale nie narzekaj, bo zawsze moze byc tak
>> https://www.youtube.com/watch?v=cS8YyDp47pc
>> https://www.youtube.com/watch?v=wx1QSjVV3BU
>
> I teraz pytanie gdzie bezpieczniej - w zachodnio północnej Europie, czy
> wschdonio południowej? Bo padają stwierdzenia, że model azjatycki jest
> bezpieczniejszy. Ci prawda statystyki mówią co innego, ale nie przekonasz.
Sajgonu nie widziales ?
J.
-
58. Data: 2019-01-02 15:13:13
Temat: Re: mistrz kierownicy w BWM na pasach (i dwa trupy)
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2019-01-01 22:59, Budzik wrote:
> Użytkownik Janusz j...@o...pl ...
>
>> Oczywiście że nie, pokazuje tylko że trzeba mieć oczy szeroko otwarte
>> i patrzeć obojętne czy to na przejściu, skrzyżowaniu czy przejeździe
>> kolejowym. Zawsze się rozglądam i nigdy nie jadę na pamięć, po prostu
>> jak się
>> siada za kierownicą to trzeba się skupić na jeździe a nie zaprzątać
>> sobie głowy
>> codziennymi problemami.
>
> Moim zdaniem trzeba tez sobie zostawiac zawsze miejsce na popełnienie
> pomylki.
O to to. Dlatego nie powinno być żadnego włażenia na przejście bez
upewnienie się, że można to zrobić bezpiecznie ani tym bardziej
mitycznego pierwszeństwa jeszcze przed nim.
--
mk4
-
59. Data: 2019-01-02 15:26:51
Temat: Re: mistrz kierownicy w BWM na pasach (i dwa trupy)
Od: kk <k...@o...pl>
On 2019-01-01 11:44, Shrek wrote:
> W dniu 01.01.2019 o 10:59, ToMasz pisze:
>
>> PS a wogóle nie wspomniałem o przypadkach kiedy kierowca z jakiegoś
>> powodu nie jest w stanie zahamować. Awaria samochodu, nagłe bardzo złe
>> samopoczucie, losowa, nieprzewidywalna sytuacja odwracająca uwagę.
>
> Cały twój wywód ma oczywioście jakiś sens i pieszych również należy
> edukować (i to się robi - chocby kampania "odłóż smartfon i żyj" czy
> genialny spot tramwajów warszawskich, jak również - tak, tak - uczą tego
> w szkole).
Za słabo. Musiałyby posypać się mandaty w ilości proporcjonalnej do
udziału pieszych to by może świadomość wzrosła.
> Natomist nie zmienia to niczego w kwestii winy. I próby
> usprawiedliwienia zabójców drogowych, poprzez dzielenie się winą z
> ofiarami są po prostu słabe.
Obstawiam, że 100% pieszych, którzy ulegli wypadkowi nie wykazało się
ostrożnością, dlatego zginęli. I oczekuję takiego samego zaangażowania
od pieszych jak swoje, nie jakieś takm pierdy o winie, które nikomu nie
pomogą.
-
60. Data: 2019-01-02 16:03:18
Temat: Re: mistrz kierownicy w BWM na pasach (i dwa trupy)
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2019-01-01 10:59, ToMasz wrote:
> W dniu 31.12.2018 o 20:27, PiteR pisze:
>> na ** p.m.s ** ToMasz pisze tak:
>>
>>> Bo mnie i moje dzieci tak wychowano,
>>> że spoglądamy czy możemy skorzystać z _pierwszeństwa_.
>>
>>
>> W 99% się zgadzam ale co jeśli wariat wyskoczy z prędkością która nie
>> pozwoli na ucieczkę już z pasów. Albo spojrzysz, zdecydujesz idę a
>> wariat wyskoczy zza zasłony innym pasem.
>>
>>
> do wszystkich:
> 100% wypadków na przejściu dla pieszych, powstaje z przecięcia się w
> jednym punkcie i czasie torów ruchu samochodu i pieszego. Pierwszeństwo
> ma pieszy. Ale zastanówcie się, gdzie jeszcze we wszechświecie, takie
> "pierwszeństwo" nadane uprzywilejowanie, zwalnia ze zdrowego myślenia?
> Żona kupiła w sklepie mięso. data przydatności do przyszłego wtorku.
> śmierdzi zgnilizną? Mam to w dupie, data przydatności jest - jemy. To że
> pieszy ma pierwszeństwo, nie daje mu praw nadludzkich.
> ile wypadków jest na zwężonym odcinku drogi?
> http://brd.edu.pl/znaki/md5.html
> Zero. bo? bo obydwaj kierowcy patrzą i dają szanse drugiemu. To dowodzi
> że kierowcy nie są ślepi, znają przepisy. Zdecydowanie gorzej radzą
> sobie gdy trzeba zobaczyć "pieszego" który niema określonego koloru,
> przewidywalnego zachowania, instynktu samozachowawczego. Piesi mają w
> dupie obowiązujące ich ograniczenia:
> W art. 14 KD czytamy, że pieszemu zabrania się:
> - wchodzenia na jezdnię:
> a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
> pieszych,
> b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi,
>
> skąd wiem? bo poza tym że poruszam się samochodem, jeżdżę rowerem.
> absolutnie bezgłośnym rowerem. Gdyby było lato, nagarałbym dla Was w
> ciągu jednego dnia minimum 10 przypadków pieszych którzy włażą na pasy
> NIE sprawdzajac czy kierowca nadjeżdżającego pojazdu ma szansę wyhamować
> z 50km/h. Czy któryś pieszy dostał/dostanie mandat? nie. kiedyś dostanie
> zderzakiem.
> Nie lubię strzępić języka na marne. co więc możemy zrobić aby ludzie
> przestali ginąć na pasach? Wyobraźcie sobie miasto, droga
> jednokierunkowa, trzy pasy, skrzyżowanie i przejście dla pieszych. dwa
> pasy prosto jeden w prawo. na prawym korek. 30 samochodów. nadjeżdża
> obcy kierowca środkowym. prawy przypominam stoi. stoi bo jest korek...
> czy bo puszczają pieszych? idealnie według przepisów, kierowcy na
> pozostałych pasach mają obowiązek upewnić się ze na zasłoniętym obszarze
> przejścia dla pieszych niema przechodniów. więc? jeden pas zakorkowany
> na dwóch pozostałych pasach każdy kierowca robi stop. 1000 przejść dla
> pieszych, ruch uliczny sparaliżowany. Czy jest inne wyjście? Tak.
> wspomniany art 15 punk b. PRzechodniu upewnij sie ze _DRUGI_ i każdy
> kolejny pas jezdni jest wolny. W omawianym przypadku to nie zadziałało.
> Co jest bardziej logicznym rozwiazaniem? odwrócenie głowy pieszego, czy
> zatrzymywanie się każdego samochodu przed przejściem? Ja nie neguje
> pierwszeństwa pieszych. pytam o samą logikę?
> Druga sprawa to fakt, że pieszy ma do ogarnięcia wzrokiem mały obszar w
> który pojawią się dwa reflektory nadjeżdżającego samochodu - lub nie.
> kierowca widzi coś takiego:
> https://youtu.be/n8_U0qv1S4M
> Teraz pytania. patrzyli czy coś jedzie? Bo weszli idealnie na kolizję.
> Nie zastanawiam się nad kwestią pierwszeństwa!!!! Czy któryś z Was idąc
> po chodniku też wali kursem kolizyjnym na innego człowieka i z napięciem
> czeka czy ten drugi ustąpi? No raczej nie. To właśnie wbijanie do głowy
> pieszym, powoduje wzrost tego typu zachowań i wzrost liczby wypadków
> śmiertelnych. ważne słowo: pieszym. bo normalny kierowca nie wlezie na
> pasy pod auto, bo jego głowa sama, bez udziału mózgu odwróci się w
> kierunku z którego może nadejść zagrożenie.
> Co wiec powinno pozostać po tym długim wywodzie? Idźcie i opowiedzcie
> rodzinie przy obiedzie, że na internecie jest jeden kretyn, który za
> wypadki na przejściu dla pieszych, chciałby obarczyć odpowiedzialnością
> nie tylko kierowców samochodów, ale (w pewnym stopniu) również pieszych.
> niech oni to opowiadają wszystkim w okół. I jeśli któregoś deszczowego
> dnia, (osoba która usłyszała tą opowieść,) wchodząc na przejście dla
> pieszych odwróci głowę, zobaczy pędzące BMW i uniknie śmierci - to
> będzie znak że odwaliliśmy kawał dobrej roboty.
> ToMasz
>
> PS a wogóle nie wspomniałem o przypadkach kiedy kierowca z jakiegoś
> powodu nie jest w stanie zahamować. Awaria samochodu, nagłe bardzo złe
> samopoczucie, losowa, nieprzewidywalna sytuacja odwracająca uwagę.
Wreszcie jakiś głos rozsądku.
--
mk4