  • 1. Data: 2010-02-19 14:25:10
    Temat: [kompakt] Który IXUS najciekawszy?
    Od: "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>

    W skrócie, szukam małej, poręcznej, prostej "małpki" do cykania dzieci.

    Ze względu na dotychczasowe doświadczenia (jakość zdjęć, ergonomia,
    trwałość) wybór padł na Canona, a konkretnie serię IXUS, która idealnie
    pasuje do powyższego opisu. Problem w tym, że IXUSów jest jak mrówków i nie
    mam pojęcia, od których modeli zacząć wybieranie :|

    Może ktoś z Was ma rozeznanie i mógłby wymienić parę modeli szczególnie
    wartych uwagi?

    Wymagania dodatkowe:
    - cena do ok. 800 zł
    - stabilizacja

    Z góry dziękuję i pozdrawiam!

  • 2. Data: 2010-02-19 14:38:42
    Temat: Re: [kompakt] Który IXUS najciekawszy?
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-19 15:25, Wooyek pisze:
    > Może ktoś z Was ma rozeznanie i mógłby wymienić parę modeli szczególnie
    > wartych uwagi?
    >
    > Wymagania dodatkowe:
    > - cena do ok. 800 zł
    > - stabilizacja

    Kolejne kryterium które bym dodał to jak najszerszy kąt na krótkim
    końcu, czyli w tym budżecie wychodzi Canon IXUS 105. A może warto się
    zainteresować SX200 IS. Tak szeroki zakres raczej nie powinien mieć
    diametralnej różnicy w porównaniu do Ixusa jeśli chodzi o jakość
    optyczną, a wygoda zupełnie inna. Upierdliwa może być ta nieszczęsna
    lampa, ciekawe czy to poprawili w SX210 IS.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 3. Data: 2010-02-19 14:45:16
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    A dlaczego akuratnie IXUS?
    Chodzi Ci o kieszonkowy aparacik?

    Jesli tak, to:
    - IXUS 105
    - IXUS 860 IS
    Skoro do cykania dzieci, więc pewnie i w domu... Oba mają dość niezły zakres
    szerokiego kąta.

    Niestety z czasem wadą IXUSa okazać się może maly zakres zoom'a optycznego
    (bo cyfrowy jest beznadziejny i nie powinno się go w ogóle używać) 3x-4x...
    Dlatego przemyś i może jednak:
    - PowerShot A2100 IS - w tej cenie zaletą będzie zoom optyczny 6x i
    zasilanie na zwykłe baterie AA
    - PowerShot A2000 IS - tańszy odpowiednik (nie 12,7 a 10 Mpix) ale to bez
    różnicy - te 10 w zupełności wystarczy.

    pzdr.

    --
    wojtek

  • 4. Data: 2010-02-19 15:06:19
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Wojtek" <w...@o...pl> wrote in message news:hlm85u$b1i$1@news.onet.pl...

> [...]
    > - IXUS 105
    > - IXUS 860 IS
    > Skoro do cykania dzieci, więc pewnie i w domu... Oba mają dość niezły

    Podlacze sie pod pytanie. Swego czasu mialem Ixusa S3 zdaje sie, aparat
    idealny na takie okazje. Czy naprawde nie ma na rynku zadnej malpki ponizej
    8mpix w tej chwili? Kompletnie nie widze sensu zawalania dysku spacerowymi
    fotkami z +10mpix, drukowac na A3 tez nie planuje. Wolalbym mniejsze szumy
    zamiast gesto upakowanych marketingowych pixeli, jakies sugestie?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2010-02-19 15:20:25
    Temat: Re: Który IXUS najciekawszy?
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 19 Lut, 15:45, "Wojtek" <w...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Dlatego przemyś i może jednak:
    > - PowerShot A2100 IS - w tej cenie zaletą będzie zoom optyczny 6x i

    Co znaczy zoom 6x jezeli on bedzie od 35 do 210mm to bedzie o kij
    rozbic. 4x zoom np 25 do 100mm moze byc wspanialy jako stndard i
    bedzie prawdopodobnie duzo lepszy optycznie.
    StaM

    P.S.Podawanie wartosci ogniskowej w "X" jest paskudna maniera.

  • 6. Data: 2010-02-19 15:49:23
    Od: mt <t...@i...pl>

    kamil pisze:

> [...]
    > spacerowymi fotkami z +10mpix, drukowac na A3 tez nie planuje. Wolalbym
    > mniejsze szumy zamiast gesto upakowanych marketingowych pixeli, jakies

    Tak, ustawić mniejszą ilość px w aparacie.

    --
    marcin

  • 7. Data: 2010-02-19 16:04:42
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "mt" <t...@i...pl> wrote in message

    > Tak, ustawić mniejszą ilość px w aparacie.

    Nie pytalem o wbudwane w aparat algorytmy zmniejszania zdjec, tylko matryce
    z mniejsza iloscia pikseli.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2010-02-19 16:10:08
    Od: mt <t...@i...pl>

    kamil pisze:
    > "mt" <t...@i...pl> wrote in message

    > Nie pytalem o wbudwane w aparat algorytmy zmniejszania zdjec, tylko
    > matryce z mniejsza iloscia pikseli.

    No to takich obecnie praktycznie nie uświadczysz, wiec albo od razu w
    aparacie zmniejszasz, albo potem hurtowy resajz w komputerze.

    --
    marcin

  • 9. Data: 2010-02-19 16:43:38
    Od: axyt <a...@g...com>

    > Wymagania dodatkowe:
    > - cena do ok. 800 zł
    > - stabilizacja
    >
    > Z góry dziękuję i pozdrawiam!

    Też miałem ten dylemat niedawno, bo chciałem zmienić starego IXUSa na
    nowszego, ale ostatecznie wybór padł na panasonic'a zx1 i nie żałuję, bo
    jest stabilizacja, niezły zakres ogniskowych no i szeroki kąt. I do tego
    filmy HD trochę lepsze niż kręcił stary IXUS.

  • 10. Data: 2010-02-19 20:35:17
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    axyt wrote:
    > Też miałem ten dylemat niedawno, bo chciałem zmienić starego IXUSa na
    > nowszego, ale ostatecznie wybór padł na panasonic'a zx1 i nie żałuję, bo
    > jest stabilizacja, niezły zakres ogniskowych no i szeroki kąt.

    Ogolnie te male Panasoniki sa bardzo fajne (optyka, jakosc zdjec... choc
    nie sa one "podkolorowane", co nie kazdemu bedzie odpowiadac). Nawet te
    zupelnie najtansze sa cos warte.

    --
    KILu