eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykolejne pomysły chorych ludziRe: kolejne pomysły chorych ludzi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 10 Jan 2013 21:48:43 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: kolejne pomysły chorych ludzi
    In-Reply-To: <50eef2f0$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1301102135430.420@quad>
    References: <kckhnh$8r0$1@news.task.gda.pl>
    <50edd11b$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    <kckm34$58c$1@news.vectranet.pl>
    <50ede7a6$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
    <kcm3rv$fsr$1@node1.news.atman.pl>
    <50eeae7b$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <kcmgac$snq$1@node1.news.atman.pl>
    <50eee11e$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>
    <50eef2f0$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 52
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1357853424 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26710 83.15.167.123:64968
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2478981
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 10 Jan 2013, Artur Maśląg wrote:

    > W dniu 2013-01-10 16:41, BaX pisze:
    >>
    >> A ile było płaczu jak podnieśli ze 130km/h? Prawie drogowy koniec świata
    >> prognozowali, a tu nic.
    >
    > Hmm, zdaje się, że przeoczyłeś parę kwestii - w Polsce podniesiono
    > prędkość administracyjnie *wszędzie* do 140km/h, a efektywnie do
    > 150km/h. Uważam to za błąd i działanie typowo populistyczne.

    OK, ale mamy proste pytanie BaXa: "a co to dało"?
    Spowodowało wzrost wypadkowości na autostradach, w szczególności
    wzrost klasyfikowanych "z powodu prędkości" (zupełnie abstrahując
    od tez twierdzących że faktyczne powody są inne), czy nie
    spowodowało?

    Bo przyjmowanie a priori tezy, która tylko "wygląda" na
    oczywiście prawdziwą, nie zawsze jest słuszne.
    Główna przyczyna jest prosta jak drut: jak bardzo ta zmiana
    w przepisach wpłynęła na RZECZYWISTĄ maksymalną prędkość
    pojazdów na autostradzie?
    Jeśli nie wpłynęła, to skutek może być... pozytywny.
    A to dlatego, że więcej "legalistów" jedzie w prędkością
    zbliżoną do "większości", spadnie więc gęstość wyprzedzań.

    >> Więc w czym problem żeby podnieść? Dobra droga i się nie tłuką,
    >
    > Tłuką, tłuką...

    Pytanie czy bardziej niż poprzednio.
    Bo tego, że w danych warunkach *może* występować zjawisko
    "wypadku przy 70" (znaczy w danym miejscu 70++ jest
    wypadkogenne i stawia się 50, ale wszyscy jadą dalej
    70 i ci co jadą 90 powodują wypadki, wskutek czego
    stawia się 40 i *nadal* większość jedzie 70, potem
    stawia się 30... i *nadal* ci co jadą >90 wylatują)
    chyba nie wykluczamy?

    >> trzeba, a podobno "prędkość zabija"
    >
    > Proszę bardzo:
    > http://www.autostrade.it/en/assistenza-al-traffico/t
    utor.html
    >
    > Też głupoty wypisują?

    Ależ nie.
    Pytaniem pozostaje, czy ograniczenia *rzeczywistej* maksymalnej
    prędkości np. do 180kmph przypadkiem nie wystarczy, aby jeszcze
    ograniczyć straty w ludziach w porównaniu do dziś.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: