  • 111. Data: 2010-05-10 19:20:49
    Temat: Re: kto ma rację?
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    news:pi4gu5tlfa2g7bg4rm9nq83j6hfctfe4it@4ax.com...
    Mon, 10 May 2010 13:50:50 +0200, w <hs8rul$qki$1@news.onet.pl>, "Feniks"
    <F...@n...ma.maila> napisał(-a):

    > Wskazuje na to kształt jezdni ze zwężeniem od strony prawej.

    >Zapamiętaj sobie, że jeżeli nie ma wymalowanych pasów, to PRAWY PAS NIGDY
    >NIE
    >KOŃCZY SIĘ.

    >A reguła wynika z PoRD.

    No jeżeli nie ma wymalowanych pasów ani w żaden inny sposób oznakowanego
    istnienia jakichkolwiek pasów - TO JEST JEDEN PAS JEZDNI ! Więc nie ma się
    co kończyć.

    Jurand.

  • 112. Data: 2010-05-10 19:22:46
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 10.05.2010 Massai <t...@w...pl> napisał/a:

    > Wiesz, są tacy cwaniacy w mundurach którzy w telewizji potrafią
    > dowodzić że jak ruszasz w mieście na światłach, droga dwujezdniowa, po
    > 3 pasy w każdym kierunku - to WSZYSCY łamią w cholerę przepisów.
    >
    > Ten na prawym pasie - przyspiesza będąc wyprzedzanym, ci na środkowym i
    > lewym - wyprzedzają na pasach...

    Na pasach za światłami wolno wyprzedzać na pasach, chyba ze się coś zmieniło.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 113. Data: 2010-05-10 19:23:04
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Mon, 10 May 2010 15:03:08 +0200, w <hs9067$f5a$1@news.onet.pl>, "Feniks"
    <F...@n...ma.maila> napisał(-a):

    > Gdzie ja napisałeś że prawy nie ma prawa zniknąć ? Ma prawo jak
    > najbardziej
    > i moje zdanie jest właśnie takie że to prawy pas się kończy. Geometrii nie
    > trzeba mierzyć aby spostrzec że jadący lewym pasem jedzie prościutko
    > trafiając w pas ruchu, to po prostu widać.

    >Masz rację -- geometrii nie trzeba mierzyć -- brawy pas nigdy nie kończy
    >się.
    >Neważne czy skrzyżowanie czy zwykła droga z krawężnikiem w kształcie węża.
    >Dopóki jedziesz prawym pasem - ZAWSZE masz pierwszeństwo.

    Przepraszam Cię - czy Ty prawo jazdy wygrałeś w jakimś audiotele??? Jak tak
    czytam, co tu w tym wątku niektórzy piszą, to aż się prosicie o delikatne
    przefasonowanie Wam kształtu Waszych samochodów właśnie w takich miejscach,
    w których "prawy pas nigdy się nie kończy". Policja bardzo szybko
    przeprowadza szkolenie dotyczące zasady zmiany pasa ruchu, kosztuje ono w
    okolicach 200-300 PLN.

    Jurand.

  • 114. Data: 2010-05-10 19:33:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Znaczenie ma jedna rzecz - czy były WYRAŹNIE wyznaczone w jakikolwiek
    > sposób dwa pasy ruchu.
    > Jeśli nie były - to przyjmujesz, że droga jest jednopasmowa. Szerokość
    > drogi nie ma tutaj nic do rzeczy - pasy są albo w jakiś sposób wyznaczone,
    > albo jest jeden pas.

    Co za bzdura....

  • 115. Data: 2010-05-10 19:39:42
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jurand w <news:hs9fd3$2kl$1@news.onet.pl>:

> [...]

    > w których "prawy pas nigdy się nie kończy". Policja bardzo szybko
    > przeprowadza szkolenie dotyczące zasady zmiany pasa ruchu, kosztuje ono w

    Zgadnij czyjego autorstwa jest to poniższe:

    " pasy są albo w jakiś sposób wyznaczone, albo
    jest jeden pas.
    W takiej sytuacji masz obowiązek trzymać się PRAWEJ strony drogi.
    Zawinił kierowca samochodu, który pojechał lewą stroną."

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 116. Data: 2010-05-10 19:44:30
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-10 19:15, Jurand pisze:
    (...)

> [...]
    > W takiej sytuacji masz obowiązek trzymać się PRAWEJ strony drogi.
    > Zawinił kierowca samochodu, który pojechał lewą stroną.

    Co za bzdury - Art. 2 (definicje)
    7) pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
    jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony
    znakami drogowymi;

    Coś się w PoRD zmieniło w tej materii? Możliwe, że o czymś nie wiem,
    ale wątpię - trzymam w ręku Kodeks Drogowy z komentarzami z 2009 :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 117. Data: 2010-05-10 19:55:14
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Mon, 10 May 2010 17:41:21 +0200, Adam Płaszczyca na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Może do okulisty?

    Może do ... ( w sumie to nie wiem gdzie się leczy takie przypadki ... )

    > Od południa są jak byk.

    Skoro mówi, że nie ma, to nie ma - nie potrafisz tego zaakceptować ?

    http://skocz.pl/kasprzaka

    "Co do szczęścia to ma ono tylko tę użyteczność, że czyni możliwym
    nieszczęście. Marcel Proust"

  • 118. Data: 2010-05-10 20:18:20
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    W dniu 2010-05-10 19:20, Jurand pisze:

    > No jeżeli nie ma wymalowanych pasów ani w żaden inny sposób oznakowanego
    > istnienia jakichkolwiek pasów - TO JEST JEDEN PAS JEZDNI ! Więc nie ma
    > się co kończyć.

    Nawet na starość można się czegoś nauczyć ;P :
    "pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
    jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony
    znakami drogowymi;"

    To jest definicja pasa ruchu.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 119. Data: 2010-05-10 20:19:47
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 10 May 2010 13:11:04 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

    > http://mapy.zumi.pl/warstwy.html?turystyka=6-2-11-8-
    5-9-4-10-3-7-148&long=19.42754345&lat=51.773469&type
    =2&scale=1b&svActive=false

    I w którym miejscu to się zwęża? Bo przykładam linijkę i nie widzę. Za
    to lekki zakręt widzę.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 120. Data: 2010-05-10 20:20:46
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    W dniu 2010-05-10 18:41, arek.pp pisze:

    > Chodzi jedynie o to, ze jezeli jadą dwa pojazdy
    > obok siebie, to ten z lewej nie moze wjechac na prawy pas spychając
    > jadących tym pasem (wydzielonym farbą lub myślowo).

    Zagadką jednak jest wciąż, czy po zwężeniu to jest tam ten "prawy" pas,
    czy ten "lewy".

    Pozdr,