-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Jacek " <k...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: kierunkowskaz na rondzie
Date: Sun, 17 Jul 2011 18:14:46 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 36
Message-ID: <ivv8qm$l35$1@inews.gazeta.pl>
References: <itqvnc$1sg$1@news.net.icm.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1310926486 21605 172.20.26.234 (17 Jul 2011 18:14:46 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 17 Jul 2011 18:14:46 +0000 (UTC)
X-User: kanna13
X-Forwarded-For: 82.139.52.166
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2385656
[ ukryj nagłówki ]pm <x...@w...pl> napisał(a):
> ?nie patrzyłem w lusterka jadąc skuterem i jakiś debil próbował mnie
> wyprzedzić na rondzie
> (rondo małe, 1 pas)
> ja chciałem zjechać 3 zjazdem a gość pewnie sądził , że skoro nie wrzuciłem
> lewego kierunkowskazu to będę jechał prosto
> w związku z czym prawie nastąpiło przecięcie torów jazdy w okolicach 2giego
> zjazdu.
>
> może jestem w "mylnym błędzie" i powinienem sygnalizować lewym kierunkiem
że
> kręcę się w kółko po rondzie.
> sam już nie wiem bo lewy kierunek na rondzie jest nagminny w Poznaniu
> (zwłaszcza wśród L)
>
Nic nie sygnalizujesz, zwykłe rondo to po "rozwinięciu" nic innego jak prosta
wielopasmowa droga z kolejno odchodzącymi drogami w prawo więc sygnalizujesz
tak jakbyś nią jechał czyli ewentualne zniany pasa i skręt w prawo.
To, że większość rond ma 4 symetrycznie położone wloty nie zmienia faktu, że
są ronda z 3-ma i 5-ma wlotami do tego te wloty mogą byc położone bardzo
niesymetrycznie. To powyższe dotyczy klasycznego ronda, gdzie ewentualne pasy
ruchu biegną koncentrycznie i tam jadący pasem zewnętrznym ma pierwszeństwo
przed zjeżdzającycm z pasa wewnętrznego.
Inaczej sygnalizujemy na rondzie gdzie pasy ruchu wyprowadzają ruch z ronda
przy każdym wylocie (typowy przykład to rondo Babka w W-wie) gdzie po
pierwsze znaki poziome i pionowe pokazują, który pas powinniśmy zająć przez
wjazdem na rondo, a po drugie chcąc jechać wokół wyspy środkowej przecinamy
pasy wyprowadzajace ruch z ronda czyli tutaj migamy w tej sytuacji lewym, a
nie migamy prawym przy zjeździe ponieważ, nie zmieniamy pasa ruchu.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 17.07.11 21:30 RadekNet
- 17.07.11 21:31 RadekNet
- 17.07.11 21:53 Michal Lukasik
- 17.07.11 21:57 Michal Lukasik
- 17.07.11 23:21 Andrzej Lawa
- 17.07.11 23:21 Andrzej Lawa
- 17.07.11 23:33 Cavallino
- 17.07.11 23:36 Cavallino
- 18.07.11 00:05 RadekNet
- 18.07.11 00:11 RadekNet
- 18.07.11 09:49 Cavallino
- 18.07.11 11:43 RadekNet
- 18.07.11 11:55 Cavallino
- 18.07.11 13:02 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-01-21 Warszawa => IT Assets Manager <=
- 2025-01-21 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2025-01-20 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-20 Białystok => User Experience Designer <=
- 2025-01-20 Katowice => UX Designer <=
- 2025-01-20 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-20 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-20 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-21 e-doręczenia
- 2025-01-20 Zbieranie podpisów przed sklepem