  • 1. Data: 2010-12-18 20:03:40
    Temat: mieszanka LPG
    Od: p?rform?rka <m...@i...pl>

    Mam pytanko. Jakiś czas temu znajomy poradził, tankowanie
    w innej stacji LPG, twierdząc, że gaz w niej jest lepszy.
    Po dwóch, góra trzech tankowaniach, zaświeciła sie taka
    pomarańczowa lampka z wyglądu przypominająca
    "kranik"- umownie. W servisie, pan w garniturze podłączył
    komputer i stwierdził, że jest to kontrolka, która "wyłapuje"
    nieodpowiednią
    mieszankę gazu. Ściślej - stwierdził, że mieszanka jest za uboga i
    dlatego
    kontrolka się zaświeciła. Co ciekawe w tym wszystkim, na tej rzekomo
    ubogiej mieszance LPG samochód spala o dwa lity mniej. Czy dobrze
    zrozumiałam, czy to
    powinno być raczej odwrotnie, że na bogatej w "ulepszacze" mieszance
    gazu samochód
    powinien spalić mniej, bo ma..powiedzmy lżej? Mnie się zdaje, tak na
    babski rozum, że placki prędzej skopca się
    na suchej patelni niż na naoliwionej, przez co i one będą lepsze i
    patelnia dłużej pożyje. To taka analogia dla mojego samo zobrazowania.
    No
    oczywiście pewna nie jestem, ale właśnie dlatego się pytam.Dzięki.
    --
    p?rform?rka

  • 2. Data: 2010-12-18 20:48:38
    Temat: Re: mieszanka LPG
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Dec 2010 11:03:40 -0800 (PST), p?rform?rka wrote:
> [...]
    >"kranik"- umownie. W servisie, pan w garniturze podłączył
    >komputer i stwierdził, że jest to kontrolka, która "wyłapuje"

    To jest kontrolka oryginalna samochodu, czy od instalacji gazowej ?

> [...]
    >gazu samochód
    >powinien spalić mniej, bo ma..powiedzmy lżej?

    Przy dzisiejszej elektronice to nic nie wiadomo :-)

    Gdyby tego gazu z jakis przyczyn podawala instalacja mniej niz trzeba,
    to by mniej palilo, a komputer by raportowal uboga mieszanke
    (mieszanke paliwa z powietrzem).
    Ale to zdrowe nie jest i auto byloby slabsze.

    Tylko nie bardzo wiem dlaczego mialoby mniej podawac i dlaczego
    komputer tego nie skorygowal.

    J.

  • 3. Data: 2010-12-18 22:54:37
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Mało które auto ma na zegarach kontrolke od instalacji gazowej.
    Mogła Ci sie zapalić kontrolka tzw check engine a pod kompem wyszłed bład
    ubogiej mieszanki.
    Uboga, czyli za mało paliwa w stosunku do powietrza.
    Mieszanka czy to za uboga, czy za bogata jest podobnie szkodliwa dla
    silnika.
    Jeśli zależy Ci na tankowaniu na tej stacji, podjedź do gazowników na
    regulacje.

    Jacek

  • 4. Data: 2010-12-19 01:43:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "p?rform?rka" <m...@i...pl> wrote in message
    a.googlegroups.com...
> [...]
    > Po dwóch, góra trzech tankowaniach, zaświeciła sie taka
    > pomarańczowa lampka z wyglądu przypominająca

    A nie przypominała Ci może silnika z wiatraczkiem z przodu?

> [...]
    > w "ulepszacze" mieszance gazu samochód
    > powinien spalić mniej, bo ma..powiedzmy lżej?

    Ty myślisz o mieszance tego co tankujesz do butli/baku...
    Tymczasem mechanik mówił o mieszance paliwa z powietrzem już w silniku.
    Zbyt uboga w paliwo mieszanka paliwa z powietrzem będzie powodować
    zbyt gorące spalanie się paliwa w silniku i np. przyspieszone zużycie
    zaworów.
    Pewny jestem, że nie chcesz ich wymieniać... bo to kosztowna zabawa.

> [...]
    > patelnia dłużej pożyje. To taka analogia dla mojego samo zobrazowania.
    > No oczywiście pewna nie jestem, ale właśnie dlatego się pytam.Dzięki.

    No i silnik Ci się właśnie fajczy, bo dostaje za mało paliwa w stosunku
    do powietrza. Trzeba regulować instalację gazową.

  • 5. Data: 2010-12-19 15:54:33
    Od: p?rform?rka <m...@i...pl>

    Dziękuje za wytłumaczenia. Podam dalsze informacje.
    Ta kontrolka zaświeca sie miedzy prędkościomierzami
    to się chyba nazywa komputer. Gaz był zainstalowany od nowości niewiem
    jednak czy nazywać to fabrycznie czy w servisie w ramach
    jakiejś promocji. Instalacja jest włoska, chyba Lovato czy coś w tym
    guście.
    Sporo rozumiem z tego co mi tu Panowie tłumaczycie, ale
    nadal nie pojmuje dlaczego na tej ubogiej mieszance samochód pali
    mniej. Facio z servisu podłączył komputer i poprawił usterkę, ale
    wspomniał, że może się zaświecić, wiec najlepiej jechać do Siedlec
    do servisu gazowego na regulacje. Wnoszę, również po waszych
    wskazówkach, ze będzie to jednak zabieg nieodzowny.
    Więc raz jeszcze. Dlaczego samochód pali mniej, choć
    komputer teoretycznie alarmuje nieprawidłowość?
    A i zapomniałam dodać. Mnie się zdaje, ze ta kontrolka
    ma tendencje do zaświecania sie w okresie jednak zimowym-
    ma to jakieś znaczenie?
    --
    p?rform?rka

  • 6. Data: 2010-12-19 19:10:54
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    On Sun, 19 Dec 2010 06:54:33 -0800 (PST), p?rform?rka wrote:

    > Więc raz jeszcze. Dlaczego samochód pali mniej, choć
    > komputer teoretycznie alarmuje nieprawidłowość?

    To jak z przepisem na ciasto: jak dasz za mało mąki, to ciasto sie nie uda,
    ale więcej mąki (niezużytej) zostanie na później.
    Tylko co po tej zaoszczędzonej mące, skoro ciasto to wyrzucenia... :)

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 7. Data: 2010-12-19 19:36:01
    Od: p?rform?rka <m...@i...pl>

    On 19 Gru, 19:10, Rafał Grzelak <s...@d...com> wrote:

    > To jak z przepisem na ciasto: jak dasz za mało mąki, to ciasto sie nie uda,
    > ale więcej mąki (niezużytej) zostanie na później.
    > Tylko co po tej zaoszczędzonej mące, skoro ciasto to wyrzucenia..

    Skoro zatem ta mieszanka jak wskazujesz idzie na niekorzyść mojemu
    autu
    pomimo mniejszego spalania to jak to sie dzieje, że osiągi ma nie
    zmniejszone a
    w każdym razie tego nie czuje. A jeszcze, jak zaczęto zakładać
    instalacje gazowe to
    znawcy z zakresu twierdzili, że silniki takich aut nie pożyją długo, a
    mimo to samochody jeżdżą
    i zwolenników instalacji gazowej jest coraz więcej. Mnie się
    zdaje, że samochód to nie WSK'a przecież silnik samochodowy jest
    smarowany OLEJEM
    a nie mieszanką? Jak to więc jest, że nie traci na mocy przy ubogiej
    mieszance?

  • 8. Data: 2010-12-19 21:28:27
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    On Sun, 19 Dec 2010 10:36:01 -0800 (PST), p?rform?rka wrote:

> [...]
    > autu
    > pomimo mniejszego spalania to jak to sie dzieje, że osiągi ma nie

    Moze wlasnie nie czujesz.
    Napisz co to za auto i z jakim silnikiem.

    Jesli silnik ma zapas mocy i nie jest za slaby do masy auta, to przy
    codziennej jezdzie mozna nie zauwazyc roznicy.

> [...]
    > mimo to samochody jeżdżą
    > i zwolenników instalacji gazowej jest coraz więcej.

    A to juz co kto lubi i na co kogo stac.
    Kazde paliwo ma swoje wady i zalety.

    > Mnie się
    > zdaje, że samochód to nie WSK'a przecież silnik samochodowy jest
    > smarowany OLEJEM
    > a nie mieszanką?

    Mieszanka = powietrze + gaz albo ogólniej powietrze + paliwo.

    Nie chodzi tu o mieszake paliwo+olej stosowana w dwusuwach jak WSK.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 9. Data: 2010-12-19 21:34:21
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 19 Dec 2010 10:36:01 -0800 (PST), p?rform?rka napisał(a):

    > Skoro zatem ta mieszanka jak wskazujesz idzie na niekorzyść mojemu
    > autu pomimo mniejszego spalania to jak to sie dzieje, że osiągi ma nie
    > zmniejszone a w każdym razie tego nie czuje.

    Jakie to są osiągi? Bo łatwiej wyczuc spadek z 200KM niż z 50KM.

    > A jeszcze, jak zaczęto zakładać instalacje gazowe to
    > znawcy z zakresu twierdzili, że silniki takich aut nie pożyją długo,

    Tak, tak, silniki wybuchną, wydmucha uszczelki i wszystko co możliwe ;)

    > zdaje, że samochód to nie WSK'a przecież silnik samochodowy jest
    > smarowany OLEJEM
    > a nie mieszanką? Jak to więc jest, że nie traci na mocy przy ubogiej
    > mieszance?

    Co do tej kontrolki to też możliwe, ze instalatorzy zrobili jakieś
    hokus-pokus z kabelkami i podpięli się nie tam, gdzie trzeba.

    Podaj markę i model samochodu, a najlepiej poszukaj na images.google.com
    zdjęcia panelu z kontrolkami i wskaż tę, która się pali.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2010-12-19 22:19:57
    Od: p?rform?rka <m...@i...pl>

    >Mieszanka = powietrze + gaz albo ogólniej powietrze + paliwo.
    >Nie chodzi tu o mieszake paliwo+olej stosowana w dwusuwach jak WSK.

    No ja to rozumiem, tylko czy to zjawisko spalania mniej mojego
    samochodu na tej mieszance
    może świadczyć że:
    - samochód jest na wtrysku wiec zawsze podaje tyle samo mieszanki ale
    ponieważ komputer "z góry" ma określoną
    jakąś tolerancje na tę mieszance i gdy tylko ona różni sie od
    standardu to
    wychwytuje on najmniejsze nieprawidłowości i się zaświeca?
    Czy to jest może tak, że dostaje wiecej powietrza w mieszance przez co
    obroty sa wieksze i samochód ma lżej, ale
    przez to silnik bardziej dostaje w .....?

    Jakie auto to chyba nie ma wiekszego znaczenia.
    Ma 1.6 pojemności 102 KM.

    Kontrolka w instrukcji kontrolek
    "nosi nazwę" - kontrola sterowania silnika.
    --
    p?rform?rka

    ps. sorry, że drażnię znawców swoim laicyzmem, ale musze to wiedzieć
    bo spać nie będę.