  • 1. Data: 2010-04-22 11:46:42
    Temat: mBank mobile czy GaduAir
    Od: "Grzegorz" <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Planuję przenieść się z TT do mBank mobile lub Gadu Air, praktycznie tylko z
    powodu taniego internetu. Miesięcznie wykorzystuję max. 200-300 MB, ale w TT
    płaciłbym 5 zł za 5 MB. Sam koszt rozmów czy smsów jest niewielki (do 50 zł / mc).

    Gdzieś natknąłem się na informację, że w przypadku utraty karty w GaduAir nie ma
    możliwości uzyskania duplikatu, czyli tracę numer. Czy tak jest faktycznie?
    Jak pod tym względem wygląda mBank?

    Zakładając chęć przeniesienia numeru do jednej z tych sieci - ile w _praktyce_
    trwa taka operacja?

    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-04-22 12:05:19
    Temat: Re: mBank mobile czy GaduAir
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Grzegorz wrote:
> [...]
    > tylko z powodu taniego internetu. Miesięcznie wykorzystuję max. 200-300
    > MB, ale w TT płaciłbym 5 zł za 5 MB. Sam koszt rozmów czy smsów jest

    mBank Mobile masz limi 3 pakietów po 100MB miesięcznie (przedłużają się
    wzajemnie). Do tego jeden pakiet miesięcznie 20MB za darmo (też przedłuża
    ważność pakietu danych). Jeżeli jednak przenosząc numer skorzystać z
    promocji:
    http://mbankmobile.pl/promocje/przenies_numer_19.htm
    19 gr/minutę, to nie masz dostępu do tych pakietów internetowych (chyba
    wtedy tylko masz 50MB/mieś za darmo i... tyle - do sprawdzenia).

    > Gdzieś natknąłem się na informację, że w przypadku utraty karty w
    > GaduAir nie ma możliwości uzyskania duplikatu, czyli tracę numer. Czy
    > tak jest faktycznie? Jak pod tym względem wygląda mBank?

    W mBank mobile jest usługa duplikatu SIM.

    > Zakładając chęć przeniesienia numeru do jednej z tych sieci - ile w
    > praktyce trwa taka operacja?

    Teoretycznie 24h :) Podobno czasem im się to udaje. Z tym, że w mBank
    Mobile musisz jakoś dostać do ręki kartę SIM od operatora, a to się
    odbywa TYLKO pocztą/kurierem.

    Jakub

  • 3. Data: 2010-04-22 12:13:32
    Od: "Grzegorz" <a...@p...onet.pl>

    >        Teoretycznie 24h :) Podobno czasem im się to udaje. Z tym, że w mBank
    > Mobile musisz jakoś dostać do ręki kartę SIM od operatora, a to się
    > odbywa TYLKO pocztą/kurierem.

    W GaduAir jest inaczej?

  • 4. Data: 2010-04-23 12:31:41
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Grzegorz wrote:
    > W GaduAir jest inaczej?

    Ktoś wie? Ktoś korzysta z GA?

    Jakub

  • 5. Data: 2010-04-23 16:00:48
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-04-22 13:46, Grzegorz wrote:
> [...]
    > możliwości uzyskania duplikatu, czyli tracę numer. Czy tak jest faktycznie?

    Już ni, chociaż na początku zakładali taką opcję. Skońzyło się na
    interwencji UKE

    > Zakładając chęć przeniesienia numeru do jednej z tych sieci - ile w _praktyce_
    > trwa taka operacja?

    W praktyce tydzień to minimum, licz na dwa. Sam moment zmiany to kilka
    (2-3) godzin bez łączności, chyba że masz pecha. Ale ten pech, to jest
    niezależny od operatora wirtualnego (mój rekord 27 dni).

    Z innych plusów dodatnich i plusów ujemnych: GG ma swój własny biling,
    który działa... Hmmm... róznie.
    W mB jest biling polkomtelowy, który w tej opcji dość oryginalnie liczy
    transmisję danych (przynajmniej na karcie przeniesionej z taryfą 19 gr).
    Oryginalność jest korzystna dla klienta :)

  • 6. Data: 2010-04-23 23:29:37
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 22 Apr 2010 12:05:19 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

    > mBank Mobile masz limi 3 pakietów po 100MB miesięcznie

    Jest tylko limit, że równocześnie można mieć trzy aktywne pakiety, ale
    limitu pakietów w miesiącu nie ma!
    Ta kwestia była kiedyś wyjaśniona na forum mBanku.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 7. Data: 2010-04-24 15:48:11
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Chris wrote:
    > Jest tylko limit, że równocześnie można mieć trzy aktywne pakiety, ale
    > limitu pakietów w miesiącu nie ma!
    > Ta kwestia była kiedyś wyjaśniona na forum mBanku.

    Uprościłem - ale z tego co ja zrozumiałem (mogę się mylić) pakiet jest
    aktywny przez 30 dni - czy go zużyjesz, czy nie. Stad wniosek, że w sumie
    w miesiącu możesz mieć 300MB danych. Jeżeli się mylę, proszę o sznurek
    (nie do wieszania się, nie gustuję).

    Jakub

  • 8. Data: 2010-04-26 22:50:14
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 24 Apr 2010 15:48:11 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

> [...]
    > aktywny przez 30 dni - czy go zużyjesz, czy nie. Stad wniosek, że w sumie
    > w miesiącu możesz mieć 300MB danych. Jeżeli się mylę, proszę o sznurek

    Niestety, te sformułowania Regulaminu zbytnią jasnością nie grzeszą i
    wszyscy którzy je czytali mieli te same wątpliwości. Aż jeden z nich
    zdecydował się sprawę wyjaśnić u źródła:
    http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1&i=936087&t=9
    36087

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 9. Data: 2010-04-27 21:26:58
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    -------- Info od <Maciej Bebenek (news.onet.pl)> z 2010-04-23 18:00

    > W praktyce tydzień to minimum, licz na dwa. Sam moment zmiany to kilka
    > (2-3) godzin bez łączności, chyba że masz pecha. Ale ten pech, to jest
    > niezależny od operatora wirtualnego (mój rekord 27 dni).

    U mnie było kilka dni bez łączności, ale się potem się zrehabilitowali
    przyznając kilkugodzinny pakiet minut do wszystkich gratis.

    --
    Grzexs