  • 11. Data: 2010-02-19 22:36:21
    Temat: Re: Który IXUS najciekawszy?
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik <q...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:371ba4d4-b2f6-43f7-9ae3-115ceba73e4a@v2
    0g2000yqv.googlegroups.com...

    > Co znaczy zoom 6x jezeli on bedzie od 35 do 210mm to bedzie o kij
    > rozbic. 4x zoom np 25 do 100mm moze byc wspanialy jako stndard i

    Podniecanie się szerokim kątem to chyba jakaś zaraźliwa choroba. Niektórzy
    wolą jednak mieć coś dłuższego niż szerszego ;-)

    > bedzie prawdopodobnie duzo lepszy optycznie.

    To wróżenie z fusów. Może tak, może nie. Równie dobrze można napisać iż
    szeroki kąt w zoomie powoduje wzrost CA oraz dystorsji beczkowatej.

    > P.S.Podawanie wartosci ogniskowej w "X" jest paskudna maniera.

    Krotność zooma wraz z ilością pikseli umożliwia każdemu dyletantowi
    niezmiernie wnikliwą ocenę aparatu ;-)

    PS: Tak, osobiście wolę zooma dłuższego 6x z Canona A720 jest świetny do
    wielu zastosowań i niezbyt często brakuje mi tych 28mm zamiast 35mm.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 12. Data: 2010-02-20 09:59:53
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 19 Lut, 16:06, "kamil" <k...@s...com> wrote:

    > Podlacze sie pod pytanie. Swego czasu mialem Ixusa S3 zdaje sie, aparat
    > idealny na takie okazje. Czy naprawde nie ma na rynku zadnej malpki ponizej
    > 8mpix w tej chwili? Kompletnie nie widze sensu zawalania dysku spacerowymi
    > fotkami z +10mpix, drukowac na A3 tez nie planuje. Wolalbym mniejsze szumy
    > zamiast gesto upakowanych marketingowych pixeli, jakies sugestie?
    >
    > Pozdrawiam
    > Kamil

    Wspomniany wcześniej ZX1.
    Fota z ISO 400:
    http://bergercs.com/lumix/other/zx1/panasonic_lumix_
    dmc_zx1iso400.jpg
    ISO 800:
    http://bergercs.com/lumix/other/zx1/panasonic_lumix_
    dmc_zx1iso800.jpg

  • 13. Data: 2010-02-20 17:37:01
    Od: "Orka" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:hln4t9$5pb$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > PS: Tak, osobiście wolę zooma dłuższego 6x z Canona A720 jest świetny do
    > wielu zastosowań i niezbyt często brakuje mi tych 28mm zamiast 35mm.

    To już trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, do czego nam ten aparat
    potrzebny. Ja wolę moje 28 mm na szerokim końcu, bo stojąc po drugiej
    stronie wąskiej ulicy mieszczę w kadrze sx 200 całą wrzeszczańską kamienicę.
    Fakt, że ściany jej się troche kładą :))

    --
    Orka

  • 14. Data: 2010-02-22 07:34:18
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 19 Lut, 23:36, Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*...@nospam.com> wrote:
    > Użytkownik <q...@g...com> napisał w wiadomości grup
    0g2000yqv.googlegroups.com...

    > Podniecanie się szerokim kątem to chyba jakaś zaraźliwa choroba. Niektórzy
    > wolą jednak mieć coś dłuższego niż szerszego ;-)

    Małpki nadają się do używania głównie w jasnym słońcu albo z lampą w
    pomieszczeniu - i szeroki kąt jest tu niezastąpiony (pomieszczenia).
    Nikt normalny nie kupuje małpki do fotografowania kozic w górach -
    więc długi zoom jest w takich aparatach dorzucany chyba tylko po to,
    aby co niektórzy mogli się popodniecać że ich zabawki to prawie
    lornetki..

    > To wróżenie z fusów. Może tak, może nie. Równie dobrze można napisać iż
    > szeroki kąt w zoomie powoduje wzrost CA oraz dystorsji beczkowatej.

    Dlatego polecam sięgać po Lumixy - obiektywy Leici wyróżniają się na
    tle konkurencji. Ale dla Polaków to tylko Panasonic. Aparat musi mieś
    napis Canon lub Nikon...

    Ale komuś kto nie ma pojęcia o ogniskowych daje jako takie pojęcie o
    możliwościach "przybliżania" danym aparatem.

> [...]
    >
    > PS: Tak, osobiście wolę zooma dłuższego 6x z Canona A720 jest świetny do
    > wielu zastosowań i niezbyt często brakuje mi tych 28mm zamiast 35mm.

    Canona, który jest na czsy dzisiejsze wolnym zabytkiem
    > pozdrawiam
    >       Mikołaj

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 15. Data: 2010-02-22 08:53:13
    Temat: Re: [kompakt] Który IXUS najciekawszy?
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-02-19 17:43, axyt pisze:
    > Też miałem ten dylemat niedawno, bo chciałem zmienić starego IXUSa na
    > nowszego,
    a ja sobie wlasnie kupilem starego uzywanego Ixusa za grosze i zdjecia
    robi bardzo dobre, maly jest, a kasa w kieszeni zostala :)
    Marx

  • 16. Data: 2010-02-22 09:57:41
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Piotr" <p...@g...com> wrote in message
    d.googlegroups.com...

    > Wspomniany wcześniej ZX1.
> [...]

    Oo, wyglada obiecujaco, zwlaszcza z obiektywem od 25mm. Dzieki.

    Pozdrawiam
    Kamil