  • 1. Data: 2010-02-18 20:16:40
    Temat: O zdjęciach - zmiana ogniskowej w czasie naświetlania
    Od: Sławek Drogosz <s...@w...pl>

    Tak z ciekawości - używacie techniki dynamicznego rozmycia tła poprzez
    szybką zmianę ogniskowej w czasie naświetlania ? Jeżeli tak - w jakich
    sytuacjach i dla uzyskania jakiego efektu artystycznego (chodzi mi o
    sytuacje praktyczne) ? Jakie parametry ekspozycji preferujecie do tego typu
    zdjęć (czas przesłona), jakie zoom'y się sprawdzają i jaka technika zmiany
    ogniskowej ?

    Ja jako amator z ciekawości próbowałem tej techniki : pokój, jako cierpliwy
    model - duży pluszak i według mnie ciekawy efekt można osiągnąć dla zdjęcia
    z aparatem na statywie i zamrożeniem pierwszego planu światłem lampy
    błyskowej (padajacej na pluszaka) - co do techniki szybkiej, płynnej zmiany
    ogniskowej - trzeba trenować, trenowac ;-)

    Pzdr, Sławek

  • 2. Data: 2010-02-19 06:56:59
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Sławek Drogosz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sytuacje praktyczne) ? Jakie parametry ekspozycji preferujecie do tego
    > typu zdjęć (czas przesłona), jakie zoom'y się sprawdzają i jaka technika

    Moje zdjęcie w ostatnim wątku "Zdjęcie tygodnia " :)
    Powtórzę link http://jacek3d.deviantart.com/art/naprzekorzimie-154
    370809
    :)

    JD

  • 3. Data: 2010-02-19 08:11:05
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Feb., 21:16, Sławek Drogosz <s...@w...pl> wrote:
    > Tak z ciekawości - używacie techniki dynamicznego rozmycia tła poprzez
    > szybką zmianę ogniskowej w czasie naświetlania ?

    Nie
    slajdow nie robie.
    efekt mozna uzyskac w komputerze z kazdego zdjecia zrobionego bez
    zmiany ogniskowej w trakcie naswietlania tyle ze precyzyjnej dozowac.

  • 4. Data: 2010-02-19 08:58:26
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-19 09:11, XX YY pisze:

    > Nie
    > slajdow nie robie.
    > efekt mozna uzyskac w komputerze z kazdego zdjecia zrobionego bez
    > zmiany ogniskowej w trakcie naswietlania tyle ze precyzyjnej dozowac.

    zależy w którą stronę zmieniałeś ogniskową, bo jak w stronę szerokiego
    to nie wiem z czego komputer Ci doliczy pozostałe elementy

    Pozdr
    Qbab

  • 5. Data: 2010-02-19 10:41:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Feb., 09:58, Qbab <b...@p...onet.pl> wrote:

    > zależy w którą stronę zmieniałeś ogniskową, bo jak w stronę szerokiego
    > to nie wiem z czego komputer Ci doliczy pozostałe elementy
    >
    > Pozdr
    > Qbab

    z tego samego
    trzeba zrobic zdjcie na szerszym kacie i w obydwu przypadkach beda te
    same dane obrazowe.
    oczywiscie ze wynik nie bedzie calkiem identyczny , ale nie mozna
    teraz rozstrzygnac ktory lepszy , ktory gorszy.
    w kazdmy razie taka mozliwosc komputer daje .