  • 1. Data: 2011-05-17 18:14:54
    Temat: Panasonic Lumix DMC-G3
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    Dobry wieczór,

    mam problem, bo chcę robić dobre zdjęcia w słabym oświetleniu i podoba
    mi się Sony A33 czy Canon 600D, ale to ciężkie i duże urządzenia. Czy
    ten Lumix byłby w stanie je zastąpić ?

    Ukłony

    Roman Rumian

  • 2. Data: 2011-05-17 22:19:39
    Temat: Re: Panasonic Lumix DMC-G3
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-05-17 20:14, Roman Rumian wrote:
> [...]
    >
    > mam problem, bo chcę robić dobre zdjęcia w słabym oświetleniu i podoba mi
    > się Sony A33 czy Canon 600D, ale to ciężkie i duże urządzenia. Czy ten

    Chyba najgorsze trzy wybory w takiej kategorii.. :)
    Każdy z wymienionych aparatów ma swoje zalety. Jak szukasz czegoś z dobrą
    czułością do zdjęć to chyba najlepiej wybrać pentaksa k-5 - ma zarówno
    najnowszą i najlepiej sprawującą się matrycę jak i stabilizację obrazu.
    Zdaje się że sony A590 ma również ten sam sensor, to jednak tańszy model,
    oba oczywiście większe od lumiksa.
    W kategorii małych chyba najlepiej spisywałby się nex-5, ale do niego nie
    ma wiele optyki, tym bardziej jasnych stałek. Do lumiksa jest tego trochę,
    więc chyba warto go wybrać o ile Ci nie przeszkadza mniejsza fizycznie
    matryca i jej proporcje.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 3. Data: 2011-05-18 06:52:36
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    W dniu 2011-05-18 00:19, dominik pisze:
> [...]
    > ma wiele optyki, tym bardziej jasnych stałek. Do lumiksa jest tego trochę,
    > więc chyba warto go wybrać o ile Ci nie przeszkadza mniejsza fizycznie

    o, to ciekawe. Dziękuje za opinię - przyglądnę się tym aparatom,
    szczególnie nex-owi. :)

    Pozdrowienia

    Roman Rumian

  • 4. Data: 2011-05-18 07:02:00
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    W dniu 2011-05-18 00:19, dominik pisze:
    (...)
    > Zdaje się że sony A590 ma również ten sam sensor, to jednak tańszy model,
    > oba oczywiście większe od lumiksa.

    Chodzi chyba o SONY A-580 ?
    A-590 nie znalazłem.

    Roman Rumian

  • 5. Data: 2011-05-18 07:56:17
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-05-17 20:14, Roman Rumian pisze:
    > chcę robić dobre zdjęcia w słabym oświetleniu i podoba mi się Sony A33

    O tym to nawet zapomnij, to techniczne kuriozum jest.
    Część światła, które mogłoby trafić na matrycę idzie w cholerę.
    Do tego ten aparat to grzmot wielkości lustrzanki.
    P.

  • 6. Data: 2011-05-18 07:57:48
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-05-18 00:19, dominik pisze:
    > Jak szukasz czegoś z dobrą
    > czułością do zdjęć to chyba najlepiej wybrać pentaksa k-5

    Albo K-r, powinien działać bardzo podobnie. Starszy K-x też daje radę.
    P.

  • 7. Data: 2011-05-18 11:22:34
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    Moi Drodzy,

    W dniu 2011-05-18 00:19, dominik pisze:
    (...)

    W dniu 2011-05-18 09:56, Pan Piskorz pisze:
    (...)
    > O tym to nawet zapomnij, to techniczne kuriozum jest.
    > Część światła, które mogłoby trafić na matrycę idzie w cholerę.
    > Do tego ten aparat to grzmot wielkości lustrzanki.

    chyba nieprecyzyjnie się wyraziłem: nie chodzi mi o zdjęcia w
    ekstremalnie słabym oświetleniu, ale tylko słabym, np. we wnętrzach
    zabytków, w cieniu drzew itp.
    W takich warunkach A33 czy 600D powinny dać radę ?!
    A33 ma poza tym funkcję uśredniania kilku szybkich 'strzałów' (7/sek).
    W trudnych warunkach nie zawaham się użyć statywu. ;)

    Roman Rumian

  • 8. Data: 2011-05-18 17:04:02
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Roman Rumian" <r...@a...edu.pl> wrote:

    > mam problem, bo chcę robić dobre zdjęcia w słabym oświetleniu i podoba
    > mi się Sony A33 czy Canon 600D, ale to ciężkie i duże urządzenia. Czy
    > ten Lumix byłby w stanie je zastąpić ?

    Mój ranking (na podstawie wyników DxO) dokładnie tym się zajmuje -
    sprawnością aparatu w słabym oświetleniu (więcej kilka wątków niżej).

    Obecna czołówka aparatów cropowych wygląda następująco (póki co bez
    uwzględniania rozdzielczości):

    Pentax K5 98,8
    Nikon D7000 93,9
    Nikon D5100 88,2
    Sony Alpha 580 81,4
    Canon EOS 1D Mark IV 74,3
    Fujifilm FinePix X100 66,6
    Nikon D90 66,4
    Canon EOS 1D Mark III 64,4
    Nikon D5000 62,7
    Pentax Kx 60,9
    Sony SLT Alpha 55 60,4
    Fujifilm FinePix S5 Pro 60,1
    Sony Alpha 560 59,2
    Canon EOS 1D Mark II 59,1
    Canon EOS 1D Mark II N 58,5
    Pentax Kr 58,3
    Sony NEX5 57,5
    Nikon D300s 57,5
    Sony NEX3 57,2
    Nikon D3100 57,2

    (wyniki są liniowe: dwa razy więcej - dwa razy lepiej)

    Ani jednego Olympusa-Pentaksa, ani jednego typowego Canona i ani
    jednego starszego Sony potwierdza to, co pisałem w komentarzu.
    http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/571408
    7010/in/photostream/

    Mariusz [mr.]

  • 9. Data: 2011-05-18 17:38:00
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > Ani jednego Olympusa-Pentaksa

    Ufff... Miało być Panasonika. :)) Ale wystarczy zajrzeć do tabeli.
    :)

    [mr.]

  • 10. Data: 2011-05-18 18:28:40
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

> [...]
    > Nikon D90 66,4
    > Canon EOS 1D Mark III 64,4
    > Nikon D5000 62,7
    > Pentax Kx 60,9
    > Sony SLT Alpha 55 60,4
    > Fujifilm FinePix S5 Pro 60,1
    > Sony Alpha 560 59,2
    > Canon EOS 1D Mark II 59,1
    > Canon EOS 1D Mark II N 58,5
    > Pentax Kr 58,3
    > Sony NEX5 57,5
    > Nikon D300s 57,5
    > Sony NEX3 57,2
    > Nikon D3100 57,2
    >
    > (wyniki są liniowe: dwa razy więcej - dwa razy lepiej)

    Dodam jeszcze do tego, co pisałem na temat niezłego obrazu z G3 na
    wysokich czułościach - wygląda na to, że Panasonic go dość konkretnie
    wykastrował funkcjonalnie - prawdopodobnie żeby nie odbierać klientów
    topowemu GH3.

    [mr.]