  • 1. Data: 2011-05-17 22:14:49
    Temat: który micro 4/3 ?
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Nie dla mnie, mam swojego K-5 i go nie zamienię na gorszy aparat :)

    Prezent dla młodej osoby, bez doświadczenia z fotografią. Chciałbym
    aparat z matrycą większą od paznokcia i możliwością wymiany szkieł ale
    który zmieści się do (dużej) kieszeni albo torebki. Dodatkowo myślę o
    połączeniu go nie ze zwykłym zoomkitem, ale stałką "naleśnik" dla
    zmniejszenia rozmiaru oraz innych względów (mojej niechęci do zoomów).
    Możliwości "filmowe" itp. funkcje nie poprawiające jakości zdjęć są
    nieistotne.

    Porównuję Panasonic GF2 i Olympus E-PL2 - oba wydają się dobre do celów
    opisanych wyżej. Olympus zdaje się wygrywać jakiścią zdjęć i wbudowaną
    stabilizacją. Z drugiej stronie "naleśnik" 17mm nie jest sprzedawany w
    kicie więc wychodzi drożej.

    Czy znajdą się użykownicy chętni do podzielenia uwagami?

    B.

  • 2. Data: 2011-05-18 21:22:46
    Temat: Re: który micro 4/3 ?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-18 00:14, Bronek Kozicki pisze:
> [...]
    > opisanych wyżej. Olympus zdaje się wygrywać jakiścią zdjęć i wbudowaną
    > stabilizacją. Z drugiej stronie "naleśnik" 17mm nie jest sprzedawany w

    Stabilizacja w olku jest słabsza niż w obiektywach panasa (w tych, w
    których jest), które znowu są większe. Poza tym oba systemy dają podobne
    zdjęcia. Mając więcej funduszy z niewielkim przekonaniem wszedłbym w panasa.
    Olkowy 17mm ma tylko jedną zaletę - wymiar. Optycznie to przeciętne, a
    do tego ciemne.

    --
    pozdrawia Adam
    /większość Polaków nie zgadza się/

  • 3. Data: 2011-05-19 19:38:41
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 18/05/2011 22:22, Janko Muzykant wrote:
> [...]
    > panasa.
    > Olkowy 17mm ma tylko jedną zaletę - wymiar. Optycznie to przeciętne, a

    dzięki; w takim razie chyba Panas GF2 + 2.5/14mm "kit" lub 1.7/20mm .
    Może ten szeroki "kit" jest dobry na początek, hmmmm

    B.

  • 4. Data: 2011-05-19 19:49:39
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Bronek Kozicki" <b...@s...net> wrote:

    > dzięki; w takim razie chyba Panas GF2 + 2.5/14mm "kit" lub 1.7/20mm .
    > Może ten szeroki "kit" jest dobry na początek, hmmmm

    Ok. 43 mm (po przecropieniu) to naprawdę fajna ogniskowa w stałce:
    http://www.fotopolis.pl/drukuj.php?n=2975

    [mr.]

  • 5. Data: 2011-05-20 05:46:17
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 19 May 2011 21:49:39 +0200, Mariusz [mr.] wrote:
    > Ok. 43 mm (po przecropieniu) to naprawdę fajna ogniskowa w stałce:

    Pewnie dlatego, ze to tak naprawdde standard dla malego obrazka :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 6. Data: 2011-05-20 07:11:21
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

> [...]
    > do tego ciemne.

    dzięki; w takim razie chyba Panas GF2 + 2.5/14mm "kit" lub 1.7/20mm .
    Może ten szeroki "kit" jest dobry na początek, hmmmm - do szerokich
    obiektywów trudniej się przyzwyczaić.

    B.

  • 7. Data: 2011-05-20 08:27:33
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-05-19 21:49:39 +0200, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > Ok. 43 mm (po przecropieniu) to naprawdę fajna ogniskowa w stałce:
    > http://www.fotopolis.pl/drukuj.php?n=2975

    Ekwiwalent 80 mm to raczej mało uniwersalna ogniskowa.

    de Fresz

  • 8. Data: 2011-05-20 08:28:59
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-05-20 09:11:21 +0200, Bronek Kozicki <b...@s...net> said:

    > dzięki; w takim razie chyba Panas GF2 + 2.5/14mm "kit" lub 1.7/20mm .
    > Może ten szeroki "kit" jest dobry na początek, hmmmm - do szerokich
    > obiektywów trudniej się przyzwyczaić.

    Osobiście bardziej bym się sklaniał do body Olka + szkło Panasa. Ale ja
    lubię zdjęcia jak jest ciemno i stabilizację również w stałkach uważam
    za duży plus.

    de Fresz

  • 9. Data: 2011-05-20 20:21:08
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote:

    [...]
    > Ekwiwalent 80 mm to raczej mało uniwersalna ogniskowa.

    Mówisz o tym: 1.7/20mm? ;-)

    [mr.]

  • 10. Data: 2011-05-22 17:39:05
    Temat: Re: który micro 4/3 -wersja travel
    Od: "J." <j...@i...pl>

    Witam!
    Podepnę się pod wątek. Punkt wyjścia: w ramach przesiadki z kompakta jestem w
    przededniu zakupu Olka E-PL1 [PL2 odpada ze względów oszczędnościowych, ale
    też może kiedyś wyjdzie micro 4/3 body Olka z wizjerem]. Kit-obiektywem będzie
    14-150. Wiem,że to kompromis optyczny, ale ze wzgledu na swoją specyfikę takie
    rozwiązanie jest dla mnie konieczne -gabaryty zestawu + natychmiastowa
    dostepność długiego tele w nagłych sytuacjach. Uzupełnieniem miałby być do
    tego naleśnik. I tu zaczynają się schody, bo technicznie najlepiej byłoby mieć
    dwa: 14/2.5 i 20/1.7 Tylko to drogo. No i 20/1.7 kiepsko sie sprawdzi w
    ciasnych przestrzeniach,a 14-tka jest za szeroka w typowych sytuacjach. Jako
    kompromis [cenowy, jak i techniczno użytkowy] to 17/2.8 -no ale tu są
    watpliwosci co do jakości. Testy na optyczne.pl czytałem i wg. nich najgorzej
    wygląda tam aberracja chromatyczna, co ciekawe rosnąca wraz z przymykaniem
    szkła.
    Pytanie do J.M. i innych: czy jest to jedyny istotny kłopot z tym szkłem? W
    sumie używałbym go do wnętrz i w terenie "po ciemku", więc raczej nie
    przymykałbym go zbytnio. Przy jakim ustawieniu przesłony sumarycznie [ostrość
    + aberracja] należy oczekiwać najlepszej jakości obrazu.
    Sytuację zakupową mam następująca: na razie kupuję body + ten travel-zoom.
    Stałkę kupiłbym dopiero za pare miesiecy, przed kolejnym wyjazdem, gdzie
    potrzebny mi bedzie jasny szeroki kadr [zorza polarna, przełom VIII-IX -
    poczatek sezonu]. Którą opcje polecacie:
    a)17/2.8 i szlus
    b)14/2.5 [kilkaset zł więcej], a kiedyś ad calendas graecas 20/1.7
    Pozdrawiam
    -J.