  • 81. Data: 2010-09-10 21:28:37
    Temat: Re: kolejne wprawki do oceny
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TheGuru" i6e0uh$vas$...@o...icpnet.pl

    > zrobiłem jedną z reki ale nie mam narzędzi żeby wyprostować zniekształcenia.

    > może ktoś ma soft i znajdzie chwilkę by ja ładnie złorzyć...

    Patrz

    http://eneuel.comyr.com/dawno_temu_w_Bialymstoku/w_D
    ruskiennikach/25%20megapixeli%20zero%20obrobki%20poz
    a%20laczeniem/BezNazwy_Panorama1.jpg

    to z pięciu fotek pstrykniętych od niechcenia z ręki... Pstryknąłem (3 -- jedną
    serię)
    zastanowiłem się, ruszyłem z miejsca, po czym namyśliłem się i uznałem,że mogę
    jeszcze
    kawałek uwiecznić, więc pstryknąłem kolejne 3 i znów rozmyśliłem, się... Tak krok po
    kroku (nogami też kroczyłem) zrobiłem 5 serii po 3 w serii_z_brecketingiem... I
    pierwsze
    podejście (nieco bezmyślne, bo leciałem właśnie do sracza -- teraz też chcę lecieć)
    dało to, co powyżej... Trochę drzewo odcina kolorek... ;)

    Soft do panoram? A CS5 jest zły? :)
    Ja lepię fotoszopem i lepię!!! Tyle tylko, że takie lepienie trwa i trwa...

    A Ty przecież masz CS5. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 82. Data: 2010-09-10 21:49:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TheGuru" i6e0uh$vas$...@o...icpnet.pl

    > a to niezadowalający wynik zrobiony w panorama autostich

    > http://infobot.pl/r/1PG8

    Takie ,,raz i już'' bez zastanawiania się zbyt głębokiego.
    Trochę jeszcze się wali... Może nie zawali się do jutra. ;)

    http://eneuel.netai.net/1/

    Ponoć pionujesz już aparatem. ;) Moim zdaniem chyba dbasz o komplikacje. :)

    Może postaw RAWkę, jeśli to CR2. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 83. Data: 2010-09-10 22:16:39
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 10 of Sep 2010 23:49, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "TheGuru" i6e0uh$vas$...@o...icpnet.pl

    > Takie ,,raz i już'' bez zastanawiania się zbyt głębokiego.
    > Trochę jeszcze się wali... Może nie zawali się do jutra. ;)
    >
    > http://eneuel.netai.net/1/

    Się obśmiałem... Po zwężeniu do 75-80 procent będzie OK.

    > Ponoć pionujesz już aparatem. ;) Moim zdaniem chyba dbasz o
    > komplikacje. :)
    >
    > Może postaw RAWkę, jeśli to CR2. :)

    --
    nb

  • 84. Data: 2010-09-10 22:51:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "nb" i6eao6$c6d$...@n...dialog.net.pl

    > Się obśmiałem... Po zwężeniu do 75-80 procent będzie OK.

    Który? Bo tam jest chyba 6 poza Twoim. :)

    Jest tak skoszony, że aż strach!!! Trzeba by nieźle pokombinować,
    żeby ściany były pionowe. :) Przy okazji pionowania ścian, skraca
    się ich długość -- warto znać tę prawdziwą. CS5 daje linijki, ale
    nie daje wróżek. :)

    Linie mogę (i nawet powinny) zbiegać się w poziomie, ale nie powinny
    zbiegać się w pionie. :) W poziomie zasadniczo ;) powinny być da punkty
    po obu stronach, do których powinny zbiegać się wszystkie linie poziome.
    W pionie powinno być bezzbiegowo. :) Tak mnie uczyli w podstawówce. :)
    Może teraz jest inaczej. ;)

    CS5 nadal mnie pyta o to, czy chcę kontynuować okres próbny, czy może
    nie chcę... Co mu odpowiedzieć? Jest cierpliwy i pozwala mi pracować
    mimo braku odpowiedzi... :) Miłe to z jego strony. :) Okienko z pytaniem
    nie przeszkadza, wisi sobie cichuteńko w tle i czeka na moją decyzję... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 85. Data: 2010-09-10 23:15:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" i6ecqf$b5c$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > Może teraz jest inaczej. ;)

    > Linie mogę (i nawet powinny) zbiegać się w poziomie, ale nie powinny
    + zbiegać się w pionie. :) W poziomie zasadniczo ;) powinny być dwa punkty
    > po obu stronach, do których powinny zbiegać się wszystkie linie poziome.
    > W pionie powinno być bezzbiegowo. :) Tak mnie uczyli w podstawówce. :)

    / .' .-' '-. '. \
    / .' .-' '-. '. \
    / .' .-' '-.'. \
    /.'.-' '-'.\
    *-----------------------------------------------*
    \'.'-. .-'.'/
    \ '. '-. .-' .' /
    \ '. '-. .-' .' /
    \ '. '-. .-' .' /

    Gwiazdki to te dwa punkty po bokach. Oczywiście linie są tu rysowane
    pod złym kątem. :) W rzeczywistości te kąty mają być mniejsze i nie
    muszą być ,,symetrycznie równe''. :) Dobrym rozwiązaniem (niestety
    zwykle niemożliwym do zastosowania) jest pozostawienie poziomych
    linii zbiegających się po bokach bez ruszania. :) Ruszenie może
    dać śmieszny efekt ,,jasnowidzenia'', gdyż zbieganie się tych
    linii pokazuje/zdradza miejsce obserwatora, który po prostu nie
    może widzieć czegoś, co jest zasłonięte ścianami budynku -- a widzi
    przecież bryłę, nie płaski obrazek. :) Można tę bryłę kosić PSem, ale
    nie można w niej odsłaniać czy zasłaniać ścian, gdyż obróbka dotyczy
    już tylko płaskiego rzutu tej bryłowatej (przestrzennej) budowli.

    -=-

    Wracając do HaDeeRu... Najlepszym HaDeeRem jest narysowane ołówkiem
    Słoneczko i drzewo z jego cieniem. :) Nikt nie rysuje Słoneczka
    ołówkiem tak, że jest ono białą krążkiem na ciemnym tle, ale tak
    je rysuje, że jest okręgiem z promykami, których rzecz jasna nie
    sposób dostrzec gołym okiem. ;)

    Ja, będąc dzieckiem, pytałem po co są rysowane te kreski wokoło
    Słoneczka... :) Odpowiadano mi, że to są promyki... :) Nic z tego
    tłumaczenia nie pojmowałem. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 86. Data: 2010-09-10 23:54:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "nb" i6eao6$c6d$...@n...dialog.net.pl

    >>> http://infobot.pl/r/1PG8

    http://tonerwielkopolski.pl/foto/temp/4.jpg

    A może masz toner do HP IIp -- skończył się i nie mogę drukować... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 87. Data: 2010-09-11 08:18:15
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > A może masz toner do HP IIp -- skończył się i nie mogę drukować... :)

    ostatni raz coś takiego widziałem za 3 lata temu a i to tylko dlatego że
    instytucja państwowa miała środki na eksploatację a nie miała na nowe
    urządzenia.
    jeden z głównych dystrybutorów organizował przez 3 tyg toner który kosztował
    Ok 500zł, ceny nowych urządzeń pewnie znasz.
    ile to cudo już ma lat 13?? może jakiś kolekcjoner się zainteresuje. tonerów
    tych nie ma już długo w oficjalnej dystrybucji.
    w poniedziałek oficjalnie złożę zapytanie i napiszę co w temacie.

  • 88. Data: 2010-09-11 08:21:14
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > A może masz toner do HP IIp -- skończył się i nie mogę drukować... :)

    nie moja aukcja
    http://allegro.pl/oryginalny-toner-hp-75a-92275a-las
    erjet-iip-iiip-i1221193520.html

    tylko trzeba uważać z mocno zleżałymi tonerami a w szczególności otwartymi
    ponieważ stare tonery miały bębny powleczone czymś co z czasem się
    odbarwiało i wpływało na pogorszenie jakości.

  • 89. Data: 2010-09-11 12:10:11
    Od: Agnieszka Krysiak <j...@g...com>

    On Sep 9, 10:51 pm, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    > poproszę o ocenę warsztatu, kadrów i ogólnych wrażeń z galerii.
    >
    > http://infobot.pl/r/1PEc
    >
    > ps. zdjęć jest sporo bo i sporo się działo a rodzinka ciekawa była...

    Zastrzezenie poczatkowe: bedac mloda fotoamatorka...

    Idac dalej - sie przylacze do innych opinii ponizej - cos nie tak z
    ostroscia, sie nie znam, ale cokolwiek z tymi zdjeciami zrobiles, moim
    pierwszym wrazenie bylo: "po co w zdjeciach rodzinnych HDR?"...
    W wielu forkach rzucil mi sie w oczy brak planowania, laczenie
    ciekawego tematu z nieciekawym "szumem optycznym" (bez nawet proby
    zminimalizowania tego drugiego na korzysc glownej mysli przewodniej
    zdjecia).
    Co do zdjec typowo rodzinnych - czesto wygladaja, jakby twoja rodzina
    tak naprawde znalazla sie tam przypadkiem, albo jakbys wrzucil te
    fotki, bo nie miales innych lepszych z danego miejsca... Na niektorych
    zdjeciach dzieciaki i zona wygladaja na serio znudzone - nie wierze,
    ze nie miales lepszych - podobno "sporo sie dzialo".

    Przyklady? Bardzo prosze:
    Steen i Lange Wapper - parking i zuraw po boku, jacys platajacy sie
    ludzie
    na budowie katedry - swietny temat, ale najwyrazniej tylko dla ciebie,
    bo rodziny nie zainteresowal
    naziemna trasa tuby - ekhm, babskim okiem - NAPRAWDE nie miales
    bardziej korzystnych zdjec swojej zony???
    obowiązkowe zdjęcie z Londynu - najwyrazniej jednak miales, wiecej
    takich fotek!
    Parlament - to tez fajne, widac, ze sie dziewczynom podobalo
    Hamleys - eee, to gdzie ta "najwiekszosc", gdzie te zabawki?
    Stonehenge - tak na marginesie - OIDP z tej kladki nie wolno
    schodzic...

    Generalnie moje wrazenie jest takie, iz duzo zdjec zrobionych na
    zasadzie pocztowki, pamiatkowych, ladnych ale bezbarwnych estetycznie.
    Typowa galeria rodzinna, z wszystkimi swoimi plusami i minusami.

    Nie wypowiadam sie na tematy scisle techniczne, bom lajkonik z
    wyboru.

    ag
    --
    see see
    http://flickr.com/jazzwink

  • 90. Data: 2010-09-11 12:28:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TheGuru" i6fe11$2ct3$...@o...icpnet.pl

> [...]
    toner który kosztował Ok 500zł, ceny nowych
    > urządzeń pewnie znasz. ile to cudo już ma lat 13??

    20 lat. może 19. Defraudant (i morderca) Kopania kupił wówczas złom dla
    uczelni (później kupił sobie nową Skodę, którą długo nie jeździł, gdyż
    nieco oślepł -- na tyle, że nie mógł już prowadzić samochodów) i jakoś
    się tak stało, że wśród złomu były dwie takie drukarki i jeden składak
    dobrej jakości. Jedną drukarkę dostałem ja, drugą wziął Marciszewski.

    Kopania wówczas szykował się do ,,przemysłowego'' składu tekstów
    w TeXu -- może dlatego kupił i dobrego składaka, i dobrą drukarkę. :)

    > może jakiś kolekcjoner się zainteresuje. tonerów tych nie ma już długo w oficjalnej
    dystrybucji.
    > w poniedziałek oficjalnie złożę zapytanie i napiszę co w temacie.

    Drukarce zepsuł się jakiś skaner, więc (aby jakoś uczelni zrefundować
    koszty mego prywatnego używania tejże drukarki) zreperowałem ją za swoje
    pieniądze (miało być 500 złotych plus VAT za usługę oraz ileś za części,
    ale skończyło się chyba na 500 plus VAT) w serwisie HP. Aby zreperować
    za swoje, musiałem kupić ją od uczelni, co też uczyniłem, płacą za nią
    uczelni tyle, ile uczelnia zażądała, czyli 100 złotych.

    Ostatni raz drukowałem tą drukarką około 9 lat temu, kiedy to (w trakcie
    drukowania) skończył się toner. Drukowałem na karbowanym papierze katechizm. :)

    Ceny nowych urządzeń? Kilka lat temu dużo szybsze drukarki laserowe,
    z ilością pamięci wielokrotnie przekraczającą ilość pamięci w tej
    drukarce kosztowały ze trzy stówy. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'