  • 261. Data: 2009-10-23 08:46:19
    Temat: Re: komputer dla fotografa
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hbnk5r$bn5$1@news.onet.pl>,
    Marek Dyjor nabazgrał:

    > ale czy którykolwiek jabol ma matryce nadającą sie do obróbki grafiki? bo z
    > tego co kiedyś oglądałem to wsyztskei mają tandetne matryce TN

    Tandetne lusterka TN chciałeś napisać...

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 262. Data: 2009-10-23 08:53:30
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <s...@g...mierzwiak.com>,
    januszek nabazgrał:

    > Znaczy nakładka Google na Linuxa? ;P

    Ta wypowiedź jest myląca. Z ,,Linuksa''[1] będzie to miało tylko Linuksa[2] ;)
    Z punktu widzenia użytkownika Chrome OS i ,,Linux'' będą równie podobne jak
    Mac i Windows.

    [1] - system operacyjny popularnie zwany ,,Linuksem'', może być oparty
    na innym jądrze niż Linux
    [2] - Linux jako jądro, wcale nie musi być osadzone w powyższym systemie

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 263. Data: 2009-10-23 08:57:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    l...@l...localdomain napisał(a):

> [...]

    > na innym jądrze niż Linux
    > [2] - Linux jako jądro, wcale nie musi być osadzone w powyższym systemie

    Napiszę inaczej: jeśli Google OS nie będzie za free i jednocześnie nie
    bedzie w 100% kompatybilny z aplikacjami napisanymi dla Windows to nie
    ma żadnych szans na rynku ;)

    j.

  • 264. Data: 2009-10-23 09:05:17
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia 23 Oct 2009 10:57:09 +0200, januszek napisał(a):

    > Napiszę inaczej: jeśli Google OS nie będzie za free i jednocześnie nie
    > bedzie w 100% kompatybilny z aplikacjami napisanymi dla Windows to nie
    > ma żadnych szans na rynku ;)
    >
    > j.

    A jak ma być, skoro to ma być przeglądarka służąca do uruchamiania
    aplikacji na zdalnych serwerach google'a? :)

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 265. Data: 2009-10-23 09:35:54
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-23 10:53:30 +0200, l...@l...localdomain said:

    > Ta wypowiedź jest myląca. Z ,,Linuksa''[1] będzie to miało tylko Linuksa[2] ;)
    > Z punktu widzenia użytkownika Chrome OS i ,,Linux'' będą równie podobne jak
    > Mac i Windows.

    Nie interesowałem się tematem Chrome, ale czy to przypadkiem nie będzie
    jak OS X oparty w kwesti jądra na FreeBSD? Znczy ono gdzieś tam sobie
    jest pod podłągą, dla zwykłego juzka zupełnie niewidoczne?

    de Fresz

  • 266. Data: 2009-10-23 10:16:40
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Fri, 23 Oct 2009 10:44:17 +0200, de Fresz napisał(a):

    [o polskiej klawiaturze]

    > No i formalny błąd, bo prawdziwie "polska klawiatura", to układ
    > maszynistki. A że mało kto tego używa i ciężko nawet kupić kibord w
    > takim układzie, to już inna sprawa.

    Taką mógłbym znaleźć tylko w dwóch miejscach: w magazynku, gdzie leżą
    jeszcze stare maszyny do pisania oraz w zakamarkach własnej pamięci,
    gdzie tkwią wspomnienia z czasów, gdy komputerów jeszcze nie było ;)

    BTW przypomniałem sobie moment, gdy po latach pisania na mechanicznej
    maszynie, dostałem do łap pierwszą klawiaturę komputerową... Dzisiejsze,
    delikutaśne laptopowe klawisze tej próby raczej by nie przetrzymały ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 267. Data: 2009-10-23 10:18:37
    Temat: NTG, klawiatura, było: komputer dla fotografa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Oct 2009, Grzegorz Góra wrote:

    > Mnie zdziwiło w ubiegłym tygodniu. Z niemieckiej firmy, która (chyba
    > tylko w ramach sportu) zaczęła nieśmiało zabierać się za polonizację
    > interfejsu (na szczęście nie całego), otrzymałem nietypową prośbę - abym
    > przesłał polską klawiaturę... Hm, jaka to jest "polska kalwiatura"?

    U nich zdaje się "narodowy" układ klawiszy, *odmienny* od rozmieszczenia
    nieliter QWERT (do tego chyba z QWERTZ), jest znacznie bardziej popularny
    niż "polska polska klawiatura", czyli *standard* maszyn do pisania.
    Klawiatury, która w miejscu [,],;,-,= ma polskie literki w .pl chyba
    *na komputerze* NAPRAWDĘ mało kto używa.
    Ale jest możliwość przełączenia - w Windows (na przykład) wejdź
    do panelu sterowania, (nie, NIE "klawiatura" - to by było zbyt proste :P)
    "opcje regionalne->języki->szczegóły" i przełącz sobie :|

    Sprawdź dla kogo ma być ta aplikacja - żeby nie wyszło, że dla 2000
    osobowej ekipy byłych maszynistek rekordzistek :), jak nie, to napisz
    że w .pl używa się powszechnie "klawiatury programisty" która *nie*
    wymaga opisu klawiszy.

    > Mogę
    > się jedynie domyślać, że Niemiec używający na codzień klawiatury z öüß,
    > Strg zamiast Ctrl itd., nie wyobraża sobie by na "polskiej" klawiaturze
    > nie było naszych ąęć.

    Mam pytanie: próbowałeś kiedyś pisać na "klawiaturze maszynistki",
    czyli "polskiej polskiej", zgodnej z PN i w ogóle?
    To by Ci wiele wyjaśniło.
    Przełącz i spróbuj :D
    Mi się (daaaawno temu) zdarzyło mieć przyjemność konieczności
    napisania paru linijek na klawiaturze w "układzie maszynistki",
    przy czym sama klawiatura akurat miała opisaną grażdankę - bułgarski
    czy rosyjski albo jakoś tak.
    Zapewniam, że wylosowanie pod ktorymi klawiszami jest "łabądź" może
    chwilę zająć ;) (przyjemność w bonusie :P)

    pzdr, Gotfryd

  • 268. Data: 2009-10-23 10:24:01
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-23 12:16:40 +0200, Grzegorz Góra <g...@p...fr> said:

> [...]
    > jeszcze stare maszyny do pisania oraz w zakamarkach własnej pamięci,
    > gdzie tkwią wspomnienia z czasów, gdy komputerów jeszcze nie było ;)

    Eeeeetam.

    http://www.allegro.pl/item788611986_nowe_aluminiowe_
    klawiatury_apple_keyboard_polish.html

    Zwykłą

    pecetyczną też gdzieś niedawno widziałem. AFAIR zgodnie z PN to właśnie
    układ maszynistki jest (był?) oficjalnym standardem w Polsce.

    de Fresz

  • 269. Data: 2009-10-23 10:32:35
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Fri, 23 Oct 2009 12:24:01 +0200, de Fresz napisał(a):

> [...]

    > pecetyczną też gdzieś niedawno widziałem. AFAIR zgodnie z PN to właśnie
    > układ maszynistki jest (był?) oficjalnym standardem w Polsce.

    Co rynek sobie robi z tego "oficjalnego standardu", to można obejrzeć na
    każdym stanowisku komputerowym :)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 270. Data: 2009-10-23 11:39:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > A jak ma być, skoro to ma być przeglądarka służąca do uruchamiania
    > aplikacji na zdalnych serwerach google'a? :)

    "Ile Google płaci za Internet? Nic bo to Google jest Internetem" ;)

    j.