-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-s
po-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 10 Jan 2013 20:04:36 +0100
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130107
Thunderbird/17.0.2
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: kolejne pomysły chorych ludzi
References: <kckhnh$8r0$1@news.task.gda.pl>
<50edd11b$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
<kckm34$58c$1@news.vectranet.pl>
<50ede7a6$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
<kcm3rv$fsr$1@node1.news.atman.pl>
<50eeae7b$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
<kcmgac$snq$1@node1.news.atman.pl>
<50eee11e$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>
<50eef2f0$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
<kcmuhq$oat$1@mx1.internetia.pl>
In-Reply-To: <kcmuhq$oat$1@mx1.internetia.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 71
Message-ID: <50ef10cb$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178235204033.unknown.vectranet.pl
X-Trace: 1357844683 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1217 178.235.204.33:53706
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2478959
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-01-10 18:35, Michoo pisze:
> On 10.01.2013 17:57, Artur Maśląg wrote:
(...)
> Akurat co do autostrad to imo znacznie bardziej od prędkości
> niebezpieczna wydaje się być chęć jej wykorzystania - samo to, że ktoś
> jedzie 180 czy 200 na autostradzie raczej nie stwarza zagrożenia.
Nie zgadzam się z tym - sama chęć jeszcze nie jest niebezpieczna.
Sam mam nieraz chęć i na niej się kończy, ponieważ nie bardzo
widzę warunki ku temu. Nawet na niemieckiej autostradzie.
> Zagrożenie stwarza to, że ktoś kto jedzie 180 czy 200 będzie też siadał
> na ogon i "popychał" tych wolniejszych, jeździł slalomem miedzy innymi
> pojazdami... A wtedy o utratę panowania nie tak trudno.
Tutaj nawet nie chodzi o utratę panowania, a wprowadzanie zamieszania
na drodze, straszenie innych itd. Za takie zachowanie w Niemczech
również PJ stracić łatwo - tu nie chodzi o samą prędkość. Niewątpliwie
jest ona jedną z przyczyn wypadków i nie darmo jest jednak ścigana
wszędzie.
>> Proszę bardzo:
>> http://www.autostrade.it/en/assistenza-al-traffico/t
utor.html
>
> When raining the speed limit is 110 km/h.
> ...
Trzeba było całość zamieścić (ponieważ już padło 150km/h):
"
We invite everybody driving on the motorway to drive cautiously on the
whole network, not only in proximity of speed control devices.
If not otherwise indicated, the speed limit on the motorway is 130km/h.
When raining the speed limit is 110 km/h.
"
>> Też głupoty wypisują?
>
> Oczywiście. Przecież cały (prawie) PMS jeździ "szybko ale bezpiecznie".
Zauważyłem, a wręcz się przyzwyczaiłem. Z wieloma też ciężko na podobne
tematy dyskutować, ponieważ uczepią się jak pijany płotu jakiegoś
absurdalnego przykładu (czy też czegoś wyrwanego z kontekstu) i będą
erystykę stosować. Przy okazji człowiek się czegoś miłego dowie o sobie
itd. ;)
> Sam niecały rok po zdaniu egzaminu poczułem się tak pewnie, że nie
> wylądowałem w rowie a na poboczu chyba tylko dzięki lekcji na płycie
> poślizgowej... Jakbym kupił na początek coś o większej mocy to pewnie
> bym statystykę podbił. (A jak mi się od tamtego wydarzenia spalanie
> poprawiło ;))
W czasach, kiedy ja robiłem PJ, to pojęcie "płyta poślizgowa" raczej
nie istniało, na ulicach Polski grasowało ORMO i zanim poszedłem na
kurs (można chyba było też eksternistycznie, już nie pamiętam od kiedy
do kiedy), to już miałem sporo kilometrów zrobionych z ojcem jako
nauczycielem. Owszem, jako młody człowiek miałem swoje za kołnierzem,
ale w rozsądnych granicach. Niebezpieczna brawura pojawiła się ~30.
Na szczęście szybko doszedłem do wniosku, że moje umiejętności
(wyższe niż przeciętne, bo szkolone ;) ) niestety skutkowały też
pozwalaniem sobie na zbyt dużo na drogach cywilnych. Na szczęście
krótko i bez skutków ubocznych. Lepiej je w takim ruchu wykorzystać
w sytuacjach skrajnych (co się wielokrotnie sprawdziło), niż jeździć
regularnie na krawędzi i płakać na FR, których jak kot napłakał.
BTW - kiedyś nawet rozumiałem jakieś żale, że granicą to i owo,
że w Niemczech tak pinkie i w ogóle. No, ale tam jakoś przepisów
przestrzegali, a w Polsce nie - magiczna granica moralności.
Obecnie to już takich różnic nie ma (sporo się podciągnęliśmy),
ale rozwiązania z tamtych krajów jakoś się wielu nie podobają ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 10.01.13 21:48 Gotfryd Smolik news
- 10.01.13 23:08 Tomasz Pyra
- 11.01.13 09:25 BaX
- 11.01.13 09:52 BaX
- 11.01.13 09:59 Artur Maśląg
- 11.01.13 10:05 Artur Maśląg
- 11.01.13 10:24 Artur Maśląg
- 11.01.13 11:48 Tomasz Pyra
- 11.01.13 11:51 J.F
- 11.01.13 11:56 BaX
- 11.01.13 11:58 BaX
- 11.01.13 12:05 BaX
- 11.01.13 13:34 Artur Maśląg
- 11.01.13 13:41 Artur Maśląg
- 11.01.13 13:45 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-10 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-10 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=