  • 91. Data: 2011-10-24 17:50:19
    Temat: Re: ..mamy ograniczenie do 70 km/godz. i ktoś jedzie lewym pasem z maksymalną...
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-10-24 17:31, kamil pisze:

    > Zazwyczaj żeby coś było zgodne z prawem, musi być też zgodne z
    > przepisami. Znów nie mam racji?

    Tradycyjnie nie masz. Aby coś było niezgodne z prawem, musi łamać jakiś
    przepis. Czyli nie musi być przepisu, który pozwala Ci chodzić w
    czerwonych butach i zielonym berecie, wystarczy, że nic tego nie zakazuje.

    A.

  • 92. Data: 2011-10-24 17:53:53
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/10/2011 16:50, Arek wrote:

    > Tradycyjnie nie masz. Aby coś było niezgodne z prawem, musi łamać jakiś
    > przepis. Czyli nie musi być przepisu, który pozwala Ci chodzić w
    > czerwonych butach i zielonym berecie, wystarczy, że nic tego nie zakazuje.

    Znak B-33

    "Oznacza zakaz przekraczania prędkości określonej na znaku liczbą
    kilometrów na godzinę."

    Będziesz łaskawy wskazać, gdzie tam jest mowa o +10km/h z uwagi na
    niedokładność prędkościomierza?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 93. Data: 2011-10-24 17:56:22
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/10/2011 16:36, Arek wrote:

    > *
    >
    > **

    > Twoje problemy z czytaniem są przerażające. Może tym razem postaram się
    > pomóc, poznaj moją dobroć.
    >
    > Postaram się powoli, może to pomoże:
    > 1. Przeczytaj jeszcze raz swoje pytanie oznaczone "*"
    > 2. Zastanów się
    > 3. Przeczytaj jeszcze raz moje pytanie oznaczone "**"
    > 4. Teraz uwaga: moje pytanie dotyczyło Twojego pytania, z którego
    > wynikało, że sugerowałem Ci jakąś wypowiedź.
    > 5. Jako, że nic takiego Ci nie sugerowałem, więc zapytałem gdzie tak
    > napisałem.

    Arku. Piszesz, że kierowca BMW mógł "zgodnie z przepisami" jechać 79.
    Potem twierdzisz, że nigdzie tak nie napisałeś. Teraz odwracasz kota
    ogonem sugerując, że ja coś sugerowałem, aż przestałem nadążać za Arkową
    logiką.

    Moje pytanie jest boleśnie proste - czy napisałeś, że za znakiem 70
    można jechać 79?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 94. Data: 2011-10-24 17:57:59
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/10/2011 16:48, Arek wrote:

> [...]
    >
    > Aby nieco uprościć (raczej nie dla Ciebie bo małe prawdopodobieństwo, że
    > będziesz w stanie to przeczytać).
    >
    > Ktoś założył, że kierowca ma ograniczone możliwości utrzymania dokładnie
    > zadanej prędkości (pomijam tych co mają tempomaty). Wynika to z dwóch
    > faktów. Na "oko" ciężko jest stwierdzić, czy właśnie przyspieszyliśmy o
    > kilka kilometrów z różnych powodów. Dodatkowo urządzenia pomiarowe w
    > samochodzie mają dość ograniczoną dokładność.
    >
    > Jest to jedna z nielicznych zmian, która pozwala podejrzewać, że gdzieś

    Naprawdę nie wiem już, jak można w przystępny sposób takiemu osłowi
    wyjasnić, że ja nie pytam o MOŻLIWE BŁĘDY URZĄDZEŃ POMIAROWYCH I
    PROBLEMY KIEROWCÓW Z UTRZYMANIEM PRĘDKOŚCI.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 95. Data: 2011-10-24 18:00:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-24, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Naprawdę nie wiem już, jak można w przystępny sposób takiemu osłowi
    > wyjasnić, że ja nie pytam o MOŻLIWE BŁĘDY URZĄDZEŃ POMIAROWYCH I
    > PROBLEMY KIEROWCÓW Z UTRZYMANIEM PRĘDKOŚCI.

    Wytlumacze ci jak chlop krowie na miedzy. Nie mozna jechac szybciej niz
    wskazuje ograniczenie na znaku ale ustawodawca ma swiadomosc tego, ze
    moze to wynikac niekoniecznie z checi lamania przepisow a po prostu
    problemu kierowcy z utrzymaniem scisle ograniczonej predkosci bo
    wazniejsza jest obserwacja drogi niz predkosciomierza. Panial?

    Czyli takie ludzkie zrozumienie. Po prostu.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 96. Data: 2011-10-24 20:12:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > Tak. Właściwie jeśli twój czytnik ma taką możliwość to możesz ją po tym
    > wycinać. :)

    A Windows Mail (OE w nowszej wersji) to jakoś ugryzie?
    Może chociaż jakąś regułą, sprawdza wtedy coś poza treścią i tematem?

  • 97. Data: 2011-10-24 21:23:33
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl>

    > Nie masz racji, a to dlatego, że nie masz zielonego pojęcia o czym mówisz.

    Prosty przepis. Określa dopuszczalną prędkość. Że metody pomiarowe ułomne są
    nie znaczy, że ma prawo a tylko, że nie jest karany.

> [...]
    > kilka kilometrów z różnych powodów. Dodatkowo urządzenia pomiarowe w
    > samochodzie mają dość ograniczoną dokładność.

    Prędkościomierze zawyżają by zniwelować ewentualny błąd zaniżenia prędkości.
    A prędkość dopuszczalna nie musi być utrzymywana, więc można jechać
    odpowiednio wolniej by uwzględnić także inne błędy.

  • 98. Data: 2011-10-24 21:28:51
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com>

    > Ja twierdzę, że "A ten w BMW mógł zgodnie z przepisami jechać 79"?

    Kiedy nie mógł. Nie dało się go jedynie za to ukarać.

    > Czytam właśnie twój bełkot i rzeczywiście - niewiele z Arturowo-AZowej
    > logiki rozumiem.

    A propos bełkotu ... mógł jechać i 100km/h więcej, ale to już nie byłoby
    zgodne z przepisami.

  • 99. Data: 2011-10-24 22:20:49
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    >Mało tego, twierdzenia AZ o
    > możliwych błędach wskazań prędkościomierza to zwykła bzdura, ponieważ w
    > najgorszym możliwym wypadku wskazują prędkość faktyczną - w znakomitej
    > większości wypadków zaniżają.

    W większości to chyba jednak zawyżają. Nie widziałem samochodu (ale nie
    twierdzę, że takich nie ma), który by zaniżał wskazania.
    Jako odniesienie traktuję wskazania prędkości z GPS.

  • 100. Data: 2011-10-24 22:45:57
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A Windows Mail (OE w nowszej wersji) to jakoś ugryzie?
    > Może chociaż jakąś regułą, sprawdza wtedy coś poza treścią i tematem?

    To nie ma sensu jak serwer nie zwraca PostingHost w overview