  • 51. Data: 2013-01-10 18:35:09
    Temat: Re: kolejne pomysły chorych ludzi
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 10.01.2013 17:57, Artur Maśląg wrote:

    > Hmm, zdaje się, że przeoczyłeś parę kwestii - w Polsce podniesiono
    > prędkość administracyjnie *wszędzie* do 140km/h, a efektywnie do
    > 150km/h. Uważam to za błąd i działanie typowo populistyczne.
    > Włosi dopuścili do jazdy szybszej tylko na niektórych odcinkach
    > autostrad. Swoją ścieżką to mają je w stanie nie najlepszym (o cenach
    > nie piszę) i coraz bardziej walczą z prędkością (bardziej pomiary
    > odcinkowe miedzy bramkami).

    Akurat co do autostrad to imo znacznie bardziej od prędkości
    niebezpieczna wydaje się być chęć jej wykorzystania - samo to, że ktoś
    jedzie 180 czy 200 na autostradzie raczej nie stwarza zagrożenia.
    Zagrożenie stwarza to, że ktoś kto jedzie 180 czy 200 będzie też siadał
    na ogon i "popychał" tych wolniejszych, jeździł slalomem miedzy innymi
    pojazdami... A wtedy o utratę panowania nie tak trudno.

    > Tłuką, tłuką...

    > Proszę bardzo:
    > http://www.autostrade.it/en/assistenza-al-traffico/t
    utor.html

    When raining the speed limit is 110 km/h.

    > Też głupoty wypisują?

    Oczywiście. Przecież cały (prawie) PMS jeździ "szybko ale bezpiecznie".

    Sam niecały rok po zdaniu egzaminu poczułem się tak pewnie, że nie
    wylądowałem w rowie a na poboczu chyba tylko dzięki lekcji na płycie
    poślizgowej... Jakbym kupił na początek coś o większej mocy to pewnie
    bym statystykę podbił. (A jak mi się od tamtego wydarzenia spalanie
    poprawiło ;))

    Michoo

  • 52. Data: 2013-01-10 18:39:11
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Użytkownik "Andy Niwinski" napisał w wiadomości
    > "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > Nie przesadzaj. Dawniej, o ile sie dobrze orientowalem, za 21-25 dawali 1
    > punkt.
    > Tych punktow mozna bylo miec 7, wiec bolalo tylko to, ze kasowaly sie po
    > roku bezpunktowej jazdy, czy jakos tak.
    > za 26-30 byly 3 punkty, wiec 2x wolno bylo przekroczyc, a za 31 ponad
    > limit zabierali na 1-3 miesiace PJ za to jedno wykroczenie.

    Tutaj odpowiedni fragmet z aktualnego (2013) Bussgeldkatalog´u:

    "Achtung, ein Fahrverbot wird auch verhängt, wenn innerhalb eines Jahres
    2 Geschwindigkeitsüberschreitungen von mehr als 25 km/h festgestellt wurden
    !
    Ist außerdem beim dritten Geschwindigkeits-Eintrag in Flensburg möglich. "

  • 53. Data: 2013-01-10 18:43:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 10 Jan 2013 18:01:44 +0100, megrims napisał(a):

    > A jak właścicielem jest MB Leasing?

    Pewnie stoją za nim np. jacyś akcjonariusze czy coś ;)

  • 54. Data: 2013-01-10 19:15:54
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2013-01-10 18:43, Tomasz Pyra pisze:

    > Pewnie stoją za nim np. jacyś akcjonariusze czy coś ;)

    I ich kurwa rozstrzelać razem z zarządem i tymi, co OWL
    opracowują.

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 55. Data: 2013-01-10 20:04:36
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-01-10 18:35, Michoo pisze:
    > On 10.01.2013 17:57, Artur Maśląg wrote:
    (...)
    > Akurat co do autostrad to imo znacznie bardziej od prędkości
    > niebezpieczna wydaje się być chęć jej wykorzystania - samo to, że ktoś
    > jedzie 180 czy 200 na autostradzie raczej nie stwarza zagrożenia.

    Nie zgadzam się z tym - sama chęć jeszcze nie jest niebezpieczna.
    Sam mam nieraz chęć i na niej się kończy, ponieważ nie bardzo
    widzę warunki ku temu. Nawet na niemieckiej autostradzie.

    > Zagrożenie stwarza to, że ktoś kto jedzie 180 czy 200 będzie też siadał
    > na ogon i "popychał" tych wolniejszych, jeździł slalomem miedzy innymi
    > pojazdami... A wtedy o utratę panowania nie tak trudno.

    Tutaj nawet nie chodzi o utratę panowania, a wprowadzanie zamieszania
    na drodze, straszenie innych itd. Za takie zachowanie w Niemczech
    również PJ stracić łatwo - tu nie chodzi o samą prędkość. Niewątpliwie
    jest ona jedną z przyczyn wypadków i nie darmo jest jednak ścigana
    wszędzie.

    utor.html

    > When raining the speed limit is 110 km/h.

    Trzeba było całość zamieścić (ponieważ już padło 150km/h):
    "
    We invite everybody driving on the motorway to drive cautiously on the
    whole network, not only in proximity of speed control devices.

    If not otherwise indicated, the speed limit on the motorway is 130km/h.
    When raining the speed limit is 110 km/h.
    "

    > Oczywiście. Przecież cały (prawie) PMS jeździ "szybko ale bezpiecznie".

    Zauważyłem, a wręcz się przyzwyczaiłem. Z wieloma też ciężko na podobne
    tematy dyskutować, ponieważ uczepią się jak pijany płotu jakiegoś
    absurdalnego przykładu (czy też czegoś wyrwanego z kontekstu) i będą
    erystykę stosować. Przy okazji człowiek się czegoś miłego dowie o sobie
    itd. ;)

> [...]
    > poślizgowej... Jakbym kupił na początek coś o większej mocy to pewnie
    > bym statystykę podbił. (A jak mi się od tamtego wydarzenia spalanie

    W czasach, kiedy ja robiłem PJ, to pojęcie "płyta poślizgowa" raczej
    nie istniało, na ulicach Polski grasowało ORMO i zanim poszedłem na
    kurs (można chyba było też eksternistycznie, już nie pamiętam od kiedy
    do kiedy), to już miałem sporo kilometrów zrobionych z ojcem jako
    nauczycielem. Owszem, jako młody człowiek miałem swoje za kołnierzem,
    ale w rozsądnych granicach. Niebezpieczna brawura pojawiła się ~30.
    Na szczęście szybko doszedłem do wniosku, że moje umiejętności
    (wyższe niż przeciętne, bo szkolone ;) ) niestety skutkowały też
    pozwalaniem sobie na zbyt dużo na drogach cywilnych. Na szczęście
    krótko i bez skutków ubocznych. Lepiej je w takim ruchu wykorzystać
    w sytuacjach skrajnych (co się wielokrotnie sprawdziło), niż jeździć
    regularnie na krawędzi i płakać na FR, których jak kot napłakał.

    BTW - kiedyś nawet rozumiałem jakieś żale, że granicą to i owo,
    że w Niemczech tak pinkie i w ogóle. No, ale tam jakoś przepisów
    przestrzegali, a w Polsce nie - magiczna granica moralności.
    Obecnie to już takich różnic nie ma (sporo się podciągnęliśmy),
    ale rozwiązania z tamtych krajów jakoś się wielu nie podobają ;)

  • 56. Data: 2013-01-10 21:48:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jan 2013, Artur Maśląg wrote:

    > Hmm, zdaje się, że przeoczyłeś parę kwestii - w Polsce podniesiono
    > prędkość administracyjnie *wszędzie* do 140km/h, a efektywnie do
    > 150km/h. Uważam to za błąd i działanie typowo populistyczne.

    OK, ale mamy proste pytanie BaXa: "a co to dało"?
    Spowodowało wzrost wypadkowości na autostradach, w szczególności
    wzrost klasyfikowanych "z powodu prędkości" (zupełnie abstrahując
    od tez twierdzących że faktyczne powody są inne), czy nie
    spowodowało?

    Bo przyjmowanie a priori tezy, która tylko "wygląda" na
    oczywiście prawdziwą, nie zawsze jest słuszne.
    Główna przyczyna jest prosta jak drut: jak bardzo ta zmiana
    w przepisach wpłynęła na RZECZYWISTĄ maksymalną prędkość
    pojazdów na autostradzie?
    Jeśli nie wpłynęła, to skutek może być... pozytywny.
    A to dlatego, że więcej "legalistów" jedzie w prędkością
    zbliżoną do "większości", spadnie więc gęstość wyprzedzań.

    > Tłuką, tłuką...

    Pytanie czy bardziej niż poprzednio.
    Bo tego, że w danych warunkach *może* występować zjawisko
    "wypadku przy 70" (znaczy w danym miejscu 70++ jest
    wypadkogenne i stawia się 50, ale wszyscy jadą dalej
    70 i ci co jadą 90 powodują wypadki, wskutek czego
    stawia się 40 i *nadal* większość jedzie 70, potem
    stawia się 30... i *nadal* ci co jadą >90 wylatują)
    chyba nie wykluczamy?

    > Proszę bardzo:
    > http://www.autostrade.it/en/assistenza-al-traffico/t
    utor.html

    > Też głupoty wypisują?

    Ależ nie.
    Pytaniem pozostaje, czy ograniczenia *rzeczywistej* maksymalnej
    prędkości np. do 180kmph przypadkiem nie wystarczy, aby jeszcze
    ograniczyć straty w ludziach w porównaniu do dziś.

    pzdr, Gotfryd

  • 57. Data: 2013-01-10 23:08:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 10 Jan 2013 17:57:13 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Hmm, zdaje się, że przeoczyłeś parę kwestii - w Polsce podniesiono
    > prędkość administracyjnie *wszędzie* do 140km/h, a efektywnie do
    > 150km/h. Uważam to za błąd i działanie typowo populistyczne.

    A błąd dlaczego?
    Jakieś tysiące ofiar śmiertelnych wśród ludzi którzy jechali 140km/h
    autostradą i zginęli w męczarniach, a gdyby jechali 130, to by żyli?

  • 58. Data: 2013-01-11 09:25:32
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > OK, ale mamy proste pytanie BaXa: "a co to dało"?

    Już się przyzwyczaiłem, że tu na proste pytanie dostaje się wręcz
    filozoficzne przesłanie mydlące niewygodny kontekst.

  • 59. Data: 2013-01-11 09:52:00
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Hmm, zdaje się, że przeoczyłeś parę kwestii - w Polsce podniesiono
    > prędkość administracyjnie *wszędzie* do 140km/h, a efektywnie do
    > 150km/h. Uważam to za błąd i działanie typowo populistyczne.

    Bzdura, sam mając pojazd dla którego 200km/h to jak dla większości toczydeł
    ~120km/h wcale nie zapierdalam na złamanie karku po A4. Porównanie mam na
    przykładzie mojej żony Clio. Jej samochodem jazda tyle ile można /po
    autostradzie/ czyli +/- 140-150km/h licznikowe to na dystansie 250km
    autostrady męczarnia, a spalanie większe niż u mnie przy tej samej
    prędkości. Dla mnie 140-150km/h to luz, prędkośc przelotowa, docisnąc do
    200km/h moge w każdej chwili i tu można powiedzieć, ze skupienie na tym co
    się dzieje w koło i przewidywanie zachowań reszty kierowców staje się
    męczące na dłuższą mete. Nie nie jeżdze tyle normalnie, to są sytuacje kiedy
    trzeba coś szybko wyprzedzić albo uciec przed kimś.

> [...]
    > autostrad. Swoją ścieżką to mają je w stanie nie najlepszym (o cenach
    > nie piszę) i coraz bardziej walczą z prędkością (bardziej pomiary

    Ale tego się nie wyeliminuje, tłuc się będą nawet jak będzie max 90km/h.

    > Proszę bardzo:
    > http://www.autostrade.it/en/assistenza-al-traffico/t
    utor.html

    > Też głupoty wypisują?

    Taa, a policja to wszędzie ma tylko "niedostosowanie..." to też "oczywista
    oczywistość"

  • 60. Data: 2013-01-11 09:59:15
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    > OK, ale mamy proste pytanie BaXa: "a co to dało"?

    Ano nic nie dało, może poza lepszym samopoczuciem niektórych ludzi.
    Ciężko oceniać sam wzrost wypadkowości z tego tytułu (brak konkretnych
    danych). Spowodowało natomiast z całą pewnością dodatkowe koszty
    oraz podwyższenie prędkości na odcinkach, gdzie to nie powinno mieć
    miejsca. Ludzie i tak rzadko to wykorzystują, mało kogo łapią na
    autostradach za niewielkie przekroczenia, za to pięknie wygląda
    na tablicach wjazdowych do kraju. Dodatkowo odbiega od pewnego
    standardu europejskiego, który został ustalony (kompromisowo).
    Wystarczyło zrobić mądrze - tak jak np. we Włoszech.