  • 11. Data: 2011-05-22 20:07:06
    Temat: Re: który micro 4/3 -wersja travel
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-22 19:39, J. pisze:
    > Podepnę się pod wątek. Punkt wyjścia: w ramach przesiadki z kompakta jestem w
    > przededniu zakupu Olka E-PL1 [PL2 odpada ze względów oszczędnościowych

    I nie tylko, epl2 nie ma 100iso, które na tej matrycy jest jedynym
    dającym naprawdę gładki i dynamiczny obraz do ciągnięcia cieni. Niby
    jest ładniejszy i bardziej ergonomiczny, lecz kółko z tyłu należy do
    wyjątkowo niewydarzonych projektów - przesuwa się przy lada okazji i
    ciężko precyzyjnie nim operować.

    > też może kiedyś wyjdzie micro 4/3 body Olka z wizjerem]. Kit-obiektywem będzie
    > 14-150. Wiem,że to kompromis optyczny

    Jak kupisz, to zobaczysz, że ten kompromis jest niewielki. Jedyne, czego
    tam brakuje, to światła. Tu:
    http://tapety.grejt.pl/
    mniej więcej setka zdjęć na początku to ten obiektyw (ta strona jest
    darmowa i nie zawsze działa, ale mnie trochę nie uśmiecha się płacić za
    kilka GB danych udostępnianych za nic, więc sorry).

    > Uzupełnieniem miałby być do
    > tego naleśnik. I tu zaczynają się schody, bo technicznie najlepiej byłoby mieć
    > dwa: 14/2.5 i 20/1.7 Tylko to drogo. No i 20/1.7 kiepsko sie sprawdzi w
    > ciasnych przestrzeniach,a 14-tka jest za szeroka w typowych sytuacjach.

    Najpierw kup 20, jasne i dobre. Potem zobaczysz, czy Ci 14 potrzeba przy
    zoomie.

    > kompromis [cenowy, jak i techniczno użytkowy] to 17/2.8 -no ale tu są
    > watpliwosci co do jakości. Testy na optyczne.pl czytałem i wg. nich najgorzej
    > wygląda tam aberracja chromatyczna, co ciekawe rosnąca wraz z przymykaniem
    > szkła.

    Zupełnie nie ma sensu, to marne szkło.
    Ma wyjść za miesiąc 12/2, ale pewnie będzie drogo. A ja wciąż czekam na
    14-54/2,8 w wersji m43.

    --
    pozdrawia Adam
    /zostałbym ateistą, ale boję się iść do piekła.../

  • 12. Data: 2011-05-22 21:49:12
    Od: Wrota Bieszczadów <r...@s...pl>

    > Zupełnie nie ma sensu, to marne szkło.
    > Ma wyjść za miesiąc 12/2, ale pewnie będzie drogo. A ja wciąż czekam na
    > 14-54/2,8 w wersji m43.

    a dasz tyle co za Lke ? :)

    Roger

  • 13. Data: 2011-05-22 21:49:12
    Od: Wrota Bieszczadów <r...@s...pl>

    > Zupełnie nie ma sensu, to marne szkło.
    > Ma wyjść za miesiąc 12/2, ale pewnie będzie drogo. A ja wciąż czekam na
    > 14-54/2,8 w wersji m43.

    a dasz tyle co za Lke ? :)

    Roger

  • 14. Data: 2011-05-22 21:49:12
    Od: Wrota Bieszczadów <r...@s...pl>

    > Zupełnie nie ma sensu, to marne szkło.
    > Ma wyjść za miesiąc 12/2, ale pewnie będzie drogo. A ja wciąż czekam na
    > 14-54/2,8 w wersji m43.

    a dasz tyle co za Lke ? :)

    Roger

  • 15. Data: 2011-05-22 22:22:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-22 23:49, Wrota Bieszczadów pisze:

    > a dasz tyle co za Lke ? :)

    Dam około 2 tysięcy (tyle kosztuje odpowiednik 4/3)

    --
    pozdrawia Adam
    /gryzie cię sumienie? - zażyj truecrypta/

  • 16. Data: 2011-05-23 09:33:59
    Temat: Re: który micro 4/3 ?
    Od: Marx <M...@n...com>

    A czemu nie NEX? Większa matryca, tańszy...
    Marx

  • 18. Data: 2011-05-23 10:04:28
    Od: Wrota Bieszczadów <r...@s...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Dam około 2 tysięcy (tyle kosztuje odpowiednik 4/3)

    to ciut taniej niż sie spodziewałem ale i tak drogawo.

    Roger

  • 17. Data: 2011-05-23 10:04:28
    Od: Wrota Bieszczadów <r...@s...pl>

  • 19. Data: 2011-05-23 10:04:28
    Od: Wrota Bieszczadów <r...@s...pl>

  • 20. Data: 2011-05-23 14:37:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-23 11:33, Marx pisze:
    > A czemu nie NEX? Większa matryca, tańszy...

    Chwilowo (?) nie ma co przykręcić biorąc pod uwagę jakość obiektywów m43

    --
    pozdrawia Adam
    /to nie ja, to tylko ja/