    From: "Bury" <B...@b...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: led uv-c ? malutkie sterylizatory...
    Date: Tue, 7 May 2013 23:10:27 +0200

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    news:kmbm7h$bv8$1@mx1.internetia.pl...
    > Witam
    > Dawno temu przyglądałem się tematowi ledów uv, ale prawdziwe uv-a do uv-c,
    > a nie to co jest sprzedawane jako uv, a realnie jest głebokim
    > niebiesko-fioletowym czymś w zakresie widzialnym. Zasadniczo brak
    > czegokolwiek UV-A w sensownej cenie i mocy, a o UV-c to już w ogóle można
    > zapomnieć (coś gdzieś ktoś wyprodukował, ale raczej jako ciekawostkę).
    > Tak się zdarzyło, że dostałem misję "potrzebny mały sterylizator" i
    > patrzę - a tu sterylizatory do smoczków dla dziecka, całość wielkości
> [...]
    173

    Polska pionierem w technologii niebieskich LEDów. Pamiętacie te buńczuczne
    artykuły?
    No i ile Polska zarobiła? Ile owych LEDów wyprodukowała? Nic. Jak zwykle -
    hasła.
    "Polak potrafi", "orzeł może".
    Co Polak potrafi? Ano dużo. Np. przeszczepić całą twarz. Tyle, że nie w
    Polsce. Polak musi utrzymywać darmozjadów. Cywilnych i duchownych.
    Orzeł może ale poza Polską.