  • 91. Data: 2009-10-21 11:43:46
    Temat: Re: komputer dla fotografa
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:

    > dobry program do skladania panoram
    > dobry program do skladania HDR

    I dobry program do składania pasjansów.
    Dziś bez tego nie jest się fotografem :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 92. Data: 2009-10-21 12:02:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > No dobra, łacinę znasz. A teraz po polsku: co ze słowem ''korpus''? :)

    > Sto razy napisałeś?

    > Dzizas, ile was jest? :)

    pewnie kilku, tylko im musi być ciasno w jednej głowie razem siedzieć :D

  • 93. Data: 2009-10-21 12:02:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

    > dobry program do skladania panoram
    > dobry program do skladania HDR

    no i jeszcze program do robienia Draganów

  • 94. Data: 2009-10-21 12:04:03
    Od: ps <p...@g...pl>

    Janko Muzykant pisze:
    (..)

    > Dzizas, ile was jest? :)

    Znaczy ile jest kogo.. tych Dżizasów? :D

  • 95. Data: 2009-10-21 12:05:05
    Od: "JD" <j...@g...com>

    > No dobra, łacinę znasz. A teraz po polsku: co ze słowem ''korpus''? :)

    > Sto razy napisałeś?

    > Dzizas, ile was jest? :)

    Też mam od jakiegoś czasu wrażenie,
    że jego jest więcej niż jeden :D

    JD

  • 96. Data: 2009-10-21 12:06:51
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 04:34:27 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > slowo corpus jest slowem pochodzenia lacinskiego - znaczy w j
    > polskim cialo.
    >
    > bylo 100 razy tutaj i nie chce mi sie powtarzac

    W języku polskim bardzo wiele jest terminów zapożyczonych. Kościół (od
    staroczeskiego kostel lub staroniemieckiego kastel, pochodzącego z kolei od
    łacińskiego castellum), komputer (dlaczego nie liczydło albo mózg
    elektronowy?). Admirał (dlaczego nie "Godny Podziwu"?) Dziekan (od Decanos,
    a przecież mógłby być Dziesiętnik), Dywizja (Rzeczpodzielona byłoby pewnie
    na miejscu).

> [...]
    > body " jest bledne , uzycie okreslenia " cialo " aczkolwiek jeszcze
    > malo popularne , ( jak widac pracujemy wszyscy nad tym ) nie jest

    Ponieważ termin fotografia jest zapożyczony i nie powinien być używany,
    proponuję żebyś używał światłorysowanie. Aparat też pochodzi z łaciny, więc
    niech będzie urządzenie. A więc "ciało urządzenia światłorysującego" z
    macierzą (bo przecież nie z matrycą) iluśtam milionpunktową, z patrzakiem
    (bo słowo obiektyw także sięga korzeniami łaciny) zmiennozbieżnym
    (ogniskowa to taki nieładny termin, a już zoom to prawdziwa katastrofa).

    Możesz to doprowadzić do absurdu, niewątpliwie bawiąc całą grupę

    "Ciało urządzenia światłorysującego Canon EOS 500d, z macierzą 14
    milionpunktową, w zestawie z patrzakiem zmiennozbieżnym 18-55mm" Milimetr
    to tysięczna metra, a metr to miara z pochodzenia francuska, proponuję
    jednak przemyśleć podawanie zbieżności w łokciach, nie mam jednak siły
    przeliczać tego teraz.

    Wciąż dobrze się bawisz?

    A przy okazji, coś ci się chyba KF popsuł.

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer

  • 97. Data: 2009-10-21 12:07:34
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 04:39:47 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > dobry program do skladania panoram
    > dobry program do skladania HDR

    Że ty nie widzisz bez nich świata to nie znaczy, że inni sobie nie poradzą.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 98. Data: 2009-10-21 12:08:01
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pl...

    > A może lepiej podzielić to na 1000 zł na netbooka, a resztę na
    > stacjonarny do domu? Netbook lepiej spisze się w terenie niż notebook.
    > Lepiej nosić ze sobą 1kg niż 2,5, a 6 - 7 godzin na baterii też ma swoje
    > znaczenie.

    Jeśli w terenie wyłącznie zrzucanie karty i jakiś internet,
    to też bym tak sugerował.

    JD

  • 99. Data: 2009-10-21 12:08:25
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    ps pisze:
    > Znaczy ile jest kogo.. tych Dżizasów? :D

    Tu to akurat od dawna jest problem nierozstrzygnięty :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /to jest coś takiego do wszystkiego i niczego, że ja nie wiem, co to
    jest.../

  • 100. Data: 2009-10-21 12:11:16
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:
> [...]
    > a przecież mógłby być Dziesiętnik), Dywizja (Rzeczpodzielona byłoby pewnie

    Albo taka krzywa...

> [...]
    > niech będzie urządzenie. A więc "ciało urządzenia światłorysującego" z

    Z macicą! :)

    > (bo słowo obiektyw także sięga korzeniami łaciny) zmiennozbieżnym

    Zezowatym?

> [...]
    > to tysięczna metra, a metr to miara z pochodzenia francuska, proponuję
    > jednak przemyśleć podawanie zbieżności w łokciach

    E tam, w zdrowaśkach lepiej...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /w niebie każdy będzie miał iphona, ipoda i ibooka/