  • 1. Data: 2010-12-18 10:55:34
    Temat: jaki prostownik kupić?
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    mam autko hyundai galopera i dwa problemy

    zapominam o wyłączaniu świateł, poprzednie autko miało pipka po zgaszeniu
    silnika i otwartych drzwiach i często rozładowuję akumulator (dziwne że
    jeszcze żywy)
    tu pytanie czy znacie jakiś schemat gdzie taki pipek można podpiąć?

    co z tym związane przydałaby się ładowarka do akumulatora, niestety na rynku
    jest masa taniego chłamu
    więc jaki kupić dobry i nie za drogi szacuję że ok. 200zł, ale jak przyjdzie
    wydać 500zł i ma naprawdę długo działać...

    wujas ma stary z trafo, ciężki, z jakimś pokrętłem i śmiga latami

  • 2. Data: 2010-12-18 13:03:10
    Temat: Re: jaki prostownik kupić?
    Od: "lukasz" <1...@c...pl>

> [...]
    > przyjdzie wydać 500zł i ma naprawdę długo działać...
    >

    > wujas ma stary z trafo, ciężki, z jakimś pokrętłem i śmiga latami

    kup taki, peniw masz spory akumulator w tym aucie, 15 wytarczy spokojnie to
    150 Ah
    regulacja tez jest
    IMO cena dez dobra

    http://allegro.pl/okazja-prostownik-12v-15a-pms15r-i
    1373779152.html

  • 3. Data: 2010-12-18 14:42:53
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeszcze żywy)
    > tu pytanie czy znacie jakiś schemat gdzie taki pipek można podpiąć?

    W sklepie elektrynym/elektronicznym kup pipka (brzęczyk) za 3-10 złotych,
    podepnij - najprościej - do czujnika w drzwiach, zdejmij plastik i znajdź
    wiązkę, omomierz w dłoń i namierz kabelek prowadzący od tego czujnika, w 99%
    przypadków będzie to masa (po zamknięciu drzwi czy naciśnięciu pstryczka nie
    ma masy, po otwarciu pojawia się). Plus od pstryczka podepnij do
    podświetlenia radia. To rozwiązanie nieprofesjonalne, wada zaś taka, że
    piszczy i przy włączonym silniku, kiedy otworzysz drzwi. Ale zadanei
    spełnia. Czas montażu - 15 min. Zwróć uwage na ploaryzacyjną kablologię, to
    znaczy pipek ma plus i minus.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 4. Data: 2010-12-18 15:55:36
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    dziękuję za cenne uwagi, jednak...

    dziś w sklepie zauważyłem że jest jakiś automat,
    który po uruchomieniu alternatora załącza lampy
    i wyłącza po jego wyłączeniu, wg mnie idealne rozwiązanie

    czy są jakieś wady tego rozwiązania?

  • 5. Data: 2010-12-18 20:07:28
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > dziękuję za cenne uwagi, jednak...
    >

    > dziś w sklepie zauważyłem że jest jakiś automat,
    > który po uruchomieniu alternatora załącza lampy
    > i wyłącza po jego wyłączeniu, wg mnie idealne rozwiązanie

    tylko trzeba wziąć sygnał z komory silnika od alternatora. Łatwiej wziąć
    sygnał od pompy paliwa (przeważnie bezpiecznik jest w kabinie) opóźniony na
    jakimś tranzystorze o 5sekund. Ja tak mam zrobione. :-)

  • 6. Data: 2010-12-19 10:07:13
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

> [...]
    > który po uruchomieniu alternatora załącza lampy
    > i wyłącza po jego wyłączeniu, wg mnie idealne rozwiązanie

    Nie piszesz jakie to auto. Jeśli to nowsza konstrukcja może mieć taką opcję
    w ustawieniach komputera. Aktywujesz i masz. Ja tak zrobiłem w Corsie C.

    pozdr
    lublex

  • 7. Data: 2010-12-19 13:05:37
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "lublex" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nie piszesz jakie to auto. Jeśli to nowsza konstrukcja może mieć taką
    > opcję w ustawieniach komputera. Aktywujesz i masz. Ja tak zrobiłem w
    > Corsie C.

    Jak to nie pisze? W pierwszym zdaniu jest marka i model.

  • 8. Data: 2010-12-20 11:09:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > tu pytanie czy znacie jakiś schemat gdzie taki pipek można
    > podpiąć?

    Typowo gdzies miedzy obwod swiatel a zarowke oswietlenia
    wnetrza/wylacznik drzwiowy.
    Jak swiatla wlaczone a drzwi otwarte to piszczy.

> [...]
    > więc jaki kupić dobry i nie za drogi szacuję że ok. 200zł, ale
    > jak przyjdzie wydać 500zł i ma naprawdę długo działać...

    No coz - tani chlam zazwyczaj tez dziala, tylko nie mozna zapomniec
    wylaczyc ..

    J.