  • 31. Data: 2009-02-05 11:25:20
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    ...::QRT::... pisze:

    > a lx3 czemu sie nie załapał?

    Przecież się załapał. A co do tego, że tylko G1 to dlatego, że jako
    jedyny ma dużą matrycę i rewelacyjny jak na kompakty autofokus (tutaj
    już jednak niezbędny, ze względu na małą GO), a cena podobna.
    Do tego EVF jest rewolucyjny, bo 1 440 000 punktów (wychodzi 800x600,
    podobna A2 też miała 800x600, ale nie wiem, czy mówiono o subpikselach,
    czy o kompletnych kolorach).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 32. Data: 2009-02-05 11:26:27
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Jeszcze gorąca prośba o komentarz do tego zdjęcia:
    >
    > http://s61.radikal.ru/i171/0809/62/daef39c55590.jpg
    >
    > F1.8

    Na FF to zdjęcie by nie wyszło, bo jeśli dobrze widzę, to środek
    ostrości jest na kuli na barierce. Postać by się już nie zmieściła ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 33. Data: 2009-02-05 11:26:32
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Jeszcze gorąca prośba o komentarz do tego zdjęcia:
    >
    > http://s61.radikal.ru/i171/0809/62/daef39c55590.jpg
    >
    > F1.8
    >
    > No wypowiedzcie się miłośnicy kalkulatorków.

    Swiatla aut sa za ostro oddane - odciagaja uwage od modela.

  • 34. Data: 2009-02-05 11:29:34
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Nguyen Bang Giang pisze:

    > Zaplacilem 1800 z ogonkiem.

    Pierwszy raz u nas taniej niż na zachodzie ! :D
    Chyba muszę kupić, póki są, a kurs funta dla mnie korzystny.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 35. Data: 2009-02-05 11:29:58
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

    > A Mateusz będzie Ci wykazywał, że różnica sięgająca 33% jest bez

    Czy zamiast bełkotać możesz skomentować zdjęcia które pokazałem?

  • 36. Data: 2009-02-05 11:30:14
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Swiatla aut sa za ostro oddane - odciagaja uwage od modela.

    Jesteś pewien?

  • 37. Data: 2009-02-05 11:30:14
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
    > Różnica jest, ale na papierze, a nie praktyczna.

    Oczywiście, że jest praktyczna - jak masz sam pentaksa to zrób dwa
    zdjęcia - jedno na jakiejś przysłonie, drugie na przysłonie przymkniętej
    o działkę. To jest ta różnica pomiędzy 4/3 a aps-c.

    Przyjrzyj się teraz stałkom canona. masz:
    50/1.7 za jakieś trzy stówy
    50/1.4 za niewiele ponad tysiaka
    50/1.2 za kilka tysięcy
    50/1 który jest naprawdę drogi.

    Jak widać mniej więcej pół działki światła podnosi cenę obiektywu dobre
    kilka razy czasem. Oczywiście nie tylko to w tych szkłach jest ceną, ale
    widać, że jednak niektórzy kupują bardzo jasne szkła głównie ze względu
    na GO właśnie.

    > Szczególnie jeśli
    > porównujemy APS-C i 4/3.

    1 działka.

    > Pokazałeś linki do zdjęć i to powinno
    > wystarczyć pytającemu i pozwolić na samodzielne wyrobienie zdania na ten
    > temat. Może jeszcze podaj linki do zdjęć z małą GO na FF i okaże się, że
    > przy podobnych kadrach tło jest tylko trochę bardziej rozmyte. A jak
    > ktoś lubi podniecać się tym, że ostre jest tylko jedno oko, a już nos,
    > czy policzek nie - to zostaje mu tylko format 135mm lub większy ;)

    Kwestia tego ile komu wystarcza to poboczna zupełnie sprawa, napisałem,
    że olympus daje najmniejsze możliwości w tym zakresie i oczekuję od
    rozmówcy rzetelności, a nie wyzwisk. Faktem jest że olek daje
    najmniejsze możliwości tu.

    > Nie ma sensu ponownie prowadzić akademickiej dyskusji na temat GO w FF
    > vs.4/3. Bezdyskusyjne jest, że FF dają mniejszą GO przy tej samej
    > przysłonie i skali odwzorowania, ale czy ta mała GO (i tak mała
    > różnica)jest użyteczna i potrzebna to trzeba samemu ocenić.

    Dokładnie tak, tyle że Mateusz, tego nie rozumie. Staram się unikać
    dyskusji "mi wystarczy", ale podawać fakty, a faktem jest, że olympus
    daje najmniejszą kontrolę nad GO, bo z jednej strony ma najmniejszy
    "ekwiwalent jasności pod GO" z drugiej dyfrakcja go pierwszego żre w
    tyłek. Matryca sama jako taka jest ok jak na takie maleństwo, a G1 jest
    świetnym pomysłem, tyle że przedpiścy raczej trzeba po prostu lustrzanki.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 38. Data: 2009-02-05 11:30:37
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    > Napisałeś że "o wiele bardziej ograniczone niż lustrzanki APS-C".
    > Różnica jednego stopu to jest "o wiele bardziej ograniczone"???

    Widze, ze dyskusja nieuchronnie stacza sie (nie mylic ze "schodzi na")
    na tematy poboczne.
    Zeby uciac: widze, ze mozliwosci sterowania GO w 4/3 sa dla moich
    potrzeb w zupelnosci wystarczajace. Bylem ciekawy jakie to jeszcze
    system 4/3 niesie ograniczenia. Jesli tylko to (plus "brak jasnych
    stalek"), to nie ma o czym mowic.

    Jedynie co mnie martwi, to czy bede mial potem jak podpiac starsze
    obiektywy (mam na oku np. nikkory AF-s 28-70 mm f/2.8, AF 70-210mm f/4 i
    canony EF 28-80mm f/2.8-4L USM, 24-85 mm USM, 1:3.5-4.5).

    --
    le

  • 39. Data: 2009-02-05 11:31:01
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Czy zamiast bełkotać możesz skomentować zdjęcia które pokazałem?

    W szczególności co ci nie pasuje w kontroli GO na tym zdjęciu:

    http://s61.radikal.ru/i171/0809/62/daef39c55590.jpg

  • 40. Data: 2009-02-05 11:32:56
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Kłamiesz, napisałeś:

    "o wiele bardziej ograniczone niż lustrzanki APS-C"

    Najmniejsze to nie *o wiele bardziej ograniczone*.