    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: mieszanka LPG
    Date: Sat, 18 Dec 2010 18:43:55 -0600

    "p?rform?rka" <m...@i...pl> wrote in message
    news:c213e160-5e88-4bdf-b2a2-1b652ac720de@g26g2000vb
    a.googlegroups.com...
    > Mam pytanko. Jakiś czas temu znajomy poradził, tankowanie
    > w innej stacji LPG, twierdząc, że gaz w niej jest lepszy.
    > Po dwóch, góra trzech tankowaniach, zaświeciła sie taka
    > pomarańczowa lampka z wyglądu przypominająca
    > "kranik"- umownie.

    A nie przypominała Ci może silnika z wiatraczkiem z przodu?

    > W servisie, pan w garniturze podłączył
    > komputer i stwierdził, że jest to kontrolka, która "wyłapuje"
    > nieodpowiednią mieszankę gazu.
    > Ściślej - stwierdził, że mieszanka jest za uboga i dlatego
    > kontrolka się zaświeciła. Co ciekawe w tym wszystkim, na tej rzekomo
    > ubogiej mieszance LPG samochód spala o dwa lity mniej. Czy dobrze
    > zrozumiałam, czy to powinno być raczej odwrotnie, że na bogatej
    > w "ulepszacze" mieszance gazu samochód
    > powinien spalić mniej, bo ma..powiedzmy lżej?

    Ty myślisz o mieszance tego co tankujesz do butli/baku...
    Tymczasem mechanik mówił o mieszance paliwa z powietrzem już w silniku.
    Zbyt uboga w paliwo mieszanka paliwa z powietrzem będzie powodować
    zbyt gorące spalanie się paliwa w silniku i np. przyspieszone zużycie
    zaworów.
    Pewny jestem, że nie chcesz ich wymieniać... bo to kosztowna zabawa.

    > Mnie się zdaje, tak na
    > babski rozum, że placki prędzej skopca się
    > na suchej patelni niż na naoliwionej, przez co i one będą lepsze i
    > patelnia dłużej pożyje. To taka analogia dla mojego samo zobrazowania.
    > No oczywiście pewna nie jestem, ale właśnie dlatego się pytam.Dzięki.

    No i silnik Ci się właśnie fajczy, bo dostaje za mało paliwa w stosunku
    do powietrza. Trzeba regulować instalację gazową.